Gå til innhold

Denne kraftkaren skal vi teste nye grafikkort på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser flott ut denne riggen, og to kanaler med 2x8 GB RAM er vel greit nok?

 

"De siste årene har vi stor-oppdatert testbenken vår omtrent hvert annet år. Når neste gang blir skal vi være forsiktige med å spå, men vi har for eksempel Red Dead Redemtion II på radaren som et mulig nytt testspill i høst."

 

Dette spillet kommer i første omgang kun på konsoll; PC versjonen er det ikke sikkert vi ser før ut i 2019 en gang.

Lenke til kommentar

Veldig, veldig imponert, Tek! :) Med denne testmetodikken spår jeg at vi kan få gode, nøyaktige tester.

Om jeg skal komme med noen ønsker, så er det at.

1) Bruk "stacked bar" grafer for å vise ytelse med stock-frekvens og overklokket frekvens.

 

stacked_bar_graph.png

Eksempel: Del i to farger. En som representerer FPS med standard klokkefrekvens, en som "bygger på" og representerer ytelse med maks overklokk.

2) Bytt ut Cooler Master Hyper 212 EVO til noe enda mer stillegående, f. eks. Noctua NH-D15.

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
vi har for eksempel Red Dead Redemtion II på radaren som et mulig nytt testspill i høst.

 

 

Sitter dere på info som ikke er offentlig kjent enda?

 

Finnes vel bedre og mer stillegående kjølere enn Hyper 212 EVO nå. Noctua sine både kjøler bedre og er stillere. De er en del større, men burde uansett ikke komme i veien på en åpen testbenk.

Endret av Vaktmestern
Lenke til kommentar

 

vi har for eksempel Red Dead Redemtion II på radaren som et mulig nytt testspill i høst.

 

 

Sitter dere på info som ikke er offentlig kjent enda?

 

Finnes vel bedre og mer stillegående kjølere enn Hyper 212 EVO nå. Noctua sine både kjøler bedre og er stillere. De er en del større, men burde uansett ikke komme i veien på en åpen testbenk.

Hmm, kanskje ønsketenkning fra min side. Det du tenker blir virkelighet osv :) Sak oppdatert.

 

Kjøleren er mer enn stille nok, men om den blir et problem er det en smal sak å skifte den ut siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når dere førstenes var i gang, kunne dere jo satt minnet til 4000 cl17, noe som 8700k liker godt. Hvis dere vil ha minst mulig flaskehals da.

 

8700k lider jo i noen tilfeller av lite minnebåndbredde, grunnet dualchannel minne.

Ugh, kjøpte DDR4 4000mhz CL18 RAM rett før CL17 versjonen av Trident Z RGB kom ut. Angrer bittert.

 

Har også 8700k, men med annet hovedkort (Asus Apex X), så skal bli interessant å se om Tek og jeg får noenlunde samme resultater i grafikk kort tester.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

 

Når dere førstenes var i gang, kunne dere jo satt minnet til 4000 cl17, noe som 8700k liker godt. Hvis dere vil ha minst mulig flaskehals da.

 

8700k lider jo i noen tilfeller av lite minnebåndbredde, grunnet dualchannel minne.

Ugh, kjøpte DDR4 4000mhz CL18 RAM rett før CL17 versjonen av Trident Z RGB kom ut. Angrer bittert.

 

Har også 8700k, men med annet hovedkort (Asus Apex X), så skal bli interessant å se om Tek og jeg får noenlunde samme resultater i grafikk kort tester.

 

Angrer bittert på den ene FPSen du mister i enkelte titler, sier du?  :lol: #i-landsproblemer

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når dere førstenes var i gang, kunne dere jo satt minnet til 4000 cl17, noe som 8700k liker godt. Hvis dere vil ha minst mulig flaskehals da.

 

8700k lider jo i noen tilfeller av lite minnebåndbredde, grunnet dualchannel minne.

Ugh, kjøpte DDR4 4000mhz CL18 RAM rett før CL17 versjonen a Trident Z RGB kom ut. Angrer bittert.

 

Har også 8700k, men med annet hovedkort (Asus Apex X), så skal bli interessant å se om Tek og jeg får noenlunde samme resultater i grafikk kort tester.

 

 

Det du bør angre bittert på, er at du ikkje kjøpte g.skill 3200 c14 eller 3600c15. Samme bin som de aller høyest ratet brikkene.

