Gå til innhold

Forbrukerombudet blir til Forbrukertilsynet – slik vil du merke endringene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja kanskje det. Men jeg synes det passer ganske bra, med hensyn på at det er forbrukersaker de arbeider med. Men, jeg ser også det du påpeker når de endrer det til "tilsynet".

 

Men det heter f.eks. Mattilsynet. Mattilsynet ilegger jo ikke maten restriksjoner heller, men de som håndterer maten/selger maten. Blir mange organ å pirke på om man først starter en slik prosess  :)

Med Mattilsynet så blir det ekstra spesiellt i og med at de forvalter dyrevelferd også. Altså ikke kun mat.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns alt med Forbrukerombudet eller Forbrukertilsynet

er ganske tullte bruk av skattepengene i utgangspunktet.

Greit nok det finnes useriøse bedrifter som er kun ute etter å lure folk, men jeg mener tv2 hjelper deg og matkontrollen gjør mere nytte en disse tulletilsynene dere for mene hva dere vil jeg mener de kun tapper staten for penger. Greit også de må ha en jobb å gå til men i saker mot bedrifter er det ofte kunder som taper.

 

https://www.dinside.no/okonomi/tar-penger-for-a-sjekke-skattelistene-for-deg-men-leverer-ikke-varene/63972650

Men media gir også slike dårlig rykte tok flere år til de ble langt ned ergo lite hjelp.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Forbrukertilsynet høres ut som om det er forbrukerene de skal ha tilsyn med ja. Forbrukerombud betyr derimot bokstavelig talt noen som skal beskytte/tale for forbrukerenes interesser. Ser ikke logikken bak navneendringen, men de andre endringene virker som de er positive. Fint når etater etc. skal modernisere navn, logo o.s.v. fullstendig ut av mening.

 

G: Mat er ikke en gruppe mennesker, så matombud ville absolutt ikke gitt mening. Mattilsynet kan ses på som en kortform for matproduksjons/håndtering-og-salgtilsynet.

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

Syns alt med Forbrukerombudet eller Forbrukertilsynet

er ganske tullte bruk av skattepengene i utgangspunktet.

Greit nok det finnes useriøse bedrifter som er kun ute etter å lure folk, men jeg mener tv2 hjelper deg og matkontrollen gjør mere nytte en disse tulletilsynene dere for mene hva dere vil jeg mener de kun tapper staten for penger. Greit også de må ha en jobb å gå til men i saker mot bedrifter er det ofte kunder som taper.

 

https://www.dinside.no/okonomi/tar-penger-for-a-sjekke-skattelistene-for-deg-men-leverer-ikke-varene/63972650

Men media gir også slike dårlig rykte tok flere år til de ble langt ned ergo lite hjelp.

 

Forbrukerrådet har hjulpet meg i flere saker, og de har alltid vært seriøse og talt min (forbrukerens) sak, så jeg skjønner ikke helt hvor du tar de påstandene dine fra. Jeg har også meldt fra til forbrukerombudet om ulovlig direkte markedsføring, og det endte med at firmaet det gjaldt ga meg en erstatning for bryderiet.

Eneste grunnen du kan ha for å komme med slike uttalelser er hvis du driver eller jobber for et av de useriøse firmaene som forbrukertilsynet og forbrukerrådet skal verne oss mot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forbrukerrådet har hjulpet meg i flere saker, og de har alltid vært seriøse og talt min (forbrukerens) sak, så jeg skjønner ikke helt hvor du tar de påstandene dine fra. Jeg har også meldt fra til forbrukerombudet om ulovlig direkte markedsføring, og det endte med at firmaet det gjaldt ga meg en erstatning for bryderiet.

Eneste grunnen du kan ha for å komme med slike uttalelser er hvis du driver eller jobber for et av de useriøse firmaene som forbrukertilsynet og forbrukerrådet skal verne oss mot.

Herregud, nei, de er flink å utsette ting lengst mulig, de har aldri hjelpet, meg har spurt de om råd på finn.no f.eks hvis selgerne er useriøse hva slags rettigheter man har, de har vel svart på noe, særlig med finn betalings garanti, men ja selv der kan jo selgerne utsette å sende varen lengst mulig, eller be om penger og nekte å bruke tid å svare på spørsmål. For man som kjøper kan f.eks spørre om ting hvis man er i tvil ellers kan selgeren få utsatt betaling da jeg må finne varen er ekte og ikke piratkopi f.eks. Alt fra programvare til rambrikker etc. Da jeg vet ryzen er litt kravstor på ram men man kunne tro rambrikkene er falske, men måtte bare stole på selgeren der og heller ta på meg skylden hvis selgeren har lurt meg.

 

Har også spurt de om bredbånd levrandører hva slags rettigheter og fordeler man har som kunder, de er enig det er få valgfriheter på bredbånd men de kan ikke pålegge bredbånd levrandørene konkuranse heller, det er nkom som må gjøre heller der går ting smått.

 

Syns du er like useriøst som beskylder meg for å jobbe som det, kanskje jeg ikke ser dems fordeler. Men min sak mener jeg de ikke har hjelpet meg noe særlig. De gjør samme oppgave som forum gjør, de er kanskje som konfliktrådet/forliksrådet prøver å mekle frem i en løsning eller er jeg på gjorde hvis det ikke løser problemet er rettsak neste steget eller gi firmaet dårlig omtale? Slik ser jeg forbrukerrådet. Men forum kan gjøre det samme.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...