Gå til innhold

TEST: Acer Predator X34 P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor produsentene har grodd seg fast i 34 tommer er sikkert ett kostnadsspørsmål, men til den prisen, uavhengig av pris også for så vidt, kan de godt produsere en skjerm litt større enn 34 tommer. 36-38 hadde vært perfekt. Jeg snakker da om samme aspect ratio. 49 ern til Samsung er fin, men har freesync og kunne med trygghet vært høyere istedet for så bred. Smak og behag

Lenke til kommentar

34" og 35" er stort som nær-skjerm og tar veldig mye plass i rommet, men som det nevnes så er de ikke mye større enn en 27" 16:9 format skjerm i høyden (35" 21:9 er 34.59cm høy, 27" 16:9 er 33.56cm høy). Fremdeles godt fornøyd med Acer Z35P'en som jeg kjøpte når den gikk for 8000,- i februar (11K nå). Det neste store håper jeg blir HDR og bedre sortnivå for der er den ganske kjedelig sammenlignet med LG Oled TVen.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Vet ikke med andre, men for meg er 12K for mye å bruke på en skjerm. Godt det finnes mange gode alternativer i prisklassen 4-6K. Savner riktignok litt mer fokus fra Tek på skjermer med litt mer folkelig prisnivå.

 

Du får det du betaler for. :)

 

For noen er 12k for mye for en tv også, og andre kjøper tv til 25k uten å blunke.

 

UW 3440x1440 er perfekt til gaming. Både til fps og bilspill. Det er min mening. Om man vil ha vanlig 1440p, så kjøper man heller det.

 

34" passer om man sitter ved en kontorpult. Hadde den vært mye større, så måtte man sitte lengre ifra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsker min Acer 38" 21:9 Curved 3840x1600 som jeg kjøpte i mai 2017. Med 1080Ti som også ble kjøpt på samme tid drar den alt på ultra uten å svette.

Det blir som når jeg kjøpte 27" 2560x1440 i 2010 med fantastisk fargegjengivelse og kontrast for den tiden, jeg vil aldri klare å gå ned i størrelse og kvalitet igjen.

For meg er 38" 21:9 den perfekte desktop størrelsen for mitt bruksmønster hjemme. casual-gaming, browsing, film/serie, ymse hjemmekontor, labbing etc.

Tittet også på UHD 16:9 40" men formatet ble feil for meg.

 

For andre som har andre bruksmønstre kan det være andre skjermer og format passer bedre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vet ikke med andre, men for meg er 12K for mye å bruke på en skjerm. Godt det finnes mange gode alternativer i prisklassen 4-6K. Savner riktignok litt mer fokus fra Tek på skjermer med litt mer folkelig prisnivå.

Jeg vil gjerne ha tester av alle type hardware, i alle segmenter.

Før eller siden bytter jeg nok ut 21:9 jeg sitter på, som bare er 29". (har hatt den en del år).

 

Vil ikke vekk fra 21:9, med mindre jeg går for noe enda widere :p

Lenke til kommentar

Har lurt litt på denne, men eneste "killeren" er såpass lav oppløsning som 3840 x 1080.

 

Samsung 49" QLED Gaming Monitor with 32:9 Super Ultra-wide screen

 

The super ultra-wide 49-inch screen with its innovative 32 : 9 aspect ratio means you always get to see game scenes in their entirety, exactly as their developers intended. And the 1,800 R curved panel immerses you in gameplay and delivers iMax-style cinematic viewing for movies and video content.

 

32 : 9 Super Wide Aspect Ratio
Equivalent to two 27" 16 : 9 monitors side by side, the 32 : 9 super ultra-wide screen provides the ultimate in multitasking flexibility. Forget about multi-monitor set-ups — with no bezels impeding your view and a single power cable for minimal clutter, you can multitask in truly seamless style

 

Samsung QLED delivers purer, brighter, and more lifelike colours — especially reds and greens — than conventional monitors. And Samsung’s new Metal QD technology ensures longer lasting, more natural colours, whether you’re gaming or working in applications where colour accuracy is critical.

 

QLED supports High Dynamic Range(HDR) for images with a wider range of luminance levels that render dark areas deeper and light areas brighter — so you see your games in the same remarkable detail as their developers intended.

 

Fast 144 hz refresh rate

The fast 144 Hz screen refresh rate ensures you flawlessly smooth action scenes even in games with high frame rates. And you can adjust the refresh rate to 60 Hz / 120 Hz when necessary.

 

Dedicated for Gamers
Multiple Game Modes, Developed with the Samsung Galaxy Team, finalists at the LOL 2016 World Championship, the factory–calibrated game display modes instantly optimise black gamma levels, contrast ratios, sharpness and colour value settings for any game genre.

 

EDIT:

Men hvis man har 6 av dem med 3 i bredden og 2 i høyden så blir det interessant :p

post-38451-0-97278800-1523780417_thumb.jpg

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Megabump...

 

Haha, Ja. Finnes det noe hint om når man kan forvente de nye skjermene?

 

 

I mellomtiden er jo spm om jeg skal dra på på med X34P eller AOC sin spec-messige helt like skjerm AG352UCG6.

 

Jeg skal ikke kjøpe før tidligst etter nyttår så det kan jo være jeg forgriper ting litt, men kanskje jeg bør plukke meg ut forhandler/skjerm med lengst returrett? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...