Gå til innhold

KOMMENTAR: – Eg er luta lei av å oppleve dei same storspela gong på gong


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette går ikke bare for spillindustrien, men film også. Hvor mange ganger har vi ikke sett den samme superhelt filmen om og om igjen på dette tidspunktet? Det som er tragisk at den vanlige mannen i gata vil ha det samme om og om igjen (ta med en klype salt). Det er det som selger og da er det som blir lagd. Nå kan det alltids diskutere hvorvidt det er bra laget. Marvel filmene er ikke dårlige produksjoner for eksempel, bare det samme om og om igjen.

 

Uansett glad for at Sony er flinke med å gi tid og rom til sine store studioer så slike satsninger kan bli gjort.

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Turen gjennom dei ni rika i God of War har fått meg til å reflektere ein del over dette. Det er slåande kor annleis det nye God of War faktisk er i forhold til dei førre innslaga i serien. Joda, det hentar ein del frå andre rollespel, men dette er likevel noko heilt nytt for God of War. "

Det er fordi det ikke er God of War lengre. Det er Last of Us. Må innrømme at jeg lo litt da du skravlet i vei om hvor mye du savner nyskapende spill, og så presterer å snakke om God of War som noe nyskapende. Det er tvert imot det stikk motsatte. Joda, det er nyskapende i forhold til resten av serien, men det er fordi det strengt tatt er en helt ny serie som har fint lite med de forrige spillene å gjøre. Vi har sett det samme utallige ganger før, fra Resident Evil til Assassin's Creed til Tomb Raider, og fuglene vet hva annet. Et spill blir populært, og vips skal "alle andre" kopiere det, selv om de da ødelegger sin egen serie for godt. God of War 2018 er slettes ikke en dårlig Last of Us klone, men det er ikke God of War lengre. Jeg vil mye heller ha et nyskapende spill som holder seg tro mot serien den er basert på, enn et nyskapende spill som stjeler det meste fra et annet populært spill.

Men når det er sagt gav jeg opp å forklare dette i tråden for God of War, og gidder ikke gjenta meg her.

 

EDIT: Gi Dante en liten unge å passe på, bytt kameraet og gameplayet til det fra God of War 2918, og kall det Devil May Cry 5. Da BURDE man se problemet.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig var jeg skuffa når leste at GoW skulle bli open world og ha med guttungen i historien. Jeg likte den brutale Kratos som ikke viste noen tegn til empati samt hack n slash gameplayet. Jeg har ikke spilt det nye spillet så jeg har ingen formening og hvor bra det er. Etter all den gode omtalen er det nok et kvalitetsspill. Jeg skulle heller ønske de laget en ny spill serie og lot GoW beholde sin orginalitet. The last of us som det ofte sammenlignes med elsket jeg. Følelsene det ga under spillingen var fantastiske, men samtidig ingen følelser jeg forbinder med GoW.

Lenke til kommentar

Så nyskapning er å kopiere andre AAA-spill i stedet for å kopiere tidligere spill i sin egen serie? Så hvis alle kopierer hverandre så er alt nyskapning? For en merkelig artikkel.

 

God of War viser vegen for nyskaping i spelindustrien.

 

Det er ingenting nyskapende med God of War. Alle med en bitteliten forståelse for spillmarkedet ville sett at dette spillet kom til å selge godt. De tar 0 sjanser her, og å påstå noe annet blir bare dumt. Eneste det mangler er en battle royale-modus også. Tenk for en nyskapning det hadde vært, og for et sjansespill!

 

Nyskapningen er det indie-spill som står for. Hvorfor ikke lage en sånn artikkel om Subnautica f.eks for å ta et nyere eksempel, om kriteriet er at spillet skal ha solgt godt også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Turen gjennom dei ni rika i God of War har fått meg til å reflektere ein del over dette. Det er slåande kor annleis det nye God of War faktisk er i forhold til dei førre innslaga i serien. Joda, det hentar ein del frå andre rollespel, men dette er likevel noko heilt nytt for God of War. "

 

Det er fordi det ikke er God of War lengre. Det er Last of Us. Må innrømme at jeg lo litt da du skravlet i vei om hvor mye du savner nyskapende spill, og så presterer å snakke om God of War som noe nyskapende. Det er tvert imot det stikk motsatte. Joda, det er nyskapende i forhold til resten av serien, men det er fordi det strengt tatt er en helt ny serie som har fint lite med de forrige spillene å gjøre. Vi har sett det samme utallige ganger før, fra Resident Evil til Assassin's Creed til Tomb Raider, og fuglene vet hva annet. Et spill blir populært, og vips skal "alle andre" kopiere det, selv om de da ødelegger sin egen serie for godt. God of War 2018 er slettes ikke en dårlig Last of Us klone, men det er ikke God of War lengre. Jeg vil mye heller ha et nyskapende spill som holder seg tro mot serien den er basert på, enn et nyskapende spill som stjeler det meste fra et annet populært spill.

