Gå til innhold

Samsung avslører dato og nye hint for Galaxy S9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung har jo ligget langt bak Google Pixel 2 og iPhone X på kamera så er vel på tide. Skuffende dog hvis fingeravtrykk sensor i skjermen og bedre kamera er det eneste som er nytt.

 

Har aldri opplevd noen som bruker sakte film. Håper vi nå kan endelig få tatt opp i 4K 60fps dog.

 

Ja, jeg tenkte akkurat på det samme. Jeg merket at Note 8 ikke støtter 4K 50/60fps som min iPhone X gjør. Det synes jeg er svakt av Samsung og ihvertfall om deres nye Galaxy 9 heller ikke klarer det... ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt alskens mobiler, Samsung S7 innkludert, vil jeg absolutt ikke si meg enig i fremstillingen i artikkelen. Vel tar den bra bilder, men den henger fremdeles etter Lumia 950/950XL hva kvalitet angår. Jo, den er kjappere og har kjappere fokus, men billedkvaliteten er langt høyere på Lumia. Spesielt om man går over til "pro"-modus og manuelle innstillinger. Der er også HTC U11 godt foran. Samsung gjør med bilder som de alltid har gjort - pumpe på med farger og dermed sukrer bildene så mye at alt ser vakkert ut. Juks og fanteri. Sikkert fint for bloggere og snappere, men fjollete for den som faktisk vil forevige momentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bort med buede kanter og tilbake til 16:9. Så blir det handel

 

E9. Flatskjerm, 16:9, rammeløs, kamera som funker bedre i dårlig lys, hifi dac og hodetelefonutgang. Og kanskje helst et saftig batteri og litt tykkere telefon. Tror ikke det blir noe toppmodell på oss to dette året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt alskens mobiler, Samsung S7 innkludert, vil jeg absolutt ikke si meg enig i fremstillingen i artikkelen. Vel tar den bra bilder, men den henger fremdeles etter Lumia 950/950XL hva kvalitet angår. Jo, den er kjappere og har kjappere fokus, men billedkvaliteten er langt høyere på Lumia. Spesielt om man går over til "pro"-modus og manuelle innstillinger. Der er også HTC U11 godt foran. Samsung gjør med bilder som de alltid har gjort - pumpe på med farger og dermed sukrer bildene så mye at alt ser vakkert ut. Juks og fanteri. Sikkert fint for bloggere og snappere, men fjollete for den som faktisk vil forevige momentet.

 

Det er sant, men er det skikkelige bilder du vil ta så bruker du uansett ikke en mobiltelefon. Selv ikke Panasonic sin Lumix Phone er i nærheten av å være et skikkelig kamera.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bort med buede kanter og tilbake til 16:9. Så blir det handel

E9. Flatskjerm, 16:9, rammeløs, kamera som funker bedre i dårlig lys, hifi dac og hodetelefonutgang. Og kanskje helst et saftig batteri og litt tykkere telefon. Tror ikke det blir noe toppmodell på oss to dette året.

 

Det som er bra med Android vs iOS da. Du har utrolig stort utvalg i mobiler. Om du ikke liker "Androids" toppmodell Galaxy, så kan du lett kjøpe en annen modell.

 

Skjermen blir nok ikke flat før markedsundersøkelser tilsier at folk vil kjøpe flat over edge. Usikker på hva du mener med rammeløs og bedre kamera i dårlig lys? De har jo det nyeste i teknologi der uansett?

 

HiFi DAC er nok nisje og vil nok ikke komme i en galaxy med det første. Hodetelefonutgang finnes allerede. Og "saftig" batteri må spesifiseres, siden det er subjektivt.

Lenke til kommentar

Snakker dere om bildekvalitet? På min Samsung nettbrett er det for sterke farger og det er ikke bra. Nydelig sortnivå da!

Nei, det er en innstilling. Du kan sette det til en innstilling hvor den viser bildet helt vanlig. Det ligger i skjerminnstillinger.

 

Panelene i seg selv er veldig gode. Og kalibrering er og bra.

Lenke til kommentar

S9 blir nok ca like spennende som ip8 i fjor, kanskje t.o.m mindre innovativ.

Minimale oppgraderinger, og en lansering kun fordi de må følge melkekalenderen sin.

