Gå til innhold

ANMELDELSE: Sea of Thieves


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle disse jævla incentivene. At spillet mangler innhold er en ting, men fri og bevare meg. Kan det ikke være nok at ett spill er morro?

 

Om incentivet er å "låse opp" innholdet med spilling har sjarmen med spillet en stygg tendens til å forsvinne når man endelig har låst opp alt. Gi meg heller ren morro. Det er det beste incentivet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er komplett umulig å være uenig med anmeldelsen, men likevel så trekker spillet meg inn for en ny runde gang på gang på gang. Jeg håper virkelig at Rare gjør alvor med sin intensjon å selge dette spillet som en service, hvor de har tenkt å legge opp eventer og nytt innhold hyppig. Fortnite gjør f.eks dette med kløkt og sjarm. Frem til da så er jeg heldigvis en av de som synes at kjernen i spillet er godt nok, og ikke minst moro både alene og sammen med andre.

 

Det er fryktelig mye i spillet som burde og må forbedres, men jeg klarer likevel ikke legge det bort da det rett og slett er ren moro og en fornøyelse å mestre alle de små elementene som må til for å være et effektivt mannskap, eller utmanøvrere dette mannskapet når man er alene i en sloop med skuta fylt til randen med loot.

 

Spillet fortjener karakteren og anmeldelsen det har fått, men jeg bryr meg likevel katta. Det er mer moro enn de fleste spill jeg har vært innom på mange år, og de har vært fylt til randen med progresjon hit og progresjon dit, hvor progresjonen egentlig har vært det eneste målet med de spillene. Her er å spille spillet det viktigste og ikke minst det som er mest moro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er komplett umulig å være uenig med anmeldelsen, men likevel så trekker spillet meg inn for en ny runde gang på gang på gang. Jeg håper virkelig at Rare gjør alvor med sin intensjon å selge dette spillet som en service, hvor de har tenkt å legge opp eventer og nytt innhold hyppig. Fortnite gjør f.eks dette med kløkt og sjarm. Frem til da så er jeg heldigvis en av de som synes at kjernen i spillet er godt nok, og ikke minst moro både alene og sammen med andre.

 

Det er fryktelig mye i spillet som burde og må forbedres, men jeg klarer likevel ikke legge det bort da det rett og slett er ren moro og en fornøyelse å mestre alle de små elementene som må til for å være et effektivt mannskap, eller utmanøvrere dette mannskapet når man er alene i en sloop med skuta fylt til randen med loot.

 

Spillet fortjener karakteren og anmeldelsen det har fått, men jeg bryr meg likevel katta. Det er mer moro enn de fleste spill jeg har vært innom på mange år, og de har vært fylt til randen med progresjon hit og progresjon dit, hvor progresjonen egentlig har vært det eneste målet med de spillene. Her er å spille spillet det viktigste og ikke minst det som er mest moro.

 

Samme feeling. Jeg kritiserte spillet i betaen men jeg endte opp med å kjøpe det siden jeg "MÅ" spille det. Det spillet har er ufattelig bra og unikt så jeg klarer å finne ihvertfall 50-60 timer med morro lett i dette spillet og da er det verdt kjøpet allerede.

 

Spillet får sin første store oppdatering allerede på mandag og dem har masse planlagt visstnok så hvis det stemmer så blir dette utrolig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et spill med potensiale og med planer om mer innhold bør ikke koste 500-600 kr. Hadde dette kostet en 200 lapp og vært på Steam eller GOG hadde jeg prøvd det. Betaler ikke fullpris for en beta med lovnader om mer innhold etterhvert.

 

Om du vil prøve det er det bare å skaffe seg et game pass fra microsoft, da får du 14 dager du kan teste det uten kostnad. 59kr/mnd etter det (da får du med state of decay seinere.. eventuelt om du går skikkelig lei så har du brukt at most 59kr). Game pass virker for oss uten Xbox One (X) og. :-) Spillutvalget er såklart langt lavere.

 

Jeg storkoser meg i SoT, men spiller stort sett med folk jeg har spilt med før og/eller folk de har spilt med før.

Lenke til kommentar

Alle disse jævla incentivene. At spillet mangler innhold er en ting, men fri og bevare meg. Kan det ikke være nok at ett spill er morro?

 

Om incentivet er å "låse opp" innholdet med spilling har sjarmen med spillet en stygg tendens til å forsvinne når man endelig har låst opp alt. Gi meg heller ren morro. Det er det beste incentivet.

110% enig. At en i spillet her ikke kan levle opp å bli bedre, kjøpe bedre våpen, oppgrader skip osv er en velsignelse for meg. Jeg spiller ofte med folk som legger langt mer tid i spilling enn jeg har mulighet til, dette fører som regel til at spill hvor incentivene er bedre gear, power ups osv ender jeg opp med å ikke kunne spille med de iløpet av få dager ettersom de kommer seg mye lenger enn meg med en gang. Noe som har ruinert MP opplevelsen for meg i utallige spill nå. I sea of thieves er dette helt urelevant ettersom alle er like gode uansett, det er bare en fordel å spille med folk som har spilt mer da en får bedre quests med bedre loot uansett.

 

Og ikke minst det faktum at dette spillet bare er en pur glede å spille med vennene sine er mer en nok incentiver for meg å fortsette å spille dette. Tror nok Rare helt fint kunne kjørt på med å ha et tradisjonelt system hvor du egentlig kun jobber deg opp for å oppgradere skipet ditt og gear og hatt matchmaking basert på dette like lett som det de har i dag og de som klager mest nå hadde nok vært fornøyd, men for meg hadde vertfall dette gjort spillopplevelsen langt dårligere enn slik det er i dag.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Et spill med potensiale og med planer om mer innhold bør ikke koste 500-600 kr. Hadde dette kostet en 200 lapp og vært på Steam eller GOG hadde jeg prøvd det. Betaler ikke fullpris for en beta med lovnader om mer innhold etterhvert.

 

Måtte sjekke, og finner ut at det er "ekslusivt" for Games for Windows Live 2.0 (som ble antydet). Vel, det forklarer i alle fall i stor grad hvorfor det har fått den (dirigerte) hypen det har fått fra "streamere" o.l.

Endret av Snøspade
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...