Gå til innhold

Vil du slette Facebook? Her er de største alternative tjenestene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Største styrke til et sosialt nettverk er mengden brukere, og enda viktigere at det er de man ønsker å ha et nettverk med. Per nå er det ingen reelle alternativer til Facebook slik jeg ser det, med mindre "alle" flykter over til den samme.

 

Enig, hvis ikke kjente eller flere bekjente er på samme sosiale nettverk blir det meningsløst og flytte / porte.

 

Er greit og følge med på andres "liv" på fb, men "sletter" jeg kontoen min på fb blir den egt ikke borte ettersom den bare "arkiveres" i arkivet demmes..

 

Håper den nye GDPR loven endrer dette så det BLIR faktisk BORTE.

 

(hvis den dag kommer og fb kontoen min skal vekk det er, bruker kun messenger egt så..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er på ello, og kjenner vel absolutt ingen der selv om jeg har invitert endel fotovenner. Men det er nydelig innhold, og ikke en reklamesnutt å se.. Det er nok mulig å sende PM's og slik, men det er ikke det det er ment for.

Google+ er en helt annen sak, hangouts er min foretrukne IM, da jeg har styrt unna messenger. De som ikke er på Google+ kan enkelt nås med SMS eller andre løsninger. Dessverre lite brukt av grupper.

Lenke til kommentar

T21KM3RU: Path ble sett på i forbindelse med denne artikkelen, men der har det vært personvernskurr tidligere - og uten å kunne ta stilling til om det fortsatt er et tema ønsket vi ikke å fremme det som et alternativ når årsaken til at mange nå hopper ut av Facebook er nettopp trøbbel med personvernet. Sannsynligvis et utmerket sted, men vanskelig å anbefale i sammenhengen.

 

Dande: Der ser det ut til å ha skjedd en del. Legger til :)

Lenke til kommentar

Største styrke til et sosialt nettverk er mengden brukere, og enda viktigere at det er de man ønsker å ha et nettverk med. Per nå er det ingen reelle alternativer til Facebook slik jeg ser det, med mindre "alle" flykter over til den samme.

 

Det er nok mange alternativer til Facebook, da newsfeeden er ubrukelig og død. Men pga messenger og events/grupper så blir det sånn foreløpig. Det er det eneste de har gående for seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

IDKA.com er et godt alternativ for dem som ønsker en sikker og privat sosial plattform for egen venneflokk eller firma. Ingen reklame - full sikkerhet og god integritet. Det gjelder bare å få med seg sine venner .... ettersom din profil ikke blir utlevert til andre enn dem du selv godkjenner eller oppsøker (og det er jo litt av poenget!) mvh Audun Gjøstein

Lenke til kommentar

Det er nok mange alternativer til Facebook, da newsfeeden er ubrukelig og død. Men pga messenger og events/grupper så blir det sånn foreløpig. Det er det eneste de har gående for seg. 

 

Det kommer an på bruken. Når det viktigste kriteriet for mange er å kunne dele med venner og familie skal det mye til for å få flytte alle over til en ny plattform. Samme med IM-klienter. Jeg bruker 10 som jeg kommer på i farten, når jeg kombinerer jobb, venner og fritidsinteresser. Ingen av dem er perfekt.

 

Reddit.com evt sette opp en RSS med infoen du vil ha bør jo være nok for de aller fleste? Direktemelding tjenester er det også nok av, hva er hovedgrunnen til at facebook G+ osv fortsatt blir brukt?

 

For de aller fleste tror jeg Facebook brukes for å dele og få innblikk i hverandres liv, eller ihvertfall en pyntet versjon av den. Grupper er nok også mye brukt. Jeg bruker den stort sett bare for grupper. For blant annet foto synes jeg Google+ egentlig fungerer langt bedre, men massen er jo ikke der. Bruker likevel G+ en del.

 

Reddit er jeg innom flere ganger om dagen, men er et helt annet beist sammenlignet med FB og G+.

Lenke til kommentar

Skriv mer om steemit.com

 

Der tjener man penge for å blogge. Og møter folk med samme interessen som seg selv.

 

Har selv økt verdien på kontoen min med mange tusen kroner på under 1mnd.

 

Steemit er fremtiden.

 

Kan ta ut de pengene når jeg vil. De fortjener en stor artikkel synes jeg. Bare spør om tips . Jeg har mye info om tjenesten...

Lenke til kommentar

T21KM3RU: Path ble sett på i forbindelse med denne artikkelen, men der har det vært personvernskurr tidligere - og uten å kunne ta stilling til om det fortsatt er et tema ønsket vi ikke å fremme det som et alternativ når årsaken til at mange nå hopper ut av Facebook er nettopp trøbbel med personvernet. Sannsynligvis et utmerket sted, men vanskelig å anbefale i sammenhengen.

 

Dande: Der ser det ut til å ha skjedd en del. Legger til :)

 

Ser den!:) De har gjort en bra jobb og forhåpentligvis får de løst det du nevner her. Av det jeg kjente til hadde de stort fokus på personvern.

Lenke til kommentar

 

Største styrke til et sosialt nettverk er mengden brukere, og enda viktigere at det er de man ønsker å ha et nettverk med. Per nå er det ingen reelle alternativer til Facebook slik jeg ser det, med mindre "alle" flykter over til den samme.

 

Enig, hvis ikke kjente eller flere bekjente er på samme sosiale nettverk blir det meningsløst og flytte / porte.

 

Er greit og følge med på andres "liv" på fb, men "sletter" jeg kontoen min på fb blir den egt ikke borte ettersom den bare "arkiveres" i arkivet demmes..

 

Håper den nye GDPR loven endrer dette så det BLIR faktisk BORTE.

 

(hvis den dag kommer og fb kontoen min skal vekk det er, bruker kun messenger egt så..)

Jeg har slettet min fb og Instagram konto, de er borte. Eksisterer ikke lenger. Etter 90 dager vil alt data være borte. Å sette kontoen på pause er ikke å slette.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...