 

De annonserte for en stund tilbake Exynos 9810, som de sier vil doble den entrådede ytelsen og øke flertrådet ytelse med 40%. Altså 100% økt entrådet ytelse (selv tror jeg det er nærmere 90%) fra en generasjon til en annen. Det er en oppgradering som er uten sidestykke i industrien, og er like stor som det du ser på 2-3 generasjoner SoCer til vanlig. Denne oppgraderingen alene tilbakeviser din påstand om «minimale oppgraderinger» nokså fullstendig. Om 9810 faktisk yter slik Samsung sier den gjør, noe informasjon om spesifikasjoner og design av den nye M3-arkitekturen bør tillate, ifølge Anandtechs analyse, vil det i så fall være en like stor «shake-up» i SoC-markedet som Apples A7 var i sin tid. Det vil i så fall gjøre 9810 like rask som A11, og hele 70% foran kommende SD845 i entrådet ytelse.

 

60%+ IPC-økning og 25% frekvensøkning på samme 10nm-prosessnode som forgjengeren E8995 er en ren maktfremvisning fra Samsung. Nå som de også har bestemt seg for å begynne å selge sine SoCer til andre aktører på markedet (tidligere var det kun Meizu), vil det sette et enormt press på Qualcomm. 

 

Samsung forbedret også Samsung Experience/TouchWiz med Note 8, og S8 med Oreo-oppdateringen, hvor de fokuserte på å forbedre glatthet gjennom mer stabile bildefrekvenser. XDA viste dette i sin frametime-testing, hvor nye SE faktisk er glattere enn nåværende OxygenOS på OnePlus-telefoner. Pixel UI er fortsett det glatteste grensesnittet, når det er sagt.

 

Men kombinasjonen av en stor og relvant forbedring av glatthet i programvaren og et enormt hopp fremover i entrådet ytelse, er to store faktorer som vil gjøre S9 til en av de største forbedringene for en smarttelefonoppfølger der ute. Uten noe videre informasjon om andre nyheter i maskinvaren, vil disse to endringene alene være det største hoppet fremover siden Galaxy S5-S6.

 

 

Samsung har jo ligget langt bak Google Pixel 2 og iPhone X på kamera så er vel på tide. Skuffende dog hvis fingeravtrykk sensor i skjermen og bedre kamera er det eneste som er nytt.

 

Har aldri opplevd noen som bruker sakte film. Håper vi nå kan endelig få tatt opp i 4K 60fps dog.

 

Et kommentarfelt er ikke det samme uten en stusselig kommentar fra deg. Forrige gang var det din latterlige småliggjøring av den enorme ytelsesforbedringen som Exynos 9810 vil tilby. Denne gangen gjelder det din grunnløse kritikk av Samsungs kamera.

 

For det første er Pixel 2 den utvilsomt beste kameratelefonen i 2017. For det andre var de tre beste kameratelefonene fra 2017 Note 8, iPhone X og Pixel 2, hvor den overveldende andelen av anmeldelser og tester viste et dødt løp mellom Note 8 og iPhone X på andreplass. To kameraer som begge er utmerket, med bare et lite, dog merkbart, steg bak Pixel 2. 

 

Så nei, Samsung har absolutt ikke "ligget langt bak" noen i kameraområdet. De leverer til stadighet blant de beste kameratelefonene på markedet. Galaxy S8 hadde 2017s beste kamera før Note 8 og iPhone X kom. S7 var også beste inntil Pixel ble lansert. S6 hadde uten tvil 2016s beste kamera. Kommende S9 vil sansynligvis fortsette det samme løpet og tilby det beste kameraet på markedet frem til Høsten.

 

Angående fingeravtrykkleser, har det blitt gjort ganske klart at det ikke kommer under skjermen, men på baksiden under kameraet. Og nei, det er ikke "det eneste som er nytt"; les det jeg skrev ovenfor om Exynos 9810.

Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung har jo ligget langt bak Google Pixel 2 og iPhone X på kamera så er vel på tide. Skuffende dog hvis fingeravtrykk sensor i skjermen og bedre kamera er det eneste som er nytt.

 

Har aldri opplevd noen som bruker sakte film. Håper vi nå kan endelig få tatt opp i 4K 60fps dog.

 

Dama har Iphone X og jeg Galaxy S8. At noen i det hele tatt kan påstå at kameraet i Iphone X er bedre enn Galaxy S8 er for oss begge uforståelig. Galaxy S8 tar jo mye bedre bilder. Spesielt i mørket.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...