Gå til innhold

Ny Windows ute nå: Dette er nytt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer med masse spennende feil også... Ingen system apper fungerer lenger, Chrome krasjer hele systemet (vistnok kjent feil), og windows update vinduet avsluttes med en gang jeg starter det, uten at jeg får mulighet til å søke nye oppdateringer (som forhåpentligvis ville fikset dette) ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For guds skyld vent. Denne oppdateringen var full av problemer. Min laptop fryser og får blå skjerm igjen og igjen. Fiksen for dette kommer over helga, så anbefaler og vente på den. https://itavisen.no/2018/05/03/windows-10-storoppdateringen-kan-fryse-microsoft-jobber-med-feilretting/

 

Too little, too late for min del. Håper bare updateren (som har sluttet å funke) fortsatt virker i bakgrunn så jeg slipper å resette hele shaiten

Lenke til kommentar

Enig med godeste Strand.

OMG new features! Must have/download! Windows 10 har blitt beta. Det er brukerne som skal løse problemer via telemetry.

 

Dette et å strekke den langt. MS har imidlertid en utfordring med tanke på den enorme mengden maskinvare med tilhørende ofte middels drivere.

 

Telemetri er en ihjelridd og dødbanket hest, men i dette tilfellet langt i fra så skummelt som mange vil ha det til. Jeg henter for øvrig ut telemetridataen for våre maskiner fra MS og bruker den til å analysere "helsestatus" for maskinparken vår på en veldig enkel måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enig med godeste Strand.

OMG new features! Must have/download! Windows 10 har blitt beta. Det er brukerne som skal løse problemer via telemetry.

Dette et å strekke den langt. MS har imidlertid en utfordring med tanke på den enorme mengden maskinvare med tilhørende ofte middels drivere.

 

Telemetri er en ihjelridd og dødbanket hest, men i dette tilfellet langt i fra så skummelt som mange vil ha det til. Jeg henter for øvrig ut telemetridataen for våre maskiner fra MS og bruker den til å analysere "helsestatus" for maskinparken vår på en veldig enkel måte.

 

Endret av Kneipp
Lenke til kommentar

Windows 10 er blitt et meget bra operativsystem, men det er helt uakseptabelt at disse feilene skjer gang på gang. Selv bruker jeg kun LTSB versjonen, uten windows store, cortana, apper.....denne versjonen er ultrastabil

 

https://www.howtogeek.com/273824/windows-10-without-the-cruft-windows-10-ltsb-explained/

 

Denne versjonen skal også være bedre for gamere vistnok

 

Paradokset er at Microsoft ikke ønsker at du skal bruke denne versjonen, noe som egentlig betyr at den ordinære versjonen er noe som først og fremst pushes på folk for å markedsføre Windows Store

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

akryl-effekten

 

Akryl-effekten, hva i all verden er det?

 

Den forstod jeg ikke. Det kommer ikke tydelig nok fram av artikkel. Er det rammene dere sikter til i menyen nede i venstre hjørne, rundt settings-knapp og sånt? Dere kan ikke slippe en slik artikkel på en fredag, og så bare ta helg!

Endret av G
Lenke til kommentar

Slet med å få korrekt skjermoppløsning. Har 2560x1440. Etter oppdateringen var det umulig å få mer enn 1920x1080 (HDMI). Etter å ha googlet og prøvd alle tweaks jeg kunne finne, gav jeg opp og prøvde Displayport. Det funket!

Fikk også en driveroppdatering til M.2 SSDen (Samsung) som også var dårlig. Random micro-freeze (1-3 sek.). Rollback!  

 

Etterpå har det funket greit.

Lenke til kommentar

Har ikke brukt m$ siden 2011 før denne mandagen. Måtte dessverre over til m$ igjen pga ny jobb og programvare som støtttes kun av Windows. Ikke bare bare å kjøre vm eller wine når man er på jobb og IT policy er strengt regulert. På disse dagene har jeg hatt bsod 2 ganger, måtte restartet x antall ganger med all frustrasjonen det medfører. På hjemmefronten siden 2011 har jeg kjørt Linux Mint på stasjonærmaskina, Lubuntu på laptopen og Tinycore linux bygd opp fra kernel og installert add-ons som gui osv fra lxterminal på en utgammel netbook. Fungerer som fjell! Aldri mer m$ om det ikke er totalt nødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...