Gå til innhold

Google kunstige intelligens kan snakke i telefonen akkurat som et menneske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende, men også skremmende.

 

Fremtiden ser ut for at nye lover må på plass, der du kan spørre om: "Er du en robot?" Og tjenesten må svare ja.

Som ett eksempel.

 

Skremmende fordi jeg ser att dette er noe politikere ikke kommer til å ligge i forkant av i det hele tatt. Dessverre.

 

Imponerende fordi dette, kan bygges inn kjøretøy som en autonom, sømløs problemløser på direkte spørsmål i kritiske situasjoner i flyfartøy, sjøfartøy osv. Du får ett mye raskere løsning i en slik kritisk situasjon da.

Mulig att stemmene må legges om litt, sånn att vi høres forskjell på mennesker og roboter. Litt sånn Sci-Fi, HAL, Mother i Aliens osv. Ikke nødvendigvis så dramatisk men en forskjell, hvertfall de som kommer for offentligheten :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Imponerende, men også skremmende.

 

Fremtiden ser ut for at nye lover må på plass, der du kan spørre om: "Er du en robot?" Og tjenesten må svare ja.

Som ett eksempel.

 

Skremmende fordi jeg ser att dette er noe politikere ikke kommer til å ligge i forkant av i det hele tatt. Dessverre.

 

Imponerende fordi dette, kan bygges inn kjøretøy som en autonom, sømløs problemløser på direkte spørsmål i kritiske situasjoner i flyfartøy, sjøfartøy osv. Du får ett mye raskere løsning i en slik kritisk situasjon da.

Mulig att stemmene må legges om litt, sånn att vi høres forskjell på mennesker og roboter. Litt sånn Sci-Fi, HAL, Mother i Aliens osv. Ikke nødvendigvis så dramatisk men en forskjell, hvertfall de som kommer for offentligheten :)

 

Helt enig med det at det må være mulighet for at robotene skal identifisere seg.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor mye av dette som var iscenesatt eller utvalgt blant en haug mislykkede forsøk. Det virker imponerende når det funker, men vi vet ingenting om hvor ofte det funker.

Tusenvis vil jeg tro. Likevel, de har gjort fremskritt som er imponerende.

 

På en måte. Fordi vi nå ikke har NOEN lover som regulerer dette i noen grad. Vi vet også om hvor aggressive Google har vært med sine globale skanninger av bøker også.

Lenke til kommentar

Tenker at framtidige samtaler blir ikke bare menneske --> bot. De to eksemplene på bestilling og reservering vi hørte vil vel bli bot --> bot når de eksempelvise frisørene og restaurantene også vil hoppe ombord på utviklingen.

I min alder av noen og førti med tech som daglig brød, vil jeg ikke kalle meg gammel og technofob på langt nær, men...

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skriver dere absolutt ingen ting om MS Build? Når dere først skal følge denne typen eventer.

 

Tek er well en consumer avis? MS Build er 99% for bedrifter.
Det er en utviklerkonferanse ja, men det betyr ikke at det ikke finnes en eneste nyhet som berører oss som brukere, selv om det naturligvis vil være mer av dette hos Google om man sammenligner disse to.
Lenke til kommentar

Er ikke dette egentlig en touring-test i praksis? I tilfelle må det jo nesten sies at google assistant/duplex bestod nesten? Dette er spennende og skremmende! Gleder meg til å kunne benytte tjenesten selv, og håper den blir tidlig tilgjengelig for oss med pixel 2 evnt 3 =)

 

Nja, de fleste slike løsningen er ofte kodet opp til å følge et gitt mønster, basert på intents, synonymer, dialogflyt, ferdig definerte svar osv. (med litt random og vekting).

 

Men at den skal kunne agere mot slang/dialekter, holde konteksten og hensikt, er jo litt mer enn det som har vært gjort hittil av chatbots/ai.

 

Hvis de får dette til, er det enorme bruksområder. Chatbots i dag er i praksis egentlig bare en stor definisjon av intents, actions, synonymer, de kan for all del være nyttige til for eksempel å bestille pizza, hjelpe å bestille møbler på ikea, osv. men en chatbot som kan virke i mange bruksområder vil jo ha enormt potensiale.

 

Men den må jo fremdeles integreres, kanskje mot nettbanken, mot TVen osv.

Lenke til kommentar

Så i fremtiden får vi roboter som snakker med hverandre som mennesker, fordi både kunde og bedrift har tatt i det bruk... :D

 

Kanskje det bør legges inn en kode i starten av samtalen, som gjør at evt droid-til-droid samtaler kan tas på en brøkdel av tiden ved å bruke data-over-sound istedet.

 

Tenker i baner av modemlyder da?

Lenke til kommentar

Det er imponerende rent teknisk, men bruksmessig er det jo ett blindspor.  Vil være mye bedre om bedriften har ett system som gjør det mulig å bestille timer digitalt, og når du ber AI'en om å bestille en time så går den bare inn der og bestiller en.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...