 

Men når det er sagt gav jeg opp å forklare dette i tråden for God of War, og gidder ikke gjenta meg her.

 

EDIT: Gi Dante en liten unge å passe på, bytt kameraet og gameplayet til det fra God of War 2918, og kall det Devil May Cry 5. Da BURDE man se problemet.

 

Kødder du? Kaller du et spill en klone av et annet basert på at de deler et fellestrekk? Du poster jævlig mye rart, men du har virkelig overgått deg selv denne gangen. Gratulerer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Blir litt upresist å bruke ordet nyskapende i denne sammenhengen. Nyskapende ovenfor sin egen spillserie, ja, men det er ikke mye nytt i God of War man ikke ser i andre spill. Eneste jeg kommer på er at man aldri skifter kameravinkel, men dette er sikkert gjort før i et spill som er så ukjent at ingen tenker på det.

 

De lette rollespillelementene er hentet fra spill som Horizon Zero Dawn og AC, oppgadere rustninger er hentet fra det samme og føles påtatt og unødvendig, måten historien formidles på der Atreus nesten fremstår som en forteller gjennom sin nyskjerrighet er blåkopi av The Last of Us, slossingen har fortsatt mye av gamle God of War i seg (spesielt jo lengre man kommer), men føles tyngre og mer som Dark Souls. Nå var det vel samleobjekter i gamle God of War også (litt usikker, samler aldri på disse) men hvis ikke er det hentet fra spill som Uncharted og hundrevis av andre.

 

Den mer "voksne og modne" stilen er også inspirert av The Last of Us, og fungerer veldig bra. Det er digg å se at Kratos er litt mer nyansert enn i de forrige spillene.

 

Liker nye God of War, men det er på ingen måte en revolusjon her. Det er tidenes restemiddag der man har tatt de beste ingrediensene fra andre spill, men samtidig mistet litt av det som gjorde God of War til God of War når det var på Playstation. De gigantiske sjefskampene er ikke like imponerende og Kratos har blitt stiv og lite mobil i forhold til tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ingen som sier det er en revolusjon, det er bare ufattelig bra laget. Er mange spill man kan slå ihjel fiender med øks i men det er ingen som har fått det til så troverdig som her. Man føler styrken til Kratos gjennom bra fysikksystem i kombinasjon med utrolige visuelle effekter. Det har også utrolig interessant historie som bare drar deg inn.God of War er en frisk pust i en sjanger som ikke har gjort noe bra på "leeeeeenge".

Endret av Avean
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Skal vi se.

God of war sin historie er da ganske ulik det vi har fått i tidligere spill, inkludert the last of us.

Den holder seg tro til tidligere gow, men utvikler karakterene mer. Å si at kratos ikke er kratos blir helt feil.

 

Kampsystemet er ikke likt noe annet spill jeg kan huske. Det absolutt nermeste jeg kan sammenligne det med ville være bloodborne, men det er mye dypere.

 

Verden er ikke lukket, men heller ikke helr open world. Se for deg skyrim, bare at det er noe å gjøre overalt, og verden henger sammen på en meningsfull måte. Du kommer aldri til en plass hvor du ikke har noe å gjøre. Du løper aldri rundt et stort åpent område kun for å komme til neste.

 

Musikken synges på norrønt!

 

Jo, det er fortsatt et spill, så det har fortsatt alt som et spill har. Men å si at det ikke er nyskapende?

Alle skytespill siden wolfenstein er bare kopier av det?

Strategi spill er bare videreutvikling av tetris.

FIFA er en dårlig kopi av pong.

 

Spill må fortsatt inneholde noe en kjenner igjen fra tidligere, ellers måtte alt læres på nytt. Er det virkelig en dårlig ide å ta med gode ideer fra tidligere spill?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

AAA spill har ikke "replayabilitet" noe lengre med unntak av noen få og de blir uglesett av majoriteten p.g.a grafikken ikke er topnotch. Med dagens AAA spill kan man likegodt se noen spille det istedetfor å bruke penger og tid på det selv.

