Gå til innhold

Bose-brukere opplevde at støydempingen «forsvant» etter oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13459

Har QC35, og de har ingen oppdatering etter 1.5.1.

Har akkurat sjekket med BOSE Updater!

Dette må gjelde QC35II!

Funker fortsatt bra......den gamle!

Lenke til kommentar

Har hatt qc35ii i litt over en måned nå å har slitt med software en del. Hakking i bluethooth og play/pause knapp som ikke funker til tider. Bose har ingen løsning på problemene, men har heldigvis fungert å gå til tidøigere programvareversioner.

 

Har selv hatt 4 stk av QC35 II. Hakking på bluetooth på samtlige. Ligger telefon i venstre bukselumme, så kan man ikke gå på tur med de, da tilkoblingen blir brutt. Legger man hånda "over" høyre klokke, blir koblinga brutt. Sendte inn 2 til bose og fikk 2 nye i retur, de nye er like dårlige.

Lenke til kommentar

 

Har hatt qc35ii i litt over en måned nå å har slitt med software en del. Hakking i bluethooth og play/pause knapp som ikke funker til tider. Bose har ingen løsning på problemene, men har heldigvis fungert å gå til tidøigere programvareversioner.

Har selv hatt 4 stk av QC35 II. Hakking på bluetooth på samtlige. Ligger telefon i venstre bukselumme, så kan man ikke gå på tur med de, da tilkoblingen blir brutt. Legger man hånda "over" høyre klokke, blir koblinga brutt. Sendte inn 2 til bose og fikk 2 nye i retur, de nye er like dårlige.

 

 

Det mistenker jeg heller er rekkevidden på senderen på BT utstyret. Jeg har veldig forskjellig erfaring med div sendere. USB dongle til PC er elendig, mens iPad pro er desidert best av de jeg har testet. 

Lenke til kommentar

Har QC35, og de har ingen oppdatering etter 1.5.1.

Har akkurat sjekket med BOSE Updater!

Dette må gjelde QC35II!

Funker fortsatt bra......den gamle!

 

Jeg tror 1.5.1 er den samme oppdateringen men for QC35. Mars oppdateringen hette 1.3.6.

Jeg opplever nå etter oppdatering til 1.5.1 at det ikke er noen forskjel på litt demping og full demping, noe som er veldig irriterende!

Lenke til kommentar

 

 

Har hatt qc35ii i litt over en måned nå å har slitt med software en del. Hakking i bluethooth og play/pause knapp som ikke funker til tider. Bose har ingen løsning på problemene, men har heldigvis fungert å gå til tidøigere programvareversioner.

Har selv hatt 4 stk av QC35 II. Hakking på bluetooth på samtlige. Ligger telefon i venstre bukselumme, så kan man ikke gå på tur med de, da tilkoblingen blir brutt. Legger man hånda "over" høyre klokke, blir koblinga brutt. Sendte inn 2 til bose og fikk 2 nye i retur, de nye er like dårlige.

 

 

Det mistenker jeg heller er rekkevidden på senderen på BT utstyret. Jeg har veldig forskjellig erfaring med div sendere. USB dongle til PC er elendig, mens iPad pro er desidert best av de jeg har testet. 

 

Har hatt 3 tidligere modeller fra bose, der dette er et ikke tema. QC35 og SLII. 

Ser at svaret mitt kanskje var en avsporing, og beklager på dette.

Lenke til kommentar

Må man fysisk laste ned oppgraderingen eller gjør den det uten din viten. 

Sist jeg åpnet appen på iPhone så begynte nedlastingen av siste oppdatering automatisk, til tross for at jeg kun var tilkoblet via 4G. Selv når jeg har vært på et raskt trådløst nettverk har oppdateringen tatt cirka halvtimen. Men det skjer ikke "i bakgrunnen", i hvert fall ikke så lenge du passer på å avslutte appen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har hatt qc35ii i litt over en måned nå å har slitt med software en del. Hakking i bluethooth og play/pause knapp som ikke funker til tider. Bose har ingen løsning på problemene, men har heldigvis fungert å gå til tidøigere programvareversioner.

