Gå til innhold

Endelig har HTC Vive kommet i ny utgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 to OLED-skjermene skilter nærmere bestemt nå med 2880 x 1600 piksler til sammen, eller 1440 x 1600 piksler per øye.

Bedre lyd og høyere komfort

De eksisterende HTC Vive-brillene har til sammenligning kun 1200 x 1080 piksler per øye, som betyr at vi snakker om en økning i oppløsning på solide 78 prosent.

 

Det er litt forvirrende når dere blander rekkefølgen på antall piksler i bredde og høyde i sitatet over og i sitatet under. :)

 

De eksisterende brillene har da 1080x1200 per øye (alltid bredde x høyde).

Lenke til kommentar

 

Egentlig litt skuffende oppgradering. Hadde sett for meg enda høyere oppløsning og større field of view

 

Må ikke glemme at en konsumer person skal ha en PC til å drive noe slikt også :) Med det headsettet så er det nesten et must med 1080TI :)

Så klart, men da er mulig å ha flere versjoner, se på pimax, noen er nødt til å presse NVIDIA og AMD skal det bli noe fortgang på skjermkort utviklingen. Blir for mye melking med 5-10% høyere ytelse hvert år...

Lenke til kommentar

 

Så klart, men da er mulig å ha flere versjoner, se på pimax, noen er nødt til å presse NVIDIA og AMD skal det bli noe fortgang på skjermkort utviklingen. Blir for mye melking med 5-10% høyere ytelse hvert år...

Var det 5-10% økning fra et 980 til et 1080?

Nei, men så var det heller ikke året etter på 1080 kom ut. Poenget er at det går for treigt imo

Endret av Selvbyggern
Lenke til kommentar

 

Egentlig litt skuffende oppgradering. Hadde sett for meg enda høyere oppløsning og større field of view

 

Må ikke glemme at en konsumer person skal ha en PC til å drive noe slikt også :) Med det headsettet så er det nesten et must med 1080TI :)

Ytelsesproblematikken kan løses ved rendre på en lavere oppløsning og oppskalere, det vil selvfølgelig ikke se like bra ut som å rendre ved full oppløsning men det vil definitivt se bedre ut enn om det brukes en skjerm med lavere oppløsning for å kunne rendre i full skala, siden mellomrommet man ser mellom pikslene er betydelig mer ødeleggende for opplevelsen enn fin grafikk.

Lenke til kommentar

 

 

Egentlig litt skuffende oppgradering. Hadde sett for meg enda høyere oppløsning og større field of view

Må ikke glemme at en konsumer person skal ha en PC til å drive noe slikt også :) Med det headsettet så er det nesten et must med 1080TI :)

Ytelsesproblematikken kan løses ved rendre på en lavere oppløsning og oppskalere, det vil selvfølgelig ikke se like bra ut som å rendre ved full oppløsning men det vil definitivt se bedre ut enn om det brukes en skjerm med lavere oppløsning for å kunne rendre i full skala, siden mellomrommet man ser mellom pikslene er betydelig mer ødeleggende for opplevelsen enn fin grafikk.

 

Mellomrommet mellom pikslene er jo bare delvis avhengig av oppløsningen. Hvis man har lavere piksler, men pikslene er helt inntil hverandre slipper man problematikken. Det motsatte hvis man har veldig mange små piksler med tomrom imellom. Dette er altså like mye avhengig av hvordan skjermen bygges opp som hvor mange piksler den har.

Lenke til kommentar

Denne har jeg skikkelig lyst på!

 

Jeg hørte noen rykter om at den blir tilbudt eksisterende htc vive-kunder først. Jeg håper at det ikke stemmer. Frykter at den beveger seg opp mot 10 000 kr i pris hvis ikke noen konkurrenter slipper en modell som kan matche spesifikasjonene

Lenke til kommentar

 

Egentlig litt skuffende oppgradering. Hadde sett for meg enda høyere oppløsning og større field of view

 

Er det sagt noe om FoV?

 

AtW

https://www.vive.com/us/product/vive-pro/

 

nederst på siden, 110 grader, akkurat det samme som den "vanlige"

 

Forresten så er:

  • Free to move around wirelessly with VIVE Wireless Adapter*
  • *VIVE Wireless Adapter sold separately.

med andre ord, ingen vits i å oppgradere hvis du har tpcast allerede

Endret av Selvbyggern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...