Gå til innhold

Nå kan du prøvespille Metal Gear Survive på PlayStation 4 og Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Survival syns jeg mangler sjelen som man finner i Metal Gear spill. Jeg likte hovedmenyen i survival, den så litt fancy ut. Dog straks man loadet inn så var jeg skuffet straks jeg så at man havnet inn i en Matrix type stil loading hub.

 

Prøvde det i går kveld. Var greit å få testet det for å få gjordt min egen mening om spillet. Likte det ikke spesielt mye. Selv om det ikke hadde hadd Metal Gear navnet klistret på så var det ikke noe for meg. Likte de første 20 sekundene hvor jeg fikk mulighet å snike inn på en zombie og stabbe den i nakken.

 

Derimot så å måtte stresse etter klokken, være nødt til å samle inn resurser for å kunne crafte mere ammunisjon, lage barrikader osv var bare stress. Gikk ikke langt tid før jeg var fri for ammunisjon og bare sto der forvirret.

 

Metal Gear spill har alltids handlet om å kunne spille som en lone wolf og det liker jeg veldig godt med dem. Dette spillet dog så burde man nok minst være 2 personer eller mer for å finne noe underholdning her.

 

Personlig så liker jeg den rolige tempoen man finner i Metal Gear spill og generelt stealth/snike spill. Følelsen man får når man klarer å snike rundt fiender f.eks i Metal Gear eller Splinter Cell uten å bli oppdaget. Dette spillet har noen gode sekunder med sniking, men så horder med waves hvor det ikke dropper skudd til deg som jeg følte var bare stressende og irriterende.

 

Fikk liksom en følelse at man skulle måtte grinde oppdrag om og om igjen for å få tak i nok resurser, så måtte lage ting på forhånd for å ha en bedre sjanse for å få høyere rank på oppdrag. Crafting var også mye tregere enn nødvendig. Selv i hovedmenyen måtte man crafte ett og ett skudd til våpen og kunne ta opptil 60 sekund for å crafte 60 skudd.

 

Gameplayet i Survival var egentlig så som så. Har spilt bedre og mer spennende survival spill, f.eks Black Ops 2 sin zombies mode eller Dying Light.

 

Syns Metal Gear Rising: Revengeance klarte å være ett mye bedre spinoff spill og annbefaler heller de som ikke har spilt det enda og er sugen på mer Metal Gear å prøve det ut.

 

For de som absolutt er interessert i å kjøpe Metal Gear Survival så annbefaler jeg da å vente til spillet ligger under 100kr ettersom jeg føler ikke det er verd mer enn det og da har du kanskje råd til å lure med en kompis så dere kan iallefall flire litt i coop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...