Gå til innhold

ANMELDELSE: Monster Hunter: World


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det kommer til å bli alt for overveldende for meg. Alt for mye som ser ut som fjas å holde styr på. Men spillet ser fantastisk ut. Og anmeldelsene er kjempe bra. Så jeg må jo gi det her en sjanse...grugleder meg litt. 

 

Ganske tidlig i spillet for du åpnet Expeditions. Disse lar deg dra ut i verden og utforske på egenhånd, uten å tenke på tidsbegrensing, oppdrag og alt det der. Bare gjør det du vil, hvor du vil. Det er (selvsagt) store monstre her du kan jakte på hvis du vil, men det trenger du ikke hvis du ikke føler for det. Sånn sett er det veldig lett å sette seg inn i spillet og bli kjent med det.

 

Utenom det er det mye å sette seg inn i, men det meste får man servert i små doser. Du starter jo ikke akkurat med en liten dolk og får i oppdrag å denge Godzilla. :p Hele greia starter med deg og en annen i en svært lineær "korridor", hvor du får fokusere på en ting om gangen. Når du kommer til byen etter en stund vil du allerede være kjent med det mest grunnleggende, så det burde ikke være så vanskelig å sette seg inn i dette spillet. Bare start i det små, og ta en ting om gangen. :)

 

 

Multiplayer online. Ikke noe for meg, eneste multiplayer spilla jeg liker er sammen med venner i stua.

 

Spillet er kun online, men når du starter kan du velge å bli med i en gruppe tilfeldige folk, spille med venner eller spille alene. Vil du spille med venner er det bare å starte alene, og skrive en liten kode på fire tall og gi til vennene dine. Da vil ingen som ikke har koden få logget seg på og ta opp plassen. Alene, med venner eller med fremmede? Det er helt opp til deg. :)

Lenke til kommentar

 

Ganske tidlig i spillet for du åpnet Expeditions. Disse lar deg dra ut i verden og utforske på egenhånd, uten å tenke på tidsbegrensing, oppdrag og alt det der. Bare gjør det du vil, hvor du vil. Det er (selvsagt) store monstre her du kan jakte på hvis du vil, men det trenger du ikke hvis du ikke føler for det. Sånn sett er det veldig lett å sette seg inn i spillet og bli kjent med det.

 

Utenom det er det mye å sette seg inn i, men det meste får man servert i små doser. Du starter jo ikke akkurat med en liten dolk og får i oppdrag å denge Godzilla. :p Hele greia starter med deg og en annen i en svært lineær "korridor", hvor du får fokusere på en ting om gangen. Når du kommer til byen etter en stund vil du allerede være kjent med det mest grunnleggende, så det burde ikke være så vanskelig å sette seg inn i dette spillet. Bare start i det små, og ta en ting om gangen. :)

 

 

 

Ah ok. Skal bli spennende å prøve...sett på endel folk som har spilt på Twitch og det ser jo rimelig heftig ut.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror det kommer til å bli alt for overveldende for meg. Alt for mye som ser ut som fjas å holde styr på. Men spillet ser fantastisk ut. Og anmeldelsene er kjempe bra. Så jeg må jo gi det her en sjanse...grugleder meg litt. 

 

Ganske tidlig i spillet for du åpnet Expeditions. Disse lar deg dra ut i verden og utforske på egenhånd, uten å tenke på tidsbegrensing, oppdrag og alt det der. Bare gjør det du vil, hvor du vil. Det er (selvsagt) store monstre her du kan jakte på hvis du vil, men det trenger du ikke hvis du ikke føler for det. Sånn sett er det veldig lett å sette seg inn i spillet og bli kjent med det.

 

Utenom det er det mye å sette seg inn i, men det meste får man servert i små doser. Du starter jo ikke akkurat med en liten dolk og får i oppdrag å denge Godzilla. :p Hele greia starter med deg og en annen i en svært lineær "korridor", hvor du får fokusere på en ting om gangen. Når du kommer til byen etter en stund vil du allerede være kjent med det mest grunnleggende, så det burde ikke være så vanskelig å sette seg inn i dette spillet. Bare start i det små, og ta en ting om gangen. :)

 

 

Multiplayer online. Ikke noe for meg, eneste multiplayer spilla jeg liker er sammen med venner i stua.

