Gå til innhold

ANMELDELSE: Fishing: Barents Sea


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er synd at du forventer en haug med æksjon i dette spillet, men ta det fra en som har jobbet til sjøss(Jobbet på forgjengeren til Hermes), det er mye rutine og venting.

Når det gjelder spillet, så var det stas å endelig få testet spillet i går. Det jeg savner er flerspillmodus, og håper de i fremtiden får lagt til det.

 

Jeg gir spillet en sterk 6/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer an på den som ser det. Jeg bor selv i Drammen og ser man bort fra elvepromenaden og noen få eldre bygg så er byen veldig slitt og dominert av stygge 60 og 70 talls bygg. Fordelen med det er jo at nesten ingenting av det trenger å vernes og dermed kan rives. Men globus gården er vernet.... Det er vel et av norges styggeste bygg.

Lenke til kommentar

 

 

Finnes det en styggere by i Norge enn Hammerfest? Kult å se at de legger sjelen i omgivelsene.

 

Ja Drammen.

Drammen er ikke i nærheten av Hammerfest. Drammen har ufortjent dårlig rykte. Det er ikke en vakker by, men heller ikke stygg!

Dette blir jo litt på sida av artikkelen, men Drammen var forferdelig stygg en del år tilbake (ref "Det er bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen"). Etter at de har fått revet masse av de gamle industribyggene langs elva og fått opp nybygg, samt at de har fikset opp strandpromenaden, så synes jeg faktisk Drammen er en av de finere byene i landet.

Lenke til kommentar

Enig med anmelder.

 

Kunne vært gjort litt mer med utseende på havet og hvordan båten reagerer på vannet (sjøsprøyt og slikt).

 

Det som jeg synes var moro med spillet var at det tar for seg noe som man ikke finner i andre spill. Det finnes nok av spill / sjangre der ute som er litt "copy/paste" av hverandre med forskjellig uteseende men selve måten man spiller på er ganske likt.

 

I dette spillet møter man jo på noe som for mange er helt ukjent. Sette liner? Dra inn fisk? Oppgradere en fiskebåt? Planlegge seting av line og garn slik at man kan dra ut og hente opp fisken og komme seg til havn igjen og få solgt det til høyere pris på fiskemarkedet?

 

Hvor mange spill som har det som innhold?

 

Men, vil nok bli litt repetitivt i lengden. Flere oppdrag, og gjerne varierende oppdrag kunne vært en fin måte å skape litt variasjon. I tillegg ville det vært kjekt med litt uforutsette ting, eksempelvis plutselig storm og dårlig vær så man gjerne må avbryte setting av garn og liner, eller avslutte mens man drar opp fisken.

 

Flerspiller ville også vært moro. Enten med hver sine båter slik at man faktisk ser andre som legger ut i båten for å fiske med mulighet for enten tekst-chat eller voice-chat.

 

Kanskje de kunne lagt det opp slik at man også kunne vært to eller tre mann på samme båt, litt a'la Sea of Thieves.

 

Håper ihvertfall at de videreutvikler spillet.

 

Ser jo for meg at de også kunne lagt til andre havner med andre typer fisk også (Lofoten? Middelhavet? Alaska?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...