 

Altså det er ofte ikkje noe problem å overklokke 3200 c14 til 4133mhz c17. Er ikkje uvalig å få 3200c14 til 4400mhz c19 heller med ~1.45-1.5v på minnet. Noe som er innafor Intel spec :)

 

Selv kjører jeg 3600mhz c15 brikkene på 4000 c17 24/7. Bencher 3dmark etc med 4000 c15.

Lenke til kommentar

 

 

Når dere førstenes var i gang, kunne dere jo satt minnet til 4000 cl17, noe som 8700k liker godt. Hvis dere vil ha minst mulig flaskehals da.

 

8700k lider jo i noen tilfeller av lite minnebåndbredde, grunnet dualchannel minne.

Ugh, kjøpte DDR4 4000mhz CL18 RAM rett før CL17 versjonen av Trident Z RGB kom ut. Angrer bittert.

 

Har også 8700k, men med annet hovedkort (Asus Apex X), så skal bli interessant å se om Tek og jeg får noenlunde samme resultater i grafikk kort tester.

 

Angrer bittert på den ene FPSen du mister i enkelte titler, sier du?  :lol: #i-landsproblemer

Haha, ja, når man først går all in gaming-wise, vil man jo ha det beste. xD

 

Ser fram til Ampere generasjonen kommer ut så jeg får bytta ut mitt gamle GTX1060 også.

Lenke til kommentar

En god del svakheter ved å velge et slikt testsystem :

1 : Å teste i overklokket tilstand på cpu burde være noe ekstra og ikke det som gjøres som standard i enhver test, forbrukerne bør egentlig vite hva man får ved standard klokkehastighet på cpu samt gpu.

2 : Ideelt sett burde faktisk testbenken være mer enn kun 1 pc og man burde være såpass nøktern at man har både Amd sine  8 kjerner 2700x cpu'er og Intel sine 6 kjerner tilgjengelig, men også de mer "folkelige" pcene til en billigere penge. Vi ser faktisk at flere utviklere er flinkere til å tilpasse nå spillene sine til å utnytte flere kjerner og derfor vil nok mange forbrukere være interessert i å se hva de kan få for pengene sine.

3 : Selv om det selvsagt er kjempegøy å vise fram hva superkortene kan yte, så trenger vi flere tester av kortene som er billigere og som er til de som har et konkret budsjett å gå på, ikke alle har råd til pc til 35.000 KR og da spesielt i forhold til de mest populære spillene på nett.

4 : Minne : Hadde vært fint om dere hadde hatt litt mer minne å gå på, jeg har hatt 16 GB minne siden trolig 2008 og har nå gått over til 32 Gb minne, noe som faktisk har sine fordel i en del situasjoner. Hastighetsmessig har jeg ikke noe å utsette på de minnebrikkene som er brukt.

 

Lenke til kommentar

En god del svakheter ved å velge et slikt testsystem :

 

1 : Å teste i overklokket tilstand på cpu burde være noe ekstra og ikke det som gjøres som standard i enhver test, forbrukerne bør egentlig vite hva man får ved standard klokkehastighet på cpu samt gpu.

 

2 : Ideelt sett burde faktisk testbenken være mer enn kun 1 pc og man burde være såpass nøktern at man har både Amd sine 8 kjerner 2700x cpu'er og Intel sine 6 kjerner tilgjengelig, men også de mer "folkelige" pcene til en billigere penge. Vi ser faktisk at flere utviklere er flinkere til å tilpasse nå spillene sine til å utnytte flere kjerner og derfor vil nok mange forbrukere være interessert i å se hva de kan få for pengene sine.

 

3 : Selv om det selvsagt er kjempegøy å vise fram hva superkortene kan yte, så trenger vi flere tester av kortene som er billigere og som er til de som har et konkret budsjett å gå på, ikke alle har råd til pc til 35.000 KR og da spesielt i forhold til de mest populære spillene på nett.

 

4 : Minne : Hadde vært fint om dere hadde hatt litt mer minne å gå på, jeg har hatt 16 GB minne siden trolig 2008 og har nå gått over til 32 Gb minne, noe som faktisk har sine fordel i en del situasjoner. Hastighetsmessig har jeg ikke noe å utsette på de minnebrikkene som er brukt.

 

 

Vil man se "spesialtester" så er det best å gjøre som meg, test selv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...