Lenke til kommentar

Nja, God of War var et unikt spill helt til nå da, vel? Kjappe, brutale slosskamper med god visuell stil, imponerende omgivelser, godt lydbilde (om man ser bort ifra ascension, som trengte flere oppdateringer for å "fikse" dette) og en hovedfigur som, selv om man nøt slossingen, ikke helt heiet på til alle tider.
Nye God of War kopierer da godt fra spill som Last of Us, Horizon (som igjen kan anses som en utvikling av ubisofts assassin's creed konsept) og sikkert andre. Det har da irriterende momenter som nivåforskjeller, slik at man må ofte uforske de samme stedene flere ganger, om man gidder, forskjellige valutaer man må "grinde" for å oppgradere utstyr (eller få det beste utstyret, som f.eks. gørrkjedelige Nilfheim og litt mindre kjedelige Muspleheim) og slossmekanikker som er en regelrett nedgradering fra de tidligere spill og kan absolutt ikke måle seg med spill som dark souls/bloodborne. Skal godt si meg enig i at det nye hevder seg med veldig solid historie, selv om jeg synes Kratos kunne vært litt mindre sytete om sin fortid. Er det et bra spill? Jada, og det følger jo utviklingen i spillindustrien (har jo vist seg lettere å selge enn de forrige til massene ;)). Er det et bra God of War spill? Jeg digget de forrige spillene, så der, etter min mening, vil jeg si... nja :)

Lenke til kommentar

Zero Horizon dawn ?? fantastisk

Men jeg er helt enig med deg

Jeg er godt voksen

Har spilt siden C64,Amiga og hele Røkkla var stort

Det er laaangt imellom godbitene

Civilization går også under kniven.ta bort litt,legg til litt og du kommer i grunn ingen vei. Civ 1 og 6 har skremmende mye likheter,også AI

Som du sier,lara croft henger i en syltynn tråd

Lenke til kommentar

Jeg har enda til gode å se hva som trekker folk til God og War. Folk går så langt som å kjøpe en PS4 bare for God of War. Har spilt de første i serien men gikk lei etter kort tid. Greit jeg er ikke en tilhenger av konsoll generelt sett. Men selv om God of War hadde komt til PC hadde det ikke blitt et kjøp. Ser folk sammenligner dette med The Last of us noe jeg kan forstå etter å ha sett på gameplay fra begge spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det siste God of War er jo ganske annerledes enn de gamle, og det er vel kanskje det som gjør folk veldig gira her. Når det hele er skrudd sammen på ett så mesterlig høyt nivå syns jeg ikke det er så merkelig i grunn :)

 

Men folk er jo forskjellige, veldig mange sitter jo og sirkelrunker Heartstone så det ljomer etter for eksempel.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Zero Horizon dawn ?? fantastisk

Men jeg er helt enig med deg

Jeg er godt voksen

Har spilt siden C64,Amiga og hele Røkkla var stort

Det er laaangt imellom godbitene

Civilization går også under kniven.ta bort litt,legg til litt og du kommer i grunn ingen vei. Civ 1 og 6 har skremmende mye likheter,også AI

Som du sier,lara croft henger i en syltynn tråd

Dark souls for oss i den eldre garde. Husker jeg holdt på og spille meg ihjel på dette

 

http://www.youtube.com/watch?v=T5o_f76jSaM

Lenke til kommentar

Jeg har enda til gode å se hva som trekker folk til God og War. Folk går så langt som å kjøpe en PS4 bare for God of War. Har spilt de første i serien men gikk lei etter kort tid. Greit jeg er ikke en tilhenger av konsoll generelt sett. Men selv om God of War hadde komt til PC hadde det ikke blitt et kjøp. Ser folk sammenligner dette med The Last of us noe jeg kan forstå etter å ha sett på gameplay fra begge spill.

 

God story, god grafikk, god lyd, god gameplay... Hva mer trenger man?

Lenke til kommentar

De som mener det ikke er nyskapende, hvilke andre spill er det som gjør det likedan? Greit at dere fyrer ut argument men interessant i en diskusjon å vite hvorfor. Jeg har til gode å spilt noe som ligner på God of War.

 

Spill Subnautica så ser du hvordan spill skal være GOW er jo så kjedligt at man ikke orker mere en 1 time før man er lei hele spillet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...