Gå til innhold

Foto

Horizon Zero Dawn har solgt 7,6 millioner eksemplarer på ett år


8 svar i denne tråden

#1 akelbo

akelbo

    Skribent, Gamer.no

  • Medlemmer
  • 2 155 innlegg
  •   31. mars 2014

Skrevet 1. mars 2018 - 10:02

38722896240_243e169728_h.300x169.jpg

Guerrilla feirer med å gi bort stæsj til fansen.

Horizon Zero Dawn har solgt 7,6 millioner eksemplarer på ett år
  • 0

#2 Gunfreak

Gunfreak

    Bruker

  • Medlemmer
  • 27 011 innlegg
  •   27. oktober 2003

Skrevet 1. mars 2018 - 10:57

Hva Battlefront 2 solgte bare 8 millioner kopier og det er jo år tusenets største trageide, og dette spillet greide ikke en gang 8, så dette må jo være en katatrofe. 


  • 0

#3 Arodem

Arodem

    Redaksjonssjef, Gamer.no

  • Good Game AS
  • 3 718 innlegg
  •   4. mars 2011

Skrevet 1. mars 2018 - 11:55

Hva Battlefront 2 solgte bare 8 millioner kopier og det er jo år tusenets største trageide, og dette spillet greide ikke en gang 8, så dette må jo være en katatrofe. 

 

Hvem snakker du om her? I vår sak om det skuffende BF2-salget påpeker vi at det er skuffende basert på EAs egne mål. EA hadde 10 millioner solgte som et minstemål i lanseringsperioden, men endte opp med 9. 

 

https://www.gamer.no...orventet/428278

 

Samtidig: Horizon Zero Dawn ble sluppet på én plattform, mens Battlefront 2 ble sluppet på tre. 


Dette innlegget har blitt redigert av Arodem: 1. mars 2018 - 11:57

  • 3

Audun Rodem
Redaksjonssjef, Gamer.no
Twitter E-post


#4 grim_reaper_jib

grim_reaper_jib

    Bruker

  • Medlemmer
  • 890 innlegg
  •   29. juni 2008

Skrevet 1. mars 2018 - 12:29

Driver faktisk og spiller HZD nå. Gjort så si alt av sidequests/errands og snart ferdig med main story. Noe av det vakreste jeg har sett i noe spill. Omgivelsene er slående vakre, med grafikk som stortsett holder høy standard. Texturer som holder seg bra selv med kameraet nærme.
Digger at man kan dra tilbake til folk man har gjort en mission for og faktisk få respons for det. I steden for et tomt blikk og en hi, what eller noe annet pjatt. Øker innlevelsen til tusen. Samme med at Aloy faktisk snakker med seg selv osv når det skjer ting man reagerer på stort sett. Slike detaljer er veldig viktig for og få frem realisme og innlevelse men utrolig få spill som har det. På negative siden er det endel dårlig dialog og stemmeskuespill som drar ned, men er stort sett på sidequest ol heldigvis. Noe annet jeg kanskje skulle ønske var at det hadde vært mer "tier" med våpen og kjøpe. Mounts du har hacket burde alltid vært tilgjengelig til den eventuelt blir ødelagt. Bruker man ikke mount på 5 minutter forsvinner den,rimelig idiotisk med tanke på at man har en skill der man kan bruke"penger"på og reparer mounts, den skillen i seg selv er egentlig bortkastet pga det. Noe annet jeg har reagert på er på noen quest der en npcs krever en komponent som betaling, så får man ikke bestemme selv om man vil gi den komponenten eller ikke. Har man komponenten blir du automatisk lasta til neste cutscene og mister den komponenten.Et annet merkelig valg av utvikler er og lage masse hus men av en eller annet grunn tror jeg de droppa åpne dør animasjoner for du kan ikke åpne en eneste dør i dette spillet. Og alle hus som ikke er åpne kan man da ikke komme inn i. Føles merkelig med tanke på alle de småhusene og endel større hus som tydeligvis bare er der til pynt. Utenom det digger jeg settingen og koser meg stortsett med spillet.
  • 2

