Gå til innhold

SNIKTITT: Asus Zenfone 5 og Zenfone 5Z Med likt design og toppytelse kan dette bli iPhone X sin argeste konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virkelig noe å kopiere da. IPhone x var lovende helt til jeg så den leppa. Sa til og med at endelig kommer Apple med et bra design igjen, men så kom den leppa da som jeg ikke merka på bilder av en avslått telefon. Blir vel Nokia på meg da akkurat som i gode gamle dager når det var gratis å sende sms med kontantkort og det kosta 10 kroner minuttet å ringe med samme kontantkortet (eller deromkring).

Lenke til kommentar

Kopierte Apple Essential Phone? Bare lurer, sånn siden dere mener Asus her kopierer iPhone X

 

Essential sin "notch" ser ganske så annerledes ut enn iphone x og med tanke på bakside designen på zenphone og at asus direkte sammenlignet sin notch med iphone, og trakk frem at at den er mindre som fordel...,  ved presentasjonen deres er det ganske klart hvor "inspirasjonen" har kommet fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Asus på mobil fronten? Hadde toppmodellen deres innen for nettbrett for noen år siden, og det ble ubrukelig etter altfor kort tid. Selv å sette tilbake til fabrikk modus hjalp ikke, så er litt skeptisk, selv om denne foruten leppen kunne vært ett greit alternativ til Samsung S9, siden jeg uansett må ha ny telefon.

Lenke til kommentar

 

- Her er det snakk om avlange pixels..., eller rektangulære for å si det på en annen måte.

For å være pirkete... De aller fleste pixler (unntatt Pentile) er rektangulære, et kvadrat er også et rektangel. Liker "avlange".

 

 

 

- Du har ret i at de er begge rektangulære...

 

Men per definisjon...:

"Et rektangel har to sett med to like parallelle sider satt opp med 90 grader i alle hjørner, enten horsontalt eller vertikalt."

 

"Et kvadrat har 4 like parallelle sider satt opp med 90 grader i alle hjørner, enten horsontalt eller vertikalt."

 

Jeg nevnte avlange som skiller seg fra definisjonen av et kvadrat.

 

 

 

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Rekk opp hånda de som har eid en topp telefon fra Asus før. Ingen?

 

Rekk da opp hånda alle dere som tror at Asus kommer til å konkurrere på nivå med Samsung eller Apple.

Lenke til kommentar

Rekk opp hånda de som har eid en topp telefon fra Asus før. Ingen?

 

Rekk da opp hånda alle dere som tror at Asus kommer til å konkurrere på nivå med Samsung eller Apple.

 

Nå er ikke dette førestegenerasjonstelefoner fra Asus. Asus har vært store på mobil i Asia blant annet i mange år. De har også solgt bra i Sør Amerika. Vet ikke hvorfor vi ikke har hatt Asus i regulær salg her på berget, de har hatt noen spennende versjoner tidligere også. 

 

Så ja, her kan nok Asus stjele kunder fra både Samsung og Apple. Så gjenstår det å se om den blir å få over disk med full garanti og forbruker-rettigheter her i landet. Om den gjør det så tror jeg nok den vil selge veldig bra. 

 

Vet at endel har importert Asus telefoner fra asiatiske markedsplasser, men det er jo alltid stress med egen import om noe går gærn't. Glemmer ikke 1+1 telefonen fra noen år tilbake, den første de kom med. Etter den fadesen har jeg personlig ikke orket importere mobil selv. 3  ganger måtte jeg sende 1+1 telefonen til servicesenter i Sverige, betale frakt, pluss stresset med å være uten mobil mens en venter på postgangen. På tredje feilrettingen innrømmet endelig 1+1 at panelet de brukte var en dårlig batch og siden de ikke klarte skaffe nye raskt nok fikk jeg hevet kjøpet. Det tok vel 1+ ca et halvår inn i livssyklusen på 1+1 før de hadde fått rettet opp alle hardware og firmware problemene. De som velger å importere Asus slipper jo å frykte at produsenten ikke vet hva de driver med siden Asus har levert ganske lenge. 

 

Men er enklere å handle lokalt el fra norske nettbutikker om en er uheldig. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...