Gå til innhold

Dette er en av de heftigste TV-ene som er laget hittil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- "Det er nok imidlertid en stund til vi får muligheten til å utnytte 8K-teknologien, med tanke på at ikke engang 4K-oppløsningen ennå er i nærheten av å bli allemannseie og at 8K-sendinger fremdeles kun er på det eksperimentelle stadiet."

 

Det mest avskrekkende med "UHD-4k" så langt har vært prisen.

Og det samme fenomenet vil vi nok se at vil være gjeldende for "UHD-8k" også.

 

Mye av grunnen til dette er lav etterspørsel etter slike TV'er, på grunn av begrenset media basert på oppløsningen.

Og det faktum at folk på død og liv MÅ ha så stor skjerm.

 

Nå får man 55" eller mindre TV'er med "UHD-4k"-oppløsning til en svært hyggelig pris.

Noe "Pixel-allergikerne" vil kunne nyte godt av.

 

Over tid vil prisen synke på større TV'er med "UHD-4k" på lik linje som det gjorde med "Full-HD", men det kommer nok ikke til å skje før media-utvalget blir større.

Så vi må nok smørre oss med tålmod med tanke på "UHD-8k".

 

Men fremgang innen skjerm-teknologi er en bra ting selv om svært få får utbytte av det fra dag en...

Lenke til kommentar

- "Det er nok imidlertid en stund til vi får muligheten til å utnytte 8K-teknologien, med tanke på at ikke engang 4K-oppløsningen ennå er i nærheten av å bli allemannseie og at 8K-sendinger fremdeles kun er på det eksperimentelle stadiet."

 

Det mest avskrekkende med "UHD-4k" så langt har vært prisen.

Og det samme fenomenet vil vi nok se at vil være gjeldende for "UHD-8k" også.

 

Mye av grunnen til dette er lav etterspørsel etter slike TV'er, på grunn av begrenset media basert på oppløsningen.

Og det faktum at folk på død og liv MÅ ha så stor skjerm.

 

Nå får man 55" eller mindre TV'er med "UHD-4k"-oppløsning til en svært hyggelig pris.

Noe "Pixel-allergikerne" vil kunne nyte godt av.

 

Over tid vil prisen synke på større TV'er med "UHD-4k" på lik linje som det gjorde med "Full-HD", men det kommer nok ikke til å skje før media-utvalget blir større.

Så vi må nok smørre oss med tålmod med tanke på "UHD-8k".

 

Men fremgang innen skjerm-teknologi er en bra ting selv om svært få får utbytte av det fra dag en...

 

Jeg fikk en 43" 4k skjerm for 700kr da jeg skaffet meg et 3 år abonnement for 300kr/måneden (500mbit+230tv kanaler) her i korea.

 

Trur orginal prisen var en 3-4000kr. Ikke så fryktelig avskrekkende hvis du spoer meg.

 

De foerste modellene vil muligens vaere litt overpriset, men jeg tviler det vil holde seg saerlig lenge når masseproduktion er igang da det er liten grunn for vanlig folk å betale saerig mye extra for de pixlene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det mest avskrekkende med "UHD-4k" så langt har vært prisen.

Og det samme fenomenet vil vi nok se at vil være gjeldende for "UHD-8k" også.

 

Tar gjerne en av disse i 4K- eller 8K-utgave, bare jeg slipper å betale premium for UHD-merkingen  ;)  (bør holde for de fleste i grunn 4K eller 8K)

 

 

De foerste modellene vil muligens vaere litt overpriset, men jeg tviler det vil holde seg saerlig lenge når masseproduktion er igang da det er liten grunn for vanlig folk å betale saerig mye extra for de pixlene.

Tror nok Elkjop, Lefsedal, Power med flere butikkjeder her til lands vet å melke med høy pris så lenge det går (uten nevneverdig konkurranse).

Endret av G
Lenke til kommentar

Disse TV'ene/skjermene er ikke ment for forbrukermarkedet. De som handler slike skjermer er bedrifter som bruker dem til f.eks. fremvisninger i møterom og lobbyen. Med 8K bilder som surrer og går på skjermen i lobbyen så får man et bedre inntrykk og litt mer "wow" enn med en gammal 1080p skjerm.