Har selv hatt 4 stk av QC35 II. Hakking på bluetooth på samtlige. Ligger telefon i venstre bukselumme, så kan man ikke gå på tur med de, da tilkoblingen blir brutt. Legger man hånda "over" høyre klokke, blir koblinga brutt. Sendte inn 2 til bose og fikk 2 nye i retur, de nye er like dårlige.

 

Akkurat det samme opplever jeg - man må ofte ta hensyn til hvilken lomme den ligger i, og om jeg legger hånden over enten telefonen eller høyre klokke så stopper avspillingen helt. I kulde er mine ekstra ømfintlige, og det kreves da enda kortere avstand mellom kilde og QC35 for at de skal fungere som de skal.

 

Navigasjonsknappen slet jeg lenge med, men nå har etterhvert innsett at man må bruke ganske langsomt tempo ved dobbelt -og trippelklikking. Men her er noe sveipe-funksjonen på Sony uansett klart mer brukervennlig.

 

QC35 er jeg jevnt over fornøyd med, men de har sine skavanker. Tror absolutt jeg drøyer med neste oppdatering...

Lenke til kommentar

Har akkurat fått et nytt eksemplar qc35ii etter at jeg sendte de forrige tilbake. Returnerte mine da mic ikke virket på hverken android eller ios. Ofte lang tilkoblingstid - og med det nye paret har jeg hatt en del hakking på BT - og når jeg er koblet til macen på kontoret. Ikke helt fornøyd med det Bose har levert i det siste.

Lenke til kommentar

Er veldig lite fornøyd med mine QC35 i utgangspunktet. Har hatt dem siden de ble lansert, og kvaliteten er skuffende. Blåtann detter stadig ut, også midt i musikken. Lyden er middels god. Og etter bruk et halvtannet år er den også ganske slitt av utseende. Ikke laget for daglig bruk, som jeg har hatt mitt headset til. Og det siste som har skjedd nå er at knappen jeg har brukt for å paire bluetooth (noe jeg som sagt må gjøre nærmest daglig) knekt. Den er rett og slett brukt for mye. Ble etter hvert dårlig kontakt. Måtte presse hardere og hardere, og til slutt knakk den.

 

Ser nok etter andre alternativer neste gang jeg skal ha headset med støyreduksjon som skal tåle bruk.

Lenke til kommentar

 

 

Har hatt qc35ii i litt over en måned nå å har slitt med software en del. Hakking i bluethooth og play/pause knapp som ikke funker til tider. Bose har ingen løsning på problemene, men har heldigvis fungert å gå til tidøigere programvareversioner.

Har selv hatt 4 stk av QC35 II. Hakking på bluetooth på samtlige. Ligger telefon i venstre bukselumme, så kan man ikke gå på tur med de, da tilkoblingen blir brutt. Legger man hånda "over" høyre klokke, blir koblinga brutt. Sendte inn 2 til bose og fikk 2 nye i retur, de nye er like dårlige.

 

 

Det mistenker jeg heller er rekkevidden på senderen på BT utstyret. Jeg har veldig forskjellig erfaring med div sendere. USB dongle til PC er elendig, mens iPad pro er desidert best av de jeg har testet. 

Noe i den dur hos meg også. Tok toget og skulle gå med koffert for å få oppbevart i kafevogna på låst lager, da jeg satt fremst i vogna innså jeg ikke at mobilen enda lå i jakkelomma ved setet før jeg ankom døra bakerst (+10 meter). Kobla til straks jeg gikk inn i vogna igjen.

 

Ellers når det omtrent overalt. Nærmeste jeg kommer tilkoblingsfeil eller hakking er om jeg har den i lomma og plutselig hører et stopp i musikken i nærmere 0.2s, dette skjer bare en gang etter å ha koblet til, om det i det hele tatt skjer.

 

Hatt SL2 og QC35 (1) i godt over 2 og 1 år nå, ingen flauser utenom dette.

 

Mikrofonen fungerer såpass bra at kompisen min nekta at jeg kunne stå på fergedekket (åpen ferge) for han hørte ikke noe som helst.

 

Tror helt ærlig at de som har hatt problemer her har hatt dårlige enheter for tilkobling, da jeg har en Oppo Find 7 fra +4 år tilbake som fungerer helt problemfritt med Android 5.0 enda. Er lov å skille mellom hva som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...