Gå til innhold

Dette skal være Volkswagens nye elbil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den ser liten ut. Har jeg rett om jeg tenker at den er på størrelse med en Polo, mindre enn en e-Golf men større enn en e-Up?

 

Og vil den sameksistere en stund sammen med e-Up og/eller e-Golf, eventuelt vil det komme nye modeller samtidig?

 

Mulig, men husk at man fort kan bli lurt av de nye elektriske bilene som ikke deler karosseri med versjoner med tradisjonell drivlinje. All den tid man ikke lenger har behov for et motorrom så kan også kutte mye på bilens totale størrelse samtidig som man beholder eller øker kabinstørrelsen.

Lenke til kommentar

Mulig, men husk at man fort kan bli lurt av de nye elektriske bilene som ikke deler karosseri med versjoner med tradisjonell drivlinje. 

 

 

Dette er jeg oppmerksom på, men baksetet ser ut til å være mer eller mindre klint opp i bakvinduet. Forøvrig ser det mistenkelig ut som en fireseter med delt baksete?

 

screen-shot-2018-04-26-at-10-58-37-am.jp

 

Det siste får meg til å lure på om dette kanskje ikke er det reelle produktet. 

Konseptbilen har delte bakseter, og slett ikke plass til beina i baksetet, men det framstår som lite praktisk: 

 

VW-ID-03.jpg

VW-ID-06.jpg

 

Man har vel fortsatt behov for plass til beina? 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

Mulig, men husk at man fort kan bli lurt av de nye elektriske bilene som ikke deler karosseri med versjoner med tradisjonell drivlinje. 

 

 

Dette er jeg oppmerksom på, men baksetet ser ut til å være mer eller mindre klint opp i bakvinduet. Forøvrig ser det mistenkelig ut som en fireseter med delt baksete?

 

 

 

Det siste får meg til å lure på om dette kanskje ikke er det reelle produktet. 

Konseptbilen har delte bakseter, og slett ikke plass til beina i baksetet, men det framstår som lite praktisk: 

 

 

 

 

Man har vel fortsatt behov for plass til beina? 

I fremtiden trenger man ikke ben.

Endret av Uderzo
Fjernet bilder i sitat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Den ser liten ut. Har jeg rett om jeg tenker at den er på størrelse med en Polo, mindre enn en e-Golf men større enn en e-Up?

 

Og vil den sameksistere en stund sammen med e-Up og/eller e-Golf, eventuelt vil det komme nye modeller samtidig?

Mulig, men husk at man fort kan bli lurt av de nye elektriske bilene som ikke deler karosseri med versjoner med tradisjonell drivlinje. All den tid man ikke lenger har behov for et motorrom så kan også kutte mye på bilens totale størrelse samtidig som man beholder eller øker kabinstørrelsen.

 

 

Samtidig bruker jo el-bilene mye plass til batteriene. E-golf for eksempel har jo mindre baggasjerom enn en ordinær golf.

 

Må legge til at jeg synes denne konseptbilen var vanvittig stygg. 

Lenke til kommentar

I.D. Buzz med skikkelig batteri vil selge som om den var en VW Boble.

 

Bobla hadde (opprinnelig) den fordelen at den var rimeligere enn andre biler. Det er ingenting som tyder på at en Buzz blir rimeligere enn andre biler. Utover det, så virker det som et ganske praktisk format, så det blir spennende å se hvordan prisen og salget blir. 

Lenke til kommentar

Som i3 eier synes jeg det er litt skuffende at VW presenterer med spennende på elbilfronten enn det BMW gjør. Vel, bra for VW, men skuffende av BMW. Tror i3 blir min første og siste BMW

 

VAG-biler burde ihvertfall ingen kjøpe mer. Hele konsernet er pill råttent og kundene er det aller siste de tenker på. Møller-verkstedene opererer med priser som er 70% høyere enn mange andre merkeverksteder, og bilene er så dårlig designa at det tar hele dager selv for profesjonelle mekanikere å komme til enkelte komponenter som ofte må byttes/renses. Aldri mer VW, Skoda, Seat eller Audi for meg. Min neste bil blir av et merke der designerne i det minste har service-vennlighet på sin agenda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som i3 eier synes jeg det er litt skuffende at VW presenterer med spennende på elbilfronten enn det BMW gjør. Vel, bra for VW, men skuffende av BMW. Tror i3 blir min første og siste BMW

 

VAG-biler burde ihvertfall ingen kjøpe mer. Hele konsernet er pill råttent og kundene er det aller siste de tenker på. Møller-verkstedene opererer med priser som er 70% høyere enn mange andre merkeverksteder, og bilene er så dårlig designa at det tar hele dager selv for profesjonelle mekanikere å komme til enkelte komponenter som ofte må byttes/renses. Aldri mer VW, Skoda, Seat eller Audi for meg. Min neste bil blir av et merke der designerne i det minste har service-vennlighet på sin agenda.

Du er hjertelig velkommen til å opplyse oss lesere hvilket merke du har i tankene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...