#5 Potet Misbruker

Potet Misbruker

    Bruker

  • Medlemmer
  • 114 innlegg
  •   8. februar 2014

Skrevet 1. mars 2018 - 13:50

Driver faktisk og spiller HZD nå. Gjort så si alt av sidequests/errands og snart ferdig med main story. Noe av det vakreste jeg har sett i noe spill. Omgivelsene er slående vakre, med grafikk som stortsett holder høy standard. Texturer som holder seg bra selv med kameraet nærme.
Digger at man kan dra tilbake til folk man har gjort en mission for og faktisk få respons for det. I steden for et tomt blikk og en hi, what eller noe annet pjatt. Øker innlevelsen til tusen. Samme med at Aloy faktisk snakker med seg selv osv når det skjer ting man reagerer på stort sett. Slike detaljer er veldig viktig for og få frem realisme og innlevelse men utrolig få spill som har det. På negative siden er det endel dårlig dialog og stemmeskuespill som drar ned, men er stort sett på sidequest ol heldigvis. Noe annet jeg kanskje skulle ønske var at det hadde vært mer "tier" med våpen og kjøpe. Mounts du har hacket burde alltid vært tilgjengelig til den eventuelt blir ødelagt. Bruker man ikke mount på 5 minutter forsvinner den,rimelig idiotisk med tanke på at man har en skill der man kan bruke"penger"på og reparer mounts, den skillen i seg selv er egentlig bortkastet pga det. Noe annet jeg har reagert på er på noen quest der en npcs krever en komponent som betaling, så får man ikke bestemme selv om man vil gi den komponenten eller ikke. Har man komponenten blir du automatisk lasta til neste cutscene og mister den komponenten.Et annet merkelig valg av utvikler er og lage masse hus men av en eller annet grunn tror jeg de droppa åpne dør animasjoner for du kan ikke åpne en eneste dør i dette spillet. Og alle hus som ikke er åpne kan man da ikke komme inn i. Føles merkelig med tanke på alle de småhusene og endel større hus som tydeligvis bare er der til pynt. Utenom det digger jeg settingen og koser meg stortsett med spillet.


Veldig enig med tier med våpen. Er jo stort sett bare 3 tiers som virker stort sett identiske... samme med klær. og man har jo fått det meste kjøpt relativt fort, så progresjonen i spillet lider.
  • 0

#6 CommanderKeen

CommanderKeen

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 666 innlegg
  •   27. august 2010

Skrevet 1. mars 2018 - 14:52

Historien og verdenen de har skapt er veldig imponerende. Historien er vel kanskje fjorårets beste. Men likevel synes jeg spillet blir dratt så ned av det jeg bare kan beskrive som et kjedelig kampsystem. Er virkelig en arbeidsoppgave å felle de robotdyrene. Mye mer gøy å sloss mot mennesker, selv om det også er relativt svakt.
  • 0

#7 Tåka

Tåka

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 210 innlegg
  •   18. mars 2002

Skrevet 1. mars 2018 - 15:01

Hva med å feire og lage en oppfølger istedet??
  • 0

#8 maanemann

maanemann

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 807 innlegg
  •   13. juli 2004

Skrevet 1. mars 2018 - 17:05

Velfortjent denne suksessen for Guerilla. Spillet er rett og slett en perle.

Guerilla bruker jo så enormt lang tid på spillene sine. 10 år+ ? Det selv på minst et av killzone spillene som vel er mer trad. fps. Det virker ihvertfall som Guerilla fikk smaken på å lage spill som Horizon og det tar jeg hver dag i uka heller enn et nytt Killzone.

Så har jeg tenkt på dette med en oppfølger jeg også. Jeg tror ikke Gurilla bør kjøre på med en oppfølger slik Naughty Dog gjorde med det siste Uncharted. Etter Wild Lands ble jeg passe mett på spillet slik det er nå. Å vente 9 år på en oppfølger ala nevnte Uncharted vil ikke fungere. Naughty Dog liker å si at de gjør noe kunstnerisk nytt hver gang. Det er jo noe man mildt sagt kan diskutere, selvom Naughty Dog har noen tipp topp titler på lista si. Kanskje Guerilla nå kan følge opp dette mottoet i stedet? :-)


Dette innlegget har blitt redigert av maanemann: 9. mars 2018 - 13:43

  • 1

#9 Ra1dMaX_InnleggNO

Ra1dMaX_InnleggNO

    Bruker

  • Medlemmer
  • 89 innlegg
  •   3. februar 2009

Skrevet 8. mars 2018 - 12:24

hadde dette spillet vært sluppet til pc hadde det vært over det dobbelte
  • 0


0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere