Gå til innhold

AMD utsetter 0,09-mikrons prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge TheInq er ikke prosessoren forsinket likevel:

http://www.theinquirer.net/?article=13121

 

Det dreier seg visstnok om at den blir lansert 3 måneder senere enn først antatt internt i AMD. Men da AMD uttalte seg offentlig (dvs. med roadmaps) om når 90nm kommer, så var disse 3 ekstra månedene allerede tatt med i betraktningen.

 

Mye frem og tilbake, men slik jeg har forstått det er så er altså dagens nyhet egentlig en gammel nyhet som ikke har noen reell betydning, og roadmapene vil fortsette å være akkurat som de alltid har vært for "San Diego"! :ermm:

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar

nja mener å ha hørt om denne historien i et par uker nå. Forsinkelse eller ikke. Det som teller er vel hvor bra 90nm teknologien til AMD er når den kommer ut en gang rundt midten av 2004. SOI vil ikke hjelpe dem noe som helst mot elektron tunellering gjennom gate isolasjonen, så det er ikke gitt at de vil slite vesentlig mindre enn Intel. Nå har AMD tradisjon for å kjøpe relativt mye teknologi fra firma som IBM og Motorola. Det kan jo hjelpe AMD ut av trøbbelet med 90nm, men det spørs om de har råd til å sende all inntekt på nok en prosessorserie rett i hendene på de som lisensierer produksjonsteknologien til dem.

Lenke til kommentar

Er det ingen på HW.no som har sjekker hva som blir postet. :thumbdown:

 

Hvis det skal postet nyheter om pc relaterte ting så hadde det vært bra

om de ble postet samme uke som nyheten ble sluppet. :sleep:

 

Når det ikke blir gjort så bør det som skrives være riktig, hvis ikke det kan bli gjort er det ingen vits å legge det ut på HW.no sin side.

 

Dette er ikke første gang det har blitt gjort samme feil her men denne gangen måtte jeg sjekke kalenderen for å se om det var 1.april :roll:

 

Jeg synes at HW.no bør enten fjerne denne nyheten fra første siden eller skrive den om, eller er det ingen som har redaktør ansvar her.

 

HW.no dette er alt for dårlig.

 

 

BTW: Jeg er ingen AMD fanboy så spar dere den vanlige AMD-Intel debatten.

Endret av Tronic
Lenke til kommentar
Ifølge TheInq er ikke prosessoren forsinket likevel:

http://www.theinquirer.net/?article=13121

 

Det dreier seg visstnok om at den blir lansert 3 måneder senere enn først antatt internt i AMD. Men da AMD uttalte seg offentlig (dvs. med roadmaps) om når 90nm kommer, så var disse 3 ekstra månedene allerede tatt med i betraktningen.

Jepp, det er gammelt nytt det også (at de 3 mnd var medregnet, og ikke kom i tillegg)

 

Jeg har en krypende følelse av at hele 0.09-mikron teknologien kan bli forskjøvet enda noen mnd. Det blir spennende å se hva AMD varter opp med i tiden rundt 2. februar 04.

Jeg tror også at AMD's 90nm kan bli skjøvet noen måneder. Det skjer jo hver gang alle IT-selskaper skal lansere noe. Eller mener de datoen de begynner produksjonen i større skala?. Jeg tipper AMD's 90nm kommer i butikken i August 2004. Egentlig ikke så galt det siden de ennå har mye å gå på når det gjelder 130nm-prosessen.

 

Ang. 2. februar, så tipper jeg nyheten blir en rimeligere Athlon 64 med 512kB L2. :-) Gleder meg! Kanskje jeg endelig får råd til å gå over på 64-bit?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jepp, det er gammelt nytt det også (at de 3 mnd var medregnet, og ikke kom i tillegg)

Hehe, ja. Gammelt nytt fra 2 uker siden, som av en eller annen grunn blusset opp igjen i går. Og SÅ fikk hw.no tak i "nyheten", som dessuten ikke stemte. Hehe, det skal ikke være lett å være "journalist". :)

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar
Ang. 2. februar, så tipper jeg nyheten blir en rimeligere Athlon 64 med 512kB L2. :-) Gleder meg! Kanskje jeg endelig får råd til å gå over på 64-bit?
Dette ble fikset/omgått med en patch fra microsoft, men mange oppdaterte ikke og hadde fortsatt problemer. Det er vel her det værste ustabilitets-ryktet til AMD stammer fra.

Og som de AMD-Fan´s vi er så lar vi ikke AMD ta ansvaret for gamle Cyrix sine synder,---gjør vi vel?

AMD har alltid hatt stabile CPU, selv om leveringen har vært ustabil nå og da.

Men... EEhh...det er de sannlig ikke alene om, og det har alltid vært en varm potet.

 

Jeg også gleder meg :xmas:

Lenke til kommentar
Ang. 2. februar, så tipper jeg nyheten blir en rimeligere Athlon 64 med 512kB L2. :-) Gleder meg! Kanskje jeg endelig får råd til å gå over på 64-bit?
Dette ble fikset/omgått med en patch fra microsoft, men mange oppdaterte ikke og hadde fortsatt problemer. Det er vel her det værste ustabilitets-ryktet til AMD stammer fra.

Og som de AMD-Fan´s vi er så lar vi ikke AMD ta ansvaret for gamle Cyrix sine synder,---gjør vi vel?

AMD har alltid hatt stabile CPU, selv om leveringen har vært ustabil nå og da.

Men... EEhh...det er de sannlig ikke alene om, og det har alltid vært en varm potet.

 

Jeg også gleder meg :xmas:

Vil vel egentlig ikke kalle meg AMD fan. Men jeg har alltid hadd sansen for pris/ytelse faktoren og da helst i det rimelige prissjiktet. (Og det er jo her AMD har sin største styrke). Men jeg må si at jeg skifter fort mening bare Intel eller noen andre kan gi mer for pengene i lavpris og midtpris -segmentet.

 

Skjønner forresten heller ikke hvorfor du trekker inn en setning fra en helt annen tråd som gikk for et par uker siden. Så vidt jeg kan se er det vel ingen sammenheng mellom den setninga og denne tråden? Eller er det bare jeg som ikke ser hva du mener?

 

Men uansett: Gleder meg! Først jul så AMD-nyheter 2. februar. :xmas:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...