Gå til innhold

5 GB til 258,- hos Telio ble til 3 GB for 300,- hos MyCall. – Urimelig, mener Telio-kunde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo et steg bakover i utviklingen! Når skal mobilselskap forstå at vi som kunder ønsker mye, mye større datapakker inkludert i måneden, til en rimelig pris??? Jeg har 5 + 5 gigabyte mobildata i måneden, såsant jeg ikke bruker de ekstra 5 som blir ført over. Da jeg pleier å reise rundt, eller har musikk på ørene, eller vil se på youtube på farten, ryker disse gigabytene relativt fort. Og, skal nevnes at mobilaktørene nå setter ut på ferd for å anskaffe samfunnet større hastigheter, vel og bra det, men litt i feil rekkefølge!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Her er det noe som ikke stemmer!

Har Telio lov til å "selge" meg videre uten mitt samtykke..?

Har Telio lov til å gi mine opplysninger til en annen operatør..?

Jeg mener prosedyren skulle har vært slik at kundene skulle ha fått spørsmål om de ønsker tvangsflytting eller de velger en annen tilbyder..!

 

Tror dette er en sak Forbrukerrådet må gripe inn..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dette er jo et steg bakover i utviklingen!

Når skal mobilselskap forstå at vi som kunder ønsker mye, mye større datapakker inkludert i måneden, til en rimelig pris???

Jeg har 5 + 5 gigabyte mobildata i måneden, såsant jeg ikke bruker de ekstra 5 som blir ført over.

Da jeg pleier å reise rundt, eller har musikk på ørene, eller vil se på youtube på farten, ryker disse gigabytene relativt fort.

Og, skal nevnes at mobilaktørene nå setter ut på ferd for å anskaffe samfunnet større hastigheter, vel og bra det, men litt i feil rekkefølge!!

 

 

 

 

- Som Jim Carrey sa i filmen "Bruce Almighty"...:

"Oh darn... All this horsepower and no room to gallop."

 

Det koster å være kar, som det heter på fint...

Men er enig i at "Data-Kvotene" er alt for små med tanke på den kraftig økningen i hastighet de sister årene.

 

Etter den velkjente "Moorse's Law" som Intel har fulgt så trofast så heter det seg at CPU'en forbedres på en eller flere av 3 punkter...

1. Kretsene blir mindre.

2. Hastigheten øker.

3. Prisen blir ("relativt") billigere.

 

På mobil-fronten så økes stadig hastigheten, mens "Data-Kvotene" mer eller mindre har stagnert.

Kan på en måte skjønne hvorfor...

Men samtidig så synes jeg at dem kunne ha økt størrelsen på "Data-Kvoten" i hvert fall litt mer enn det dem har gjort til nå.

 

Som både "Dubious" og "golagha" var inne på i forbindelse med det at hastigheten vil kunne komme til å øke til 2Gbit/s via Mobil-nettet i løpet av året.

Hastighet har stor innvirkning på bruksmønsteret til kundene.

Men even more so med tanke på hvor relativt små mange av "Data-Kvote"-alternativene er som er tilgjengelig per i dag.

 

Men som "golagha" også nevnte i den forbindelse...

Alder er også en avgjørende faktor når det kommer til bruksmønsteret.

 

Min far fylte 81år i Januar i år, og for sant å si så vet han ikke en gang hvordan man leser innkommende meldinger på mobilen.

Det kommer nok litt an på hva det er man er vant til fordi han er en hyler via E-Mail via PC'en.

Så i hans tilfelle så tviler jeg meget strekt på om han ville ha lagt merke til om "Data-Kvoten" var 1GB, 1TB, eller ubegrenset.

Lenke til kommentar

Her er det noe som ikke stemmer!

Har Telio lov til å "selge" meg videre uten mitt samtykke..?

Har Telio lov til å gi mine opplysninger til en annen operatør..?

Jeg mener prosedyren skulle har vært slik at kundene skulle ha fått spørsmål om de ønsker tvangsflytting eller de velger en annen tilbyder..!

 

Tror dette er en sak Forbrukerrådet må gripe inn..

 

Dessverre har 99.9% av folk (som deg) ikke lest avtalevilkårene på tjenester de betaler for. Ja, det er hårreisende at folk ikke setter seg inn i avtalene sine, men slik er det.

 

Forbrukerrådet har ingenting med dette å gjøre da det ikke går mot avtalen. Les bl.a. Ekomloven, for øvrig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er det noe som ikke stemmer!

