Gå til innhold

Snapdragon 845 imponerer i de første ytelsestestene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er enda et par steg unna en desktop replacement, uansett hva de sier..Men joa..artig at den er "litt kjappere" enn 835.

 

Hvor kan man anta at 845 ligger i forhold til en desktop-replacement? Evt. kanskje en bedre sammenligning: Hvor ligger 845 i forhold til en ny bærbar med i3-isj ytelse?

Lenke til kommentar

Det går vel ikke å sammenligne windowsbaserte vs androidbaserte enheter. En android enhet krever jo utrolig mye mindre ressurser (tror jeg??) og har derfor mer kapasitet til å streame/dokumenthåndtering, og andre lette oppgaver. Jeg jobber fra mobilen min i en rekke tilfeller allerede og det fungerer jo helt fint som replacement til den slags.

Lenke til kommentar

 

Vi er enda et par steg unna en desktop replacement, uansett hva de sier..Men joa..artig at den er "litt kjappere" enn 835.

 

Hvor kan man anta at 845 ligger i forhold til en desktop-replacement? Evt. kanskje en bedre sammenligning: Hvor ligger 845 i forhold til en ny bærbar med i3-isj ytelse?

Det sies at nåværende 835 Snapdragon yter omtrent som en pc til 2000kr. Denne er vel litt kjappere, men tviler sterkt på at den vil være en fullverdig erstatter
Lenke til kommentar

Det går vel ikke å sammenligne windowsbaserte vs androidbaserte enheter. En android enhet krever jo utrolig mye mindre ressurser (tror jeg??) og har derfor mer kapasitet til å streame/dokumenthåndtering, og andre lette oppgaver. Jeg jobber fra mobilen min i en rekke tilfeller allerede og det fungerer jo helt fint som replacement til den slags.

 

...men jeg kunne ikke kun hatt mobil da- for mange administrative system og annet som ikke er kompatibelt med annet enn windows og IE.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

 

Vi er enda et par steg unna en desktop replacement, uansett hva de sier..Men joa..artig at den er "litt kjappere" enn 835.

 

Hvor kan man anta at 845 ligger i forhold til en desktop-replacement? Evt. kanskje en bedre sammenligning: Hvor ligger 845 i forhold til en ny bærbar med i3-isj ytelse?

845 har ca halve ytelsen til de raskeste laptops med i7.

Lenke til kommentar

 

Det går vel ikke å sammenligne windowsbaserte vs androidbaserte enheter. En android enhet krever jo utrolig mye mindre ressurser (tror jeg??) og har derfor mer kapasitet til å streame/dokumenthåndtering, og andre lette oppgaver. Jeg jobber fra mobilen min i en rekke tilfeller allerede og det fungerer jo helt fint som replacement til den slags.

 

...men jeg kunne ikke kun hatt mobil da- for mange administrative system og annet som ikke er kompatibelt med annet enn windows og IE.....

Snapdragon 845 kan kjøre windows.

Lenke til kommentar

 

 

Vi er enda et par steg unna en desktop replacement, uansett hva de sier..Men joa..artig at den er "litt kjappere" enn 835.

Hvor kan man anta at 845 ligger i forhold til en desktop-replacement? Evt. kanskje en bedre sammenligning: Hvor ligger 845 i forhold til en ny bærbar med i3-isj ytelse?

845 har ca halve ytelsen til de raskeste laptops med i7.

 

 

Kan ikke sammenligne prosessorene da de er oppbygd på helt forskjellige måter. Husker en som testet 3d rendering (CPU) på en High-end mobil vs en PC for ett par år siden. PC'n var flere hundre ganger kjappere på akkurat det området. 

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Er det virkelig folk der ute som bryr seg om cpu ytelse om dagen? Trodde den var mer enn rask nok til alt av vanlig bruk allerede for noen år tilbake. Både på mobil og pc, spesielt på pc.

Utviklingen er jo bare et sørgende langt gjesp syns jeg.

