Gå til innhold

Nordmenn bruker stadig mer penger på forbrukerelektronikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er greien med smartklokke? Å måle puls, skritt og annet må vel bli utrolig kjedelig veldig raskt? Det må jo være noe helt genialt med disse klokkene siden så mange kjøper dem.

 

Enkelte smartklokker tar rollen som alle andre klokker og er brukt som mer eller mindre ett smykke. Noen smartklokker ser nemlig ut som vanlige klokker, og opprettholder da samme rollen. Det er heller ikke uvanlig å kjøpe vanligge klokker til godt over 3000kr så prisen er heller ikke noe å si på for mange. Du får jo også mer enn bare en klokke med disse, og de er svært nyttige til hurtigstyring av småting på telefonen, lese meldinger eller bare minne deg på ting. Har selv aldri tatt i bruk pulsmålingen på min klokke (bruker faktisk natoreim som blokker sensoren), men den fyller akkurat samme oppgave som mine vanlige klokker gjør, bare med mye ekstra på toppen. Det skal også nevnes at jeg fikk min Huawei Watch gratis ved kjøp av Huawei P9 så det kostet meg ikke akkurat noe å prøve det ut, og jeg endte opp med å like den ekstra funksjonaliteten jeg fikk fremfor en vanlig klokke.

Lenke til kommentar

Hva er greien med smartklokke? Å måle puls, skritt og annet må vel bli utrolig kjedelig veldig raskt? Det må jo være noe helt genialt med disse klokkene siden så mange kjøper dem.

 

Man måler vel ikke puls, skritt og annet for underholdningsfaktoren heller da.

Dessuten beskrev du en aktivitetsmåler, ikke en smartklokke. En smartklokke, ala Apple watch brukes til langt flere ting enn å måle vitale data. Den kan svare telefonen, få notifikasjoner, spille spill, musikk osv. Da jeg testet en apple watch sist, så jeg definitivt bruksmønsteret, men valgte å ikke kjøpe en, da jeg rett og slett ikke hadde bruk for en.

 

Aktivitetsmåler, derimot, er noe annet. De er skapt for å logge treningsøkter, måle søvn, kaloriinntak og slikt, og brukes oftest av folk som trener for å komme i form.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en samsung gear 3 eller hva den het, gikk MEGET raskt lei av den. Jeg trenger ikke en dings for å mase på meg når jeg sitter stille, det er legen min sin jobb. :p

 

Dessuten har jeg en suunto core som aldri dauer, og jeg liker at den ikke trenger skiftes batteri på oftere enn en gang i året. En smartklokke kommer ikke i nærheten engang. Dessuten måtte den hatt E-SIM for at jeg skulle vurdert en igjen.

 

Rainmaker: Hvilken klokke har du? Natoreim er en av tingene min neste klokke skal ha.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Jeg hadde en samsung gear 3 eller hva den het, gikk MEGET raskt lei av den. Jeg trenger ikke en dings for å mase på meg når jeg sitter stille, det er legen min sin jobb. :p

 

Dessuten har jeg en suunto core som aldri dauer, og jeg liker at den ikke trenger skiftes batteri på oftere enn en gang i året. En smartklokke kommer ikke i nærheten engang. Dessuten måtte den hatt E-SIM for at jeg skulle vurdert en igjen.

 

Rainmaker: Hvilken klokke har du? Natoreim er en av tingene min neste klokke skal ha.

Det er en første genereasjon Huawei Watch, men som ved alle vanligge klokker så kan du skifte reim til nøyaktig det du føler for. NAtO reimen blokker hjertesensoren som står på undersiden av klokken, men jeg har reelt ikke funnbet noe godt bruksområde for den (pulsbelte er fortsatt vesentlig mer nøyaktig). Så jeg tenker at det viktigste med disse smartklokkene er å finne en som har den funksjonaliteten du vill ha (esim, noe jeg bare kan finne 1 bruksområde for) og at selve klokkehuset ser noenlunde ok ut. reimen er noe du får kjøpt på en hvilken som helst klokkeforhandler eller på nettet for den saks skyld.

 

Klokke er og blir et smykke, men smartklokken gir det i det minste litt mer funksjonalitet. Skal ikke undervurdere det å kunne skifte sanger eller velge ny artist via smartklokken mens telefonen ligger i lommen (meget praktisk på bussen for eksempel). Den må lades hver dag, men det må telefonen også så jeg ser ikke noe problem med å putte begge til lading samtidig.

Lenke til kommentar

Hva er greien med smartklokke? Å måle puls, skritt og annet må vel bli utrolig kjedelig veldig raskt? Det må jo være noe helt genialt med disse klokkene siden så mange kjøper dem.

 

He he ja det er til å le av. Kjenner flere som har kjøpt slikt for rett å slett uten knapt å vite hva det er til , men det er inn, så da må man jo ha det LOL.

Lenke til kommentar

Hva er greien med smartklokke? Å måle puls, skritt og annet må vel bli utrolig kjedelig veldig raskt? Det må jo være noe helt genialt med disse klokkene siden så mange kjøper dem.

 

Folk er ikke rasjonelle. Folk kjøper nesten hva som helst bare det er en hype.

 

 

 

Hva er greien med smartklokke? Å måle puls, skritt og annet må vel bli utrolig kjedelig veldig raskt? Det må jo være noe helt genialt med disse klokkene siden så mange kjøper dem.

Man måler vel ikke puls, skritt og annet for underholdningsfaktoren heller da.

Dessuten beskrev du en aktivitetsmåler, ikke en smartklokke. En smartklokke, ala Apple watch brukes til langt flere ting enn å måle vitale data. Den kan svare telefonen, få notifikasjoner, spille spill, musikk osv. Da jeg testet en apple watch sist, så jeg definitivt bruksmønsteret, men valgte å ikke kjøpe en, da jeg rett og slett ikke hadde bruk for en.

 

Aktivitetsmåler, derimot, er noe annet. De er skapt for å logge treningsøkter, måle søvn, kaloriinntak og slikt, og brukes oftest av folk som trener for å komme i form.

 

 

Hvordan måler du kaloriinntak med en klokke??

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...