Gå til innhold

Enda flere får blåskjermer av Meltdown/Spectre-fiksene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tydelig at folk ikke kan jobben sin når sånne ting skjer.

Og jeg tviler nå sterkt på at man aldri har hatt BSOD siden win98, da har man neppe brukt windows siden win98 i såfall.

Det er INGEN maskin som er 100% stabil 100% av tiden, det skjer bare ikke.

Endret av meg0709
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke hatt "blue screen" siden WIndows 98 så skjønner ikke att det er et problem i dag og jeg har ikke merket noen forskjeller i hastighet eller noe andre problemer på årevis med min maskin som nå kjører Windows 10 Pro med ingen creators update bare vanelig Win 10!

 

BRA SAKT Å DA HAR DU KANSJE alri HATT EKS P

Lenke til kommentar

Har ikke hatt "blue screen" siden WIndows 98 så skjønner ikke att det er et problem i dag og jeg har ikke merket noen forskjeller i hastighet eller noe andre problemer på årevis med min maskin som nå kjører Windows 10 Pro med ingen creators update bare vanelig Win 10!

 

Heldig du. Har bsod årlig. Også på win10. Serverne et aldri lenge nok på til det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Viss de ikke starter, men får BSOD så burde de være sikre  :ohmy:

Hvis?
http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Viss&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

Det der kan du bare gi opp... De fleste i dag kan ikke forskjell på hvis, viss, vis eller visst. Til og med enkelte journalister sliter med å lære dette.

 

Å noen skriverr till å me feil bare får å provosere !!!

Lenke til kommentar

Har ikke hatt blåskjerm eller virus på 25 år, men har heller ikke brukt windoz eller annen proprietær programvare siden den gang heller. Men luket kildekode er et sikkerhets problem i seg selv, særlig i firmware da disse som oftest er proprietær er man tvunget til å blindt stole på utgiver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt sagt av Malmedal; man har et personlig ansvar for å holde seg trygg på nett og søke kunnskap dersom man ikke har den fra før. Back opp viktige filer til eksterne medier (eller sky), så er du trygg i fall Windows kneler.

Til dere som ikke bruker Windows: gratulerer. Håper dere likevel forstår at enkelte er knyttet til Windows pga manglende støtte for deres daglig brukte programmer i andre OS.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt blåskjerm eller virus på 25 år, men har heller ikke brukt windoz eller annen proprietær programvare siden den gang heller. Men luket kildekode er et sikkerhets problem i seg selv, særlig i firmware da disse som oftest er proprietær er man tvunget til å blindt stole på utgiver.

 

Hva enn du bruker innen Linux sfæren, du har fortsatt opplevd at programvaren eller kerneln krasjer. Eneste forskjell er at windows gir deg en blå skjerm og linux/bsd/whatever ikke gir tilbakemelding hva som gikk galt.

Lenke til kommentar

 

Har ikke hatt blåskjerm eller virus på 25 år, men har heller ikke brukt windoz eller annen proprietær programvare siden den gang heller. Men luket kildekode er et sikkerhets problem i seg selv, særlig i firmware da disse som oftest er proprietær er man tvunget til å blindt stole på utgiver.

Hva enn du bruker innen Linux sfæren, du har fortsatt opplevd at programvaren eller kerneln krasjer. Eneste forskjell er at windows gir deg en blå skjerm og linux/bsd/whatever ikke gir tilbakemelding hva som gikk galt.

 

Linux og BSD kan selvsagt krasje dem også, forskjellen er at man har valg. Som kommer i form av åpenkilde versjoner av det meste, skrevet av brukere for brukere. Min uttalelse om handlet at propritær kilde er et sikkerhets hull i seg selv. I dette tilfellet omhandler problemet Intel's firmware som prøver å fikse sikkerhets problemer rundt bakdøren de kaller (ME) og tvinger alle til å ha i sin maskin uten valget til å slå av funksjonen. Der er mange andre slike syndere som Windows og appel bortmot alle ferdige maskiner man kjøper har man heller ikke valget selv da de kommer ferdig installert med windows som er Malware (onsinede programmer). Vi blir frarøvet vår frihet til egne valg over egen PC (personal computer) i dag, er langt fra det i dag, personlig altså. Vi er fastlåst med de valg skaperen av produktene setter. Men vi som brukere må bli mere bevist og bestemt om hva vi aksepterer og ikke tro vi ikke har noe valg eller enda verre ikke bry oss som er trenden i dag vi offrer privatlivene våre for de man ikke stiller disse krav. Ett siste eksempel her er mobil telefoner såkalte smart telefoner. Kjernen er bygget på en åpenkilde konsept, ihvertfall den mest brukte (android), men den er toppet med lukket kilde. Så er det alle de brukeren selv installerer... Men ok nå sporer jeg noe av her så stopper her. :-)

Lenke til kommentar

 

 

Har ikke hatt blåskjerm eller virus på 25 år, men har heller ikke brukt windoz eller annen proprietær programvare siden den gang heller. Men luket kildekode er et sikkerhets problem i seg selv, særlig i firmware da disse som oftest er proprietær er man tvunget til å blindt stole på utgiver.

Hva enn du bruker innen Linux sfæren, du har fortsatt opplevd at programvaren eller kerneln krasjer. Eneste forskjell er at windows gir deg en blå skjerm og linux/bsd/whatever ikke gir tilbakemelding hva som gikk galt.

 

Linux og BSD kan selvsagt krasje dem også, forskjellen er at man har valg. Som kommer i form av åpenkilde versjoner av det meste, skrevet av brukere for brukere. Min uttalelse om handlet at propritær kilde er et sikkerhets hull i seg selv. I dette tilfellet omhandler problemet Intel's firmware som prøver å fikse sikkerhets problemer rundt bakdøren de kaller (ME) og tvinger alle til å ha i sin maskin uten valget til å slå av funksjonen. Der er mange andre slike syndere som Windows og appel bortmot alle ferdige maskiner man kjøper har man heller ikke valget selv da de kommer ferdig installert med windows som er Malware (onsinede programmer). Vi blir frarøvet vår frihet til egne valg over egen PC (personal computer) i dag, er langt fra det i dag, personlig altså. Vi er fastlåst med de valg skaperen av produktene setter. Men vi som brukere må bli mere bevist og bestemt om hva vi aksepterer og ikke tro vi ikke har noe valg eller enda verre ikke bry oss som er trenden i dag vi offrer privatlivene våre for de man ikke stiller disse krav. Ett siste eksempel her er mobil telefoner såkalte smart telefoner. Kjernen er bygget på en åpenkilde konsept, ihvertfall den mest brukte (android), men den er toppet med lukket kilde. Så er det alle de brukeren selv installerer... Men ok nå sporer jeg noe av her så stopper her. :-)

Jeg er ikke uenig med deg på noen punkt, men:

- det er ironisk da at Mac er i stor grad open source

- ME-greia "er jo Minix" og følgelig Open Source

- "linux" er laget av programmerere for it-spesialiser (les nerder), noen avarter som Android er finpusset for brukere (les vanlige dødelige). Resten er for sære folk (som meg, og kanskje deg ?)

- Både på windows-pc'er og Mac-pc'er er det fritt valg å installere "linux" (as in ubuntu/whatever) når du har fått det i hus. Når en kjøper en Opel kan en ikke klage på at den kommer med opel-ting men det er fritt å bytte motor whatever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...