 

Så kan jeg tenke meg at det kan være interresant å bruke på de svære "skjermveggene" noen kjøpesenter har.

 

+ de som har for mye penger :p

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- "Det er nok imidlertid en stund til vi får muligheten til å utnytte 8K-teknologien, med tanke på at ikke engang 4K-oppløsningen ennå er i nærheten av å bli allemannseie og at 8K-sendinger fremdeles kun er på det eksperimentelle stadiet."

 

Det mest avskrekkende med "UHD-4k" så langt har vært prisen.

Og det samme fenomenet vil vi nok se at vil være gjeldende for "UHD-8k" også.

 

Mye av grunnen til dette er lav etterspørsel etter slike TV'er, på grunn av begrenset media basert på oppløsningen.

Og det faktum at folk på død og liv MÅ ha så stor skjerm.

 

Nå får man 55" eller mindre TV'er med "UHD-4k"-oppløsning til en svært hyggelig pris.

Noe "Pixel-allergikerne" vil kunne nyte godt av.

 

Over tid vil prisen synke på større TV'er med "UHD-4k" på lik linje som det gjorde med "Full-HD", men det kommer nok ikke til å skje før media-utvalget blir større.

Så vi må nok smørre oss med tålmod med tanke på "UHD-8k".

 

Men fremgang innen skjerm-teknologi er en bra ting selv om svært få får utbytte av det fra dag en...

 

 

 

 

Jeg fikk en 43" 4k skjerm for 700kr da jeg skaffet meg et 3 år abonnement for 300kr/måneden (500mbit+230tv kanaler) her i korea.

 

Trur orginal prisen var en 3-4000kr. Ikke så fryktelig avskrekkende hvis du spoer meg.

 

De foerste modellene vil muligens vaere litt overpriset, men jeg tviler det vil holde seg saerlig lenge når masseproduktion er igang da det er liten grunn for vanlig folk å betale saerig mye extra for de pixlene.

 

 

 

- Du må ikke glemme at her på berget så lever vi i et "Mye, vil ha mer"-samfun.

 

Når vi nå får relativt billige "UHD-4k" TV'er så er plutselig ikke det bra nok.

Nå "MÅ" TV'en ha "HDR" med "Rec.2020" og "Rec.2100".

 

Det er ikke mulig til "Gi bort"-priser.

Slikt er fortsatt forholdsvis dyrt.

Særlig her på berget.

 

Og det at TV'en absolutt MÅ være så stor presser prisen opp ytterligere.

 

Men sanheten er at TV'en ikke nødvendigvis trenger å være/kan være så stor.

Det kommer an på hovedsakelig 5 ting...

 

Nr.1. "Resolution"

Nr.2. "Eyesight"

Nr.3. "View-Distance"

Nr.4. "Room(Reol)-Size"

Nr.5. "Samboer/Ektefelle"

 

Fordelen med høyere oppløsning er at størrelsen på TV'en kan økes betraktelig uten at "Pixel-allergikerne" får anfall.

Og spillerommet for valg av størrelsen på skjermen blir bare større og større dessto høyere "k"-verdien blir.

 

Personlig så synes jeg det virker logisk at en får mer igjen for valgt "k"-verdi om en går fra en gitt "k"-verdi/skjerm-størrelse der pixelene blir synlige og går over til en høyere "k"-verdi.

Men da blir prisen kjapt en avgjørende faktor.

 

Derfor er det heller lurt å bruke listen over som utgangspunkt.

 

Alternativt kan man bruke THX-kategoriene for skjerm-størrelse.

Eller en kombinasjon av disse.

Resultatet vil nok overraske mange.

Lenke til kommentar

Jeg var VELDIG tidlig ute å kjøpe et Full HD tv til _ALT_ for mye penger.

 

Jeg ser absolutt ingen grunn til å kjøpe TV med 4K/8K eller 100K så lenge det ikke finnes noe som det kan brukes til. For min del så er TV epoken over. Har aldri kommet til å bruke penger på TV om det ikke var for at jeg ungen "krevde" det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...