 

Spillet er kun online, men når du starter kan du velge å bli med i en gruppe tilfeldige folk, spille med venner eller spille alene. Vil du spille med venner er det bare å starte alene, og skrive en liten kode på fire tall og gi til vennene dine. Da vil ingen som ikke har koden få logget seg på og ta opp plassen. Alene, med venner eller med fremmede? Det er helt opp til deg. :)

 

Å spille med venner via nettet er ikke noe gøy, det må kunne spilles multiplayer i samme rom om det skal være noe for meg.

Lenke til kommentar

Multiplayer online. Ikke noe for meg, eneste multiplayer spilla jeg liker er sammen med venner i stua.

 

Foreløpig relativt vanskelig å komme i kontakt med andre enn venner i spillet.

Tilogmed da er det ikke lagt opp for Coop før begge har sett mellomsekvenser i oppdraget.

 

Liker du SP så er det like god grunn til å kjøpe det.

Lenke til kommentar

 

Multiplayer online. Ikke noe for meg, eneste multiplayer spilla jeg liker er sammen med venner i stua.

Foreløpig relativt vanskelig å komme i kontakt med andre enn venner i spillet.

Tilogmed da er det ikke lagt opp for Coop før begge har sett mellomsekvenser i oppdraget.

 

Liker du SP så er det like god grunn til å kjøpe det.

 

Forstod det som dette var et multiplayer spill jeg: siterer fra anmeldelsen her: Monster Hunter handlar om å samarbeide. Det handlar om å slå seg saman med eit knippe tilfeldige personar for å leggje eit massivt beist i bakken

Lenke til kommentar

 

 

Multiplayer online. Ikke noe for meg, eneste multiplayer spilla jeg liker er sammen med venner i stua.

Foreløpig relativt vanskelig å komme i kontakt med andre enn venner i spillet.

Tilogmed da er det ikke lagt opp for Coop før begge har sett mellomsekvenser i oppdraget.

 

Liker du SP så er det like god grunn til å kjøpe det.

 

Forstod det som dette var et multiplayer spill jeg: siterer fra anmeldelsen her: Monster Hunter handlar om å samarbeide. Det handlar om å slå seg saman med eit knippe tilfeldige personar for å leggje eit massivt beist i bakken

Man kan spille det multiplayer, men man kan også spille det solo. Kommer ann på preferanse.

Lenke til kommentar

Forstod det som dette var et multiplayer spill jeg: siterer fra anmeldelsen her: Monster Hunter handlar om å samarbeide. Det handlar om å slå seg saman med eit knippe tilfeldige personar for å leggje eit massivt beist i bakken

 

Det kan være utrolig morsomt å spille med venner, men det er ikke noe problem å spille alene, heller. Spiller man alene får man en kattegreie med seg på laget, som hjelper til litt her og der med healing, skade og så videre. Når man denger løs på et monster blir våpnet uskarpt etterhvert, så det gjør mindre skade. Det tar noen sekunder å slipe det, og da er det jo kjipt om et svært monster angriper. :p I co-op er dette ikke noe problem, men også i solo har monstret en tends til å angripe katten fra tid til annen. Da har jeg god tid til å slipe våpnet i fred og ro. :)

 

Men uansett, det er fullt mulig å spille alene hvis du vil. Noen av de største monstrene kan nok bli litt heftige å ta alene, men det er fullt mulig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Monster Hunter: World er et fantastisk bra spill. Har man spilt de tidligere spillene så trenger man ikke en rask gjennomgang. Her er det bare å peise ut og slakte eller utforske. Alt av items har så og si samme ikoner som tidligere spill. Er man ny til serien, så tar det ikke lange tiden å sette seg inn i spillet. Alle tips og hint man får servert i spillet er lett å forstå. Pga jobb har jeg bare litt over 2 timer i spillet. Gleder meg til fri i noen dager, rip "sosialt" liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...