Trenger noen tips om hva jeg skal bruke all denne prosessor kraften til. Alle tips mottas med takk ;)

Lenke til kommentar

 

 

Vi er enda et par steg unna en desktop replacement, uansett hva de sier..Men joa..artig at den er "litt kjappere" enn 835.

Hvor kan man anta at 845 ligger i forhold til en desktop-replacement? Evt. kanskje en bedre sammenligning: Hvor ligger 845 i forhold til en ny bærbar med i3-isj ytelse?
845 har ca halve ytelsen til de raskeste laptops med i7.

Det tviler jeg sterkt på. For det første ligger de raskeste i7-ene for laptop er nært 11.000 i benchmark på passmark. Det du sier at en 845 har 5500 i passmark benchmark? Det ville i så fall være like rask somf.eks ikoniske i7 950. En core 2 duo e8600 har kun 2400, og min gamle PC drar Windows 10 lett med 4GB Ram. Med et 1050 Ti kan den kjøre spill som AC: Syndicate. Poenget her er ikke i grunn om den klarer det, men om den faktisk yter det uten å spise batteriet til frokost. For ingen gidder å ha en laptop eller telefon som ikke klarer en telefonsamtale eller en en video før batteriet er tomt. Nå er 845 planlagt å bli brukt i noen Windows 10 laptops, så da vår vi de hva de klarer.

Endret av Quickfragger
Lenke til kommentar

Er det virkelig folk der ute som bryr seg om cpu ytelse om dagen? Trodde den var mer enn rask nok til alt av vanlig bruk allerede for noen år tilbake. Både på mobil og pc, spesielt på pc.

Utviklingen er jo bare et sørgende langt gjesp syns jeg.

Trenger noen tips om hva jeg skal bruke all denne prosessor kraften til. Alle tips mottas med takk ;)

Gå inn på feks meldingene dine, og klikk så på hjemknappen. Legg merke til det halve sekundet som går fra klikket til du er på hjemsiden.

 

Når en telefon sliter med å minimere vinduer til den grad at det kan oppleves en forsinkelse, så er det hvertfall ikke godt nok for alt som krever mer CPU kraft enn en minimering.

 

I jobb er jeg avhengig av telefonen til multitasking, tunge elementer i mail, rask betjening av Exchange kalendere, skype videomøter mens jeg "surfer" på intranett. Fjernstyrer også PCen med telefonen når jeg ikke er ved PCen til å hente dokumenter, plantegninger, prosjektkalkyler og lignende. Og til tider er S8 treeeg når den blir utsatt for tung bruk.

 

Men skal du bruke telefonen din til å ringe og sende meldinger så er det helt klart at du ikke trenger raskere CPU.

 

Det kommer alltid an på hva du bruker telefonen din til. Selv om din bruk ikke krever mye så finnes det ganske mange som trenger god ytelse :)

 

Slik er det for alle. For trailersjåfører er det et godsend å få feks 100hk mer i motoren i sin nye lastebil enn det det er for privatpersoner å ha mye hestekrefter i bilen sin når de kun kjører med en bitteliten tilhenger :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

multitasking mellom meldinger og hjemmeskjerm høres da virkelig ikke ut som en cpu intensiv oppgave. 

utallige tester akkurat nå tilsier at det lille programmet ligger godt plassert i intern minnet på mobilen min.

 

jeg tror derimot mobil cpuene sover godt mesteparten av tiden selv ved ditt bruk. jeg kan jo selvsagt slå på utvikleralternativer og cpu bruk på min mobil og ha en fin oversikt over at ja. faktisk så brukes cpuen ekstremt lite. jeg vet ikke hva du mener med tunge elementer i en mail. prøvde med en pdf. mobilen ble ikke lunken ei gang. den cpuen har ett bedagelig liv i mobilen. kanskje jeg burde kjøre noen benchmarks for å få den litt svett.

 

fjernstyre en pc, høres ut som du har en treig pc da? noe som er snodig siden det som står i signaturen virker til å være potente saker. tydeligvis litt lav båndbredde opp mot den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...