Har Telio lov til å "selge" meg videre uten mitt samtykke..?

Har Telio lov til å gi mine opplysninger til en annen operatør..?

Jeg mener prosedyren skulle har vært slik at kundene skulle ha fått spørsmål om de ønsker tvangsflytting eller de velger en annen tilbyder..!

 

Tror dette er en sak Forbrukerrådet må gripe inn..

 

1) Ja, selvfølgelig. Kundebaser blir kjøpt og solgt over en lav sko hele tiden. Ikke noe unormalt med det. 

2) Når Teila kjøpte kundebasen, følger det med en del opplysninger – ja. Hvorvidt dette kan regnes som en tredjepart eller ei, er jeg usikker på, da de tross alt har kjøpt kundebasen ..

3) Kundene kan fritt velge å avslutte avtalen. Også de som har bindingstid, står fritt til å bryte bindingstiden uten represalier, i slike sammenhenger. Men dersom man ikke foretar seg noe som helst, vil telefonen fortsette å virke. (Tror det hadde blitt ganske mye rama-skrik dersom det motsatte var tilfelle: at dekningen plutselig opphørte helt, og kundene måtte bestille nye simkort, nye telefonnumre, og alt mulig – ja, da hadde det blitt bråk!)

 

Men ... det er noe regelverk som håndterer erstatningsproduktet man blir tilbudt – som skal stå i stil (eller være bedre) enn hva man har. Og det tilbyr ikke Telia i akkurat dette tilfellet. Så kritikk av Telia er på sin plass, da de ikke klarer å matche avtalen kunden hadde fra før! (Forstår godt at kunden søker seg vekk fra Telia)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde 5 GB i Telio for kr 258,- pr. måned og ble flyttet til Telia og fikk 6 GB for kr 249,- pr måned. Basis spesial heter det nye abonnementet.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du fortjener 6 Gig for kr 249,- når andre Telia-kunder kun får 2 Gig for de samme kronene  :hmm:

Lenke til kommentar

Her er det noe som ikke stemmer!

Har Telio lov til å "selge" meg videre uten mitt samtykke..?

Har Telio lov til å gi mine opplysninger til en annen operatør..?

Jeg mener prosedyren skulle har vært slik at kundene skulle ha fått spørsmål om de ønsker tvangsflytting eller de velger en annen tilbyder..!

 

Tror dette er en sak Forbrukerrådet må gripe inn..

 

enig, jeg hadde banzai før så ble automatisk flytta til talkmore, men så flytta jeg til komplett mobil istedet

 

nå har jeg en helt komplett mobil igjen ;P

 

men ja de burde spørre kunden at dem vil flyttes automatisk eller om dem vil bytte til annen leverandør når abonnent vilkår blir endret som i dette tilfellet, da bryter jo dem kontrakten..

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde 5 GB i Telio for kr 258,- pr. måned og ble flyttet til Telia og fikk 6 GB for kr 249,- pr måned. Basis spesial heter det nye abonnementet.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du fortjener 6 Gig for kr 249,- når andre Telia-kunder kun får 2 Gig for de samme kronene  :hmm:

 

 

Til og med litt billigere. Jeg forstår det heller ikke. Kan jo være at jeg blir sett på som en trofast kunde ettersom jeg har vært kunde hos Telio helt siden de startet med fasttelefoni.

Lenke til kommentar

Det verste her er at de dårlige vilkårene kommer etter at du som kunde har blitt solgt til ett annet selskap for økonomisk vinning.

 

"De dårlige vilkårene kommer etter at du har blitt gitt vilkår leverandøren ikke klarte å tjene penger på, og etter å ha sett at de ikke klarer å konkurere i et surrete marked med høyere priser har valgt å trekke seg ut av. Dermed har du blitt overført til et annet selskap som klarer å tilby tjenesten men til andre vilkår."

Der, ordnet opp i det for deg :)

Lenke til kommentar

Telia har et abonnement som heter Smart Ung 5GB til 299-. Men av en eller annen grunn har de satt en kunstug grense på at man må være 29 år eller yngre for å kjøpe den. Tydeligvis har de ikke hørt om aldersdiskriminering.

 

Du vet veldig godt at det ikke er aldersdiskriminering. Er produkter laget for spedbarn diskriminering av de som er voksne? Tåpelig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...