Gå til innhold

SNIKTITT: Nokia 7 Plus Fet og rask designmobil som du ikke blir blakk av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsom overskrift, men dere er helt på bærtur. Om man sjekker prisen på en Google Pixel (førstegenreasjon) kan man bare le av denne. Med Google sin egen versjon av Android kan man forvente oppdateringer måndtlig, og med engang de er klar. Et kamera som er helt vanvittig godt og en Snapdragon 821, med QHD skjerm (XL) og stort batteri. Nokia gjør mye bra men en slik overskrift passer ikke. God onsdag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Håper flere produsenter følger etter å tilbyr ren android. Jeg er ikke interessert i bigbsy, s planner, s dit og datt.

 

Touchwiz og Co gjør UIet så forbanna sirup

 

Da er det flaks at du kan installere såkalte launcers, som for eksempel nova :)

Unødvendig at man må installere en haug med andre apps for å få den renest mulig, litt bakvendt spør du meg.

Lenke til kommentar

Håper flere produsenter følger etter å tilbyr ren android. Jeg er ikke interessert i bigbsy, s planner, s dit og datt.

 

Touchwiz og Co gjør UIet så forbanna sirup

Har ikke hatt en Samsung mobil, men har en Huawei 10 Pro som er rask som fy. Om den vil holde seg sånn vil tiden vise. Personlig liker jeg ren andorid, men må si jeg liker bl.a nedtrekksmeny og innstillinger bedre på EMUI. Kjører selv Nova for å få en litt bedre håndering av "skrivebordet" mitt :)

 

Kamerappen gir mye mer funksjon "Ut av boksen" enn stock kamera app. 

Endret av Leif E
Lenke til kommentar

Pixel til halv pris? Fotokvaliteten er vel ikke i nærheten av Pixel, om de ikke har mestret bildestabilisering like ekstremt bra.

 

Moto G5 plus og Oneplus 5t sine hovedkamera er "elendige" pga. manglende stabilisering, sammenlignet med Pixel og Samsung S9.

 

I følge artikkelen er det vel snakk om byggekvaliteten, ren Android og "heldekkende" skjerm som blir brukt som sammenligningsgrunnlag. Du har dog rett at en mobil til 5000 kr, som ikke engang er toppmodellen til Nokia, kan sammenlignes med et av markedets beste kamera på mobiltelefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper flere produsenter følger etter å tilbyr ren android. Jeg er ikke interessert i bigbsy, s planner, s dit og datt.

 

Touchwiz og Co gjør UIet så forbanna sirup

 

Er det ikke fint at ingen tvinger deg til å kjøpe det? :)

 

Problemet med at alle kjører ren Android er at vi sitter igjen med 2 selskap med monopol og lite konkurranse (Google + Apple). Det er utallige features som blir implementert i Android pga. at produsenter tilbyr det i sine UI først. På hardware siden er det jo bare et fåtalls produsenter som leverer komponentene og da sitter du igjen med samme telefon over hele fjøla uavhengig av produsent. Designen ville vel vært annerledes, men er jo begrenset der også hvis du ser på dagens modeller.

 

Hvorfor ikke bare velge Apple om du ønsker noe enkelt og som ikke gjør mobilen til sirup (før produsenten selv bestemmer det altså)?

Lenke til kommentar

Kjøpte igjen Nokia for første gang på sikkert 10-15 år for et par mnd siden. Veldig fornøyd. Byggekvalitet og materialer et hav bedre enn de tidligere som bare var i plast. Og til en vettug pris også. Hadde Samsung før denne og var lei alt preinstallert og som jeg ikke ville ha der, tar opp unyttig plass og ikke gikk å fjerne uten videre. Da er det godt at Nokia kjører ren Android så kan kjøperen velge selv hva som skal innstalleres. Håper de fortsetter dette løpet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...