Gå til innhold

Slik blir du kvitt uønskede anrop på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt problemer med at jeg blir oppringt fra callsenters (indisk mest trolig). Disse bruker en teknikk for å spoofe telefonnummer (har blitt oppringt av 10-sifret norske nummer blandt annet :p ). Heldigvis bruker de serier av telefonnummer hvor de kun endrer de siste tallene. Disse har jeg klart å sperre med iOS Appen WideProtect som lar meg spesifisere de første sifferene i nummer som appen blokkerer helt og ikke lar komme igjennom. Hadde på det verste opp mot 10 daglige oppringinger, men nesten ingen som kommer gjennom lengre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt problemer med at jeg blir oppringt fra callsenters (indisk mest trolig). Disse bruker en teknikk for å spoofe telefonnummer (har blitt oppringt av 10-sifret norske nummer blandt annet :p ). Heldigvis bruker de serier av telefonnummer hvor de kun endrer de siste tallene. Disse har jeg klart å sperre med iOS Appen WideProtect som lar meg spesifisere de første sifferene i nummer som appen blokkerer helt og ikke lar komme igjennom. Hadde på det verste opp mot 10 daglige oppringinger, men nesten ingen som kommer gjennom lengre.

Har blitt oppringt av et norsk nummer med "Anne Lise Andersen" men telefonterror viser 92% farlige/svindel for dette nummeret.. Tydelig at spoofing ikke er så vanskelig.. :/

 

edit: Tok telefonen, men instantly hørte mye støy og "do u spek engrish and u have microsoft pc?" på klassisk indisk stemme..

Endret av MultiGamerClub
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jeg har hatt problemer med at jeg blir oppringt fra callsenters (indisk mest trolig). Disse bruker en teknikk for å spoofe telefonnummer (har blitt oppringt av 10-sifret norske nummer blandt annet :p ). Heldigvis bruker de serier av telefonnummer hvor de kun endrer de siste tallene. Disse har jeg klart å sperre med iOS Appen WideProtect som lar meg spesifisere de første sifferene i nummer som appen blokkerer helt og ikke lar komme igjennom. Hadde på det verste opp mot 10 daglige oppringinger, men nesten ingen som kommer gjennom lengre.

Har blitt oppringt av et norsk nummer med "Anne Lise Andersen" men telefonterror viser 92% farlige/svindel for dette nummeret.. Tydelig at spoofing ikke er så vanskelig.. :/

 

edit: Tok telefonen, men instantly hørte mye støy og "do u spek engrish and u have microsoft pc?" på klassisk indisk stemme..

- "Yesh, yesh"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei. Utvikleren bak Telefonterror.no her. Jeg setter stor pris på omtalen av appen, og ville bare legge til at jeg etter tips fra denne saken har lagt inn hele nummerserien +88216227763xx.

 

I tillegg har jeg nå laget en Android-app som blokkerer alle utenlandsnumre og ugyldige numre, siden det jo er helt umulig å holde tritt med slike svindlere som stadig ringer fra nye numre. Den nye appen heter Globe Blocker: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.bjarte.globeblocker

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hei. Utvikleren bak Telefonterror.no her. Jeg setter stor pris på omtalen av appen, og ville bare legge til at jeg etter tips fra denne saken har lagt inn hele nummerserien +88216227763xx.

 

I tillegg har jeg nå laget en Android-app som blokkerer alle utenlandsnumre og ugyldige numre, siden det jo er helt umulig å holde tritt med slike svindlere som stadig ringer fra nye numre. Den nye appen heter Globe Blocker: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.bjarte.globeblocker

 

Mulig jeg kjøper appen din. Ser ut som du har et ganske så ryddig brukergrensesnitt også. Bra jobba! :)

Lenke til kommentar

Dersom jeg har god tid; liker å spille treg, gammel gubbe når "Microsoft" ringer. Snakker laaangsomt og knirkete. Er takknemlig for at de ringer osv osv. Så blir det en laaang samtale om hvilken av mine pc'er som har problemer. Spør gjerne hvor de ringer fra, hvor de kommer fra, om de har vært i fengsel (samtalen nærmer seg nå slutten). Målet er at de kaster bort tid og legger på selv...

Lenke til kommentar

Jeg har med stor glede brukt Appen Telefonterror i maaaange år - den har virkelig gjort nytta si! Men for en stund tilbake så har den ikke stilt opp som den har pleid å gjøre... Det står at 'Telefonterror er ikke tilgjengelig i App Store. Appen er for øyeblikket ikke tilgjengelig i butikken. Kontakt utvikleren for mer informasjon'. Det står at appen ikke støttes i iOS 11 og må oppdateres for å kunne brukes videre - at apputvikleren må kontaktes for mer info.

 

Hva er status på Appen (ikke nettsiden)?

Lenke til kommentar

Hei. Utvikleren bak Telefonterror.no her. Jeg setter stor pris på omtalen av appen, og ville bare legge til at jeg etter tips fra denne saken har lagt inn hele nummerserien +88216227763xx.

 

I tillegg har jeg nå laget en Android-app som blokkerer alle utenlandsnumre og ugyldige numre, siden det jo er helt umulig å holde tritt med slike svindlere som stadig ringer fra nye numre. Den nye appen heter Globe Blocker: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.bjarte.globeblocker

 

Det var dette jeg lette etter! Takk!

Lenke til kommentar

Hei. Utvikleren bak Telefonterror.no her. Jeg setter stor pris på omtalen av appen, og ville bare legge til at jeg etter tips fra denne saken har lagt inn hele nummerserien +88216227763xx.

 

I tillegg har jeg nå laget en Android-app som blokkerer alle utenlandsnumre og ugyldige numre, siden det jo er helt umulig å holde tritt med slike svindlere som stadig ringer fra nye numre. Den nye appen heter Globe Blocker: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.bjarte.globeblocker

 

Den kjøpte jeg umiddelbart. Gjør det samme til kona. Men hva om man kjøper ny mobil, må man da kjøpe det på nytt?

Lenke til kommentar

 

Hei. Utvikleren bak Telefonterror.no her. Jeg setter stor pris på omtalen av appen, og ville bare legge til at jeg etter tips fra denne saken har lagt inn hele nummerserien +88216227763xx.

 

I tillegg har jeg nå laget en Android-app som blokkerer alle utenlandsnumre og ugyldige numre, siden det jo er helt umulig å holde tritt med slike svindlere som stadig ringer fra nye numre. Den nye appen heter Globe Blocker: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.bjarte.globeblocker

Den kjøpte jeg umiddelbart. Gjør det samme til kona. Men hva om man kjøper ny mobil, må man da kjøpe det på nytt?

 

 

Kjøpene er knyttet til Google-kontoen du bruker i Google Play. Når du kjøper ny mobil, logger du bare inn med samme konto, og så følger alle appene du tidligere har kjøpt med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har med stor glede brukt Appen Telefonterror i maaaange år - den har virkelig gjort nytta si! Men for en stund tilbake så har den ikke stilt opp som den har pleid å gjøre... Det står at 'Telefonterror er ikke tilgjengelig i App Store. Appen er for øyeblikket ikke tilgjengelig i butikken. Kontakt utvikleren for mer informasjon'. Det står at appen ikke støttes i iOS 11 og må oppdateres for å kunne brukes videre - at apputvikleren må kontaktes for mer info.

 

Hva er status på Appen (ikke nettsiden)?

 

Appen «Telefonterror» ble lagt ned for et par år siden, da utvikleren ikke ønsket å jobbe videre med den. Den ble laget i samarbeid med meg, men ikke av meg.

 

Etterpå har jeg laget min egen app til iPhone, kalt «Telefonterror.no». Den er tilgjengelig i App Store.

Lenke til kommentar

Synd ikke Telefonterror kan integrere denne globale blokkeringsfunksjonen i èn og samme app. Forstår at det er primært for å maksimere profitten med ha det som en modul man kan kjøpe til den ene appen da i såfall

 

Hei. Det er mulig å integrere funksjonaliteten fra Globe Blocker inni Telefonterror.no-appen, men jeg er skeptisk. Jeg vil i hvert fall ikke ha betaling inni appen for ekstra funksjonalitet. Det har jeg prøvd meg på før, og det gjorde bare appen mye vanskeligere å vedlikeholde. Det er veldig praktisk for meg som deltidsutvikler å la alt av betaling ligge i Google Play, og dermed noe jeg nesten ikke trenger å forholde meg til.

 

Den andre grunnen til at jeg laget dette som en egen app, er at den er helt uavhengig av dataene som ligger på Telefonterror.no, og dermed kan den være nyttig i hele verden. I motsetning til Telefonterror.no, som bare er interessant for folk i Norge.

Endret av Bjarte Aune Olsen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei. Utvikleren bak Telefonterror.no her. Jeg setter stor pris på omtalen av appen, og ville bare legge til at jeg etter tips fra denne saken har lagt inn hele nummerserien +88216227763xx.

 

I tillegg har jeg nå laget en Android-app som blokkerer alle utenlandsnumre og ugyldige numre, siden det jo er helt umulig å holde tritt med slike svindlere som stadig ringer fra nye numre. Den nye appen heter Globe Blocker: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.bjarte.globeblocker

 

Litt gammel tråd, men er dette noe du vil tenke på å implementere? https://developer.apple.com/documentation/sms_and_call_reporting/sms_and_call_spam_reporting

Endret av Jolo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...