Gå til innhold

SNIKTITT: LG OLED W-serie, G-serie og E-serie Her er LGs nye OLED-TV-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LG  :love:

 

Hvordan er det med glossyness på disse nyeste modellene? Håper det snart går an å få så lite glossy som mulig også på TV-fronten. Jeg synes at EL-kjedene burde rette spørsmålet til TV-produsentene, slik at kunde kan bestille seg en non-glossy utgave om de har lyst på det  ;)

Lenke til kommentar

«For eksempel kan du spørre TV-en din om den kan finne frem noen forslag til actionfilmer, hvor skjermen søker i de tjenestene du abonnerer på. Med andre ord kan på samme sted se hva for eksempel hva som går på Netflix eller HBO Nordic.»

 

Har dere testet dette? Trodde ikke HBO Nordic var tilgjengelig på WebOS?

Lenke til kommentar

LG  :love:

 

Hvordan er det med glossyness på disse nyeste modellene? Håper det snart går an å få så lite glossy som mulig også på TV-fronten. Jeg synes at EL-kjedene burde rette spørsmålet til TV-produsentene, slik at kunde kan bestille seg en non-glossy utgave om de har lyst på det  ;)

 

Glossy gir langt bedre farger. Matt skjerm med ok bilde eksisterer, men er dyrt. Som regel finnes de i topmodellene til philips (har ikke sjekket de siste årene og det gjelder ikke pos modellene). 46pfl9606 fra philips med motheye filter tror jeg var starten på denne trenden.

Samsung prøver seg i disse dager på en kombinasjon av philips' motheye og glossy skjerm i modellene q7 og oppover. Fungerer ok i ei middels lys stue. Har du sollys i tvområdet er det like skjenerendes som alt annet.

Lenke til kommentar

LG  :love:

 

Hvordan er det med glossyness på disse nyeste modellene? Håper det snart går an å få så lite glossy som mulig også på TV-fronten. Jeg synes at EL-kjedene burde rette spørsmålet til TV-produsentene, slik at kunde kan bestille seg en non-glossy utgave om de har lyst på det  ;)

Her finner du en bra oversikt over de TV-ene som har minst reflex/glossy:

http://www.rtings.com/tv/tests/picture-quality/reflections-screen-finish-matte-and-glossy

Lenke til kommentar

 

LG  :love:

 

Hvordan er det med glossyness på disse nyeste modellene? Håper det snart går an å få så lite glossy som mulig også på TV-fronten. Jeg synes at EL-kjedene burde rette spørsmålet til TV-produsentene, slik at kunde kan bestille seg en non-glossy utgave om de har lyst på det  ;)

Her finner du en bra oversikt over de TV-ene som har minst reflex/glossy:

http://www.rtings.com/tv/tests/picture-quality/reflections-screen-finish-matte-and-glossy

 

 

Tusen takk. De der omtalene virker veldig nyttige ved neste innkjøp av TV. Nå har jeg klart meg uten TV-størrelse noen år. Da den forrige TV som jeg fikk plombert røk et år senere etter plomberingen. Det var en TV i fra ca. 2006-2007 deromkring. Veldig god matt Grundig flatskjerm med minus for gradering av f.eks. å kikke på tåke. Minus fordi den var HD-ready. Minus om man elsker å se fotball (noe som ikke var et problem for meg) pga. dårlig oppfriskningsrate i ms. Ellers så var 1080i bildet helt fantastisk bra på farger og kvalitet. Kostet kr 10k den gang. Greit å ha fått bli kvitt den nå da, når ting er så sykt mye bedre blitt, med unntak av mangel på matt overflatebehandling, som er fraværende i dagens TV-marked. Det er håpløst skuffende for en som elsker matte datamonitorer og matte flatskjermer.

 

Igjen takk for den guiden så en kan styre unna versting-skjermene.

 

Jeg har aldri kommet på å google dette, med en riktig søkestreng. Internett inneholder veldig mye informasjon, takk for at du løftet dette fram  :)

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Samme panel som de foregående årene? Litt skuffende isåfall. Forventet å få mer nits i år...

Ikke skuffende. De panelene har mer å gå på..

Er vel Sony eller Philips som har gått ut mer nits fra nøyaktig samme display allerede ifjor så..

Du får nok mer nits ;)

Ikke at det er like stort behov for like høye nits på OLED men..

 

Skuffende for meg som sitter med en B6V som jeg kanskje ønsker å oppgradere ^^Jeg vil jo at uviklinga går framover. I følge LG, så har de en tick tock utvikling på OLED-panelene sine. Men dersom de bruker samme panel på 3. året, så stemmer jo det kanskje ikke likevel. Håper det kommer flere detaljer snart.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...