Gå til innhold

Grafikkort skal bli enda dyrere og mer utilgjengelige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

*Dersom* mining/crypto-boblen sprekker så blir det vel mye billig skjermkort å få tak i.

:)

Edit:
Sikter til *brukte* kort ja. Gitt forutseting over, men jeg er ingen spåmann. 
:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

*Dersom* mining/crypto-boblen sprekker så blir det vel mye billig skjermkort å få tak i.

:)

 

Regner med at du mener brukt? Det har vist seg før at når prisene først har gått opp så er både produsenter og butikker lite villige til å senke prisen igjen. Får krysse fingrene for at det hoper seg opp litt på lagrene så de blir nødt til å senke prisen for å selge.

Lenke til kommentar

Det vil komme mange Nvidia Pascal-kort på bruktmarkedet når Volta kommer. Noen begynner kanskje å selge før Volta kommer for å få tilbake mer av pengene som er bunder i skjermkort. 

Ingen vits i å vente på noen boblesprekk, For det første er det ikke sannsynlig, og for det andre vil en Bitcoin-kræsj ikke være slutten for kryptovaluta.

Endret av Lynxman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

*Dersom* mining/crypto-boblen sprekker så blir det vel mye billig skjermkort å få tak i.

:)

 

Regner med at du mener brukt? Det har vist seg før at når prisene først har gått opp så er både produsenter og butikker lite villige til å senke prisen igjen. Får krysse fingrene for at det hoper seg opp litt på lagrene så de blir nødt til å senke prisen for å selge.

Hvis andrehandsmarkedet exploderer med 1080ti, 1070/ti, 1060, 480, 470, 570, 580, vega 56/64 kort så er det nok vanskelig for produsentene å IKKE senke prisen.

Dem vil nok uansett bli tvunget til å slippe neste generation GPU'er ganske raskt hvis dem ska få solgt noen grafikkort i det heletatt. Jeg tviler på at mange vil betale mere en dobbelt så mye hva dem får kjoept ett 1080ti på andrehandsmarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis bruktmarkedet eksploderer så vil jeg tro at folk vil hamstre de nye kortene så prisen på de ikke går ned alikevel. Men, konkurransen på bruktmarkedet vil bli stor og folk må da selge veldig billig. Men, da kommer vi inn på det at folk kanskje ikke gidder å selge for en lav bruktpris så det ikke eksploderer alikevel.

 

/spekulasjon

Lenke til kommentar

Det vil komme mange Nvidia Pascal-kort på bruktmarkedet når Volta kommer. Noen begynner kanskje å selge før Volta kommer for å få tilbake mer av pengene som er bunder i skjermkort. 

 

Ingen vits i å vente på noen boblesprekk, For det første er det ikke sannsynlig, og for det andre vil en Bitcoin-kræsj ikke være slutten for kryptovaluta.

 

Hvis prisen på ethereum detter ned til 100 dollar eller lavere så kan du nok regne med at meget lavt regnet 50%+ av minere vil slutte å mine.

Mange vil selge riggene sine.

 

Det er ikke vits i å mine hvis det er billigere å kjoepe cryptos direkte på markedet en å mine dem.

Lenke til kommentar

 

Det vil komme mange Nvidia Pascal-kort på bruktmarkedet når Volta kommer. Noen begynner kanskje å selge før Volta kommer for å få tilbake mer av pengene som er bunder i skjermkort. 

 

Ingen vits i å vente på noen boblesprekk, For det første er det ikke sannsynlig, og for det andre vil en Bitcoin-kræsj ikke være slutten for kryptovaluta.

Hvis prisen på ethereum detter ned til 100 dollar eller lavere så kan du nok regne med at meget lavt regnet 50%+ av minere vil slutte å mine.

Mange vil selge riggene sine.

 

Det er ikke vits i å mine hvis det er billigere å kjoepe cryptos direkte på markedet en å mine dem.

Det er sikkert tusen+ andre valutaer å mine. Hvorfor skulle det falle til $100?

Endret av Lynxman
Lenke til kommentar

Jeg jobber med elektronikkproduksjon og kan bekrefte at vi også har utfordringer med å få tak i kondensatorer for tiden, fordi det er svært stor etterspørsel i markedet. Problemet forsterkes når storforbrukere av slike deler blir klar over mangelen og forsøke å hamstre.

Endret av DrOnline
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det vil komme mange Nvidia Pascal-kort på bruktmarkedet når Volta kommer. Noen begynner kanskje å selge før Volta kommer for å få tilbake mer av pengene som er bunder i skjermkort. 

 

Ingen vits i å vente på noen boblesprekk, For det første er det ikke sannsynlig, og for det andre vil en Bitcoin-kræsj ikke være slutten for kryptovaluta.

 

Tror du Nvidia orker å lansere Volta så lenge dem ikke greier å mette etterspørselen etter Pascal baserte kort?

Lenke til kommentar

*Dersom* mining/crypto-boblen sprekker så blir det vel mye billig skjermkort å få tak i.

:)

Edit:

Sikter til *brukte* kort ja. Gitt forutseting over, men jeg er ingen spåmann. 

:)

 

Anbefaler ikkje å kjøpe kort som er blitt brukt til mining, kan være skadet grunnet nærmest 100% bruk 24/7 . er ein grunn til at du mister garantien om du miner med de.

Lenke til kommentar

 

*Dersom* mining/crypto-boblen sprekker så blir det vel mye billig skjermkort å få tak i.

:)

Edit:

Sikter til *brukte* kort ja. Gitt forutseting over, men jeg er ingen spåmann. 

:)

Anbefaler ikkje å kjøpe kort som er blitt brukt til mining, kan være skadet grunnet nærmest 100% bruk 24/7 . er ein grunn til at du mister garantien om du miner med de.

Usannsynlig. Mining er mindre belastning enn gaming. Spesielt i åpne rigger som heltidsminere bruker, hvor kortene ikke går varme. Skjermkortet trekker mye mindre strøm enn ved gaming, så selv spenningsregulatorene er ikke tungt belastet. Skjermkortprodusenter lager til og med hovedkort som er tiltenkt GPU-mining. 

 

https://www.asus.com/us/Motherboards/B250-MINING-EXPERT/

 

Gigabyte viser det til og med i bruk sammen med deres vanlige GPU-er:

https://www.gigabyte.com/microsite/462/mining.html

Endret av Lynxman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...