Gå til innhold

I kveld lanseres den - i Norge!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hengerfeste og 4x4.... tolker to motorer som 4x4, men spennende å se.

 

For mange er hengerfeste viktig, men kanskje ikke avgjørende om prisen blir betydelig lavere enn model x (dog jeg tviler på at den vil bli så veldig mye billigere, men er åpen for overraskelser ;-))

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hengerfeste og 4x4.... tolker to motorer som 4x4, men spennende å se.

 

For mange er hengerfeste viktig, men kanskje ikke avgjørende om prisen blir betydelig lavere enn model x (dog jeg tviler på at den vil bli så veldig mye billigere, men er åpen for overraskelser ;-))

 

Det blir jo billigere en Tesla, står anslått pris i artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hengerfeste og 4x4.... tolker to motorer som 4x4, men spennende å se.

 

For mange er hengerfeste viktig, men kanskje ikke avgjørende om prisen blir betydelig lavere enn model x (dog jeg tviler på at den vil bli så veldig mye billigere, men er åpen for overraskelser ;-))

 

Det blir jo billigere en Tesla, står anslått pris i artikkelen.
Anslått er anslått. Er spent på faktisk pris. Men anslått pris er jo faktisk høyere enn en model x. En «vanilla» model x er jo faktisk ganske bra utstyrt (hengerfeste, justerbart understell blant annet er jo standard blitt).

 

Men da mener jeg selvsagt en 75kWh modell. Sammenliknet med 100kWh så blir den jo billigere sånn sett.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Har man en Jaguar kan man slippe unna med mye. Når regningen kommer under et restaurant besøk kan man bare si at man glemte lommeboken i Jaguuaaaaren, så lar betjeningen deg gå uten mer plunder.

 

- Jeremy Clarkson

Dette blir bra.

Endret av doofusman
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du må nesten hate Tesla for å vurdere bilen til den prisen kontra Tesla, og da er det ikke så mange elbil-interesserte igjen.

Vi får se hvordan det blir. Hvis prisen blir kr. 736.000,- uten noe særlig ekstrautstyr så blir det en dyr sak.... spent på hva minste utstyrspakken har da model x har fått en god del nå på minste utstyrsgrad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hengerfeste og 4x4.... tolker to motorer som 4x4, men spennende å se.

 

For mange er hengerfeste viktig, men kanskje ikke avgjørende om prisen blir betydelig lavere enn model x (dog jeg tviler på at den vil bli så veldig mye billigere, men er åpen for overraskelser ;-))

 

Det blir jo billigere en Tesla, står anslått pris i artikkelen.
Anslått er anslått. Er spent på faktisk pris. Men anslått pris er jo faktisk høyere enn en model x. En «vanilla» model x er jo faktisk ganske bra utstyrt (hengerfeste, justerbart understell blant annet er jo standard blitt).

 

Men da mener jeg selvsagt en 75kWh modell. Sammenliknet med 100kWh så blir den jo billigere sånn sett.

90kWh er minste alternativ på i-Pace. Ser man 90kWh i-Pace mot 90kWh Model X er i-Pace billigere. i-Pace ser, i mine øyne, en million ganger bedre ut en Model X.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

90kWh er minste alternativ på i-Pace. Ser man 90kWh i-Pace mot 90kWh Model X er i-Pace billigere. i-Pace ser, i mine øyne, en million ganger bedre ut en Model X.

Men batteristørrelse er ikke alt. Det kommer helt an på hvordan modellen til anslåtte kr. 736.000,- blir utstyrt. Hvis den er helt ribbet så vil den jo bli enda dyrere om man må betale masse for ekstrautstyret. Er vel mer dette jeg er mest spent på i kveld.

 

Men blir uansett ikke å bytte ut nåværende model x til fordel for denne (med mindre prisen blir betraktelig lavere (noe det ikke ser ut til å bli)).

 

Men en ting er sikkert. Det er bare fint og sunt med konkurranse i dette segmentet.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

90kWh er minste alternativ på i-Pace. Ser man 90kWh i-Pace mot 90kWh Model X er i-Pace billigere. i-Pace ser, i mine øyne, en million ganger bedre ut en Model X.

 

 

Man får ikke kjøpt 90kWh Tesla, man får kjøpt 100 eller 75. Så om den blir billigere er jo avhengig av utstyr og faktisk pris. Sånn sett spiller det nok liten rolle for de som skal kjøpe til den prisen uansett da de er i tilnærmet samme område. 

 

I tillegg er vell jaguaren ett godt stykke mindre en model x? 

 

Forøvrig tror jeg Jaguaren blir en god bil, og ett godt alternativ til de som ikke ønsker en annen elektrisk suv :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vel en mindre modell enn Tesla S og X, så pris osv er vel avgjørende hva den er ment å konkurrere med.

 

Jaguar er heller ikke et billigmerke, så vil anta at som typisk Britisk så er det ikke mangel på døde kuer og skreddersøm for de som ønsker det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hengerfeste og 4x4.... tolker to motorer som 4x4, men spennende å se.

 

For mange er hengerfeste viktig, men kanskje ikke avgjørende om prisen blir betydelig lavere enn model x (dog jeg tviler på at den vil bli så veldig mye billigere, men er åpen for overraskelser ;-))

 

Det blir jo billigere en Tesla, står anslått pris i artikkelen.
Anslått er anslått. Er spent på faktisk pris. Men anslått pris er jo faktisk høyere enn en model x. En «vanilla» model x er jo faktisk ganske bra utstyrt (hengerfeste, justerbart understell blant annet er jo standard blitt).

 

Men da mener jeg selvsagt en 75kWh modell. Sammenliknet med 100kWh så blir den jo billigere sånn sett.

90kWh er minste alternativ på i-Pace. Ser man 90kWh i-Pace mot 90kWh Model X er i-Pace billigere. i-Pace ser, i mine øyne, en million ganger bedre ut en Model X.

Du har veldig rett i det. Model X ser helt merkelig ut bakfra. Biler i slike prisklasser bør se bra ut. Det er liksom noe som ikke stemmer. Tesla derimot er jo vanvittig fin fra alle vinkler.

Lenke til kommentar

Gud så patetisk....

De har valgt Model X varianter med omhu....

 

Tenkte det samme :-p

 

Men er fair å sammenlikne med en X100D og ikke P100D mtp. pris. Og apropos pris! Veldig bra pris! Spennende å se hva slags utstyr man får med på grunnmodellen. Dette kan absolutt bli en populær bil her i landet.

 

Syns dette er et positivt innskudd i dette segmentet. Dog det er et par fliser jeg vil flisespikke på (gusj... de dørhåndtakene...), men det blir bare flisespikkeri. Alt i alt en flott bil. Synd den er litt liten... Har vippet litt om jeg skulle kvitte meg med Model X til fordel for en I-Pace, men er ikke solgt der.... Tror I-Pace blir for liten mtp. hundebur... (Altså... den får nok sikkert plass til et hundebur, men da blir det fort lite plass til andre ting... i min 5-seter Model X så har jeg masse plass både under og rundt hundeburet baki der).

 

Når det gjelder utseende er det jo en veldig subjektiv greie. Personlig syns jeg Model X så ut som en padde første gang jeg så den... Allikevel har utseende virkelig vokst på meg og syns fronten og sidene er med tiden blitt ganske pene. Trives godt med å se den i profil. Uansett ikke den styggeste bilen som ruller på veien.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...