Gå til innhold

FEATURE: Slik vet Netflix akkurat hva du vil se på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Men det er jo nesten ingenting bra å se på Netflix.

Herlig, alltid gøy med kommentarer om utvalget som ikke har rot i virkeligheten.

 

Utvalget er godt det, problemet er nok bare at man ikke bruker litt tid åse igjenom alt som ligger der.

Lenke til kommentar

 

Men det er jo nesten ingenting bra å se på Netflix.

Herlig, alltid gøy med kommentarer om utvalget som ikke har rot i virkeligheten.

 

Utvalget er godt det, problemet er nok bare at man ikke bruker litt tid åse igjenom alt som ligger der.

Jeg har per i dag ikke noe problem med å finne noe bra å se på Netflix, men det skyldes i hovedsak Netflix Original serier og filmer. De produserer veldig mye bra innhold selv.

 

Men når jeg vet om en film jeg har lyst å se, så går jeg inn i Netflix for å sjekke om den er der, da blir jeg i de fleste tilfeller skuffet.

 

Nå i julen hadde jeg lyst å se Kongens Nei, søkte da opp på Netflix uten å finne den. Jeg måtte bruke Viaplay for å se den filmen, noe som er synd siden jeg ikke får i nærheten av samme bildekvalitet på Viaplay som på Netflix...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg tok en rask titt innom nettsida deres for å finne ut hva de hadde å tilby. Laaangt nede på sida deres fant jeg en bitteliten, bortgjemt link med navnet "Originalinnhold fra Netflix". Hva med å presentere varene litt bedre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Men det er jo nesten ingenting bra å se på Netflix.

Herlig, alltid gøy med kommentarer om utvalget som ikke har rot i virkeligheten.

 

Utvalget er godt det, problemet er nok bare at man ikke bruker litt tid åse igjenom alt som ligger der.

Joda, er nok slik. Men samtidig er Netflix ikke lagt opp til å søke, finne innhold på "frihånd" heller. Innholdet er bra til du har vært gjennom sånn ca 8 til 10 serier. Da faller kvaliteten betraktelig. (Sånn er det sikkert hos de andre strømmetjenestene også)

 

Så har du en del eldre TV-serier hvor de ikke har alle seriene, men slutter etter ca 60% av det som burde være tilgjengelig.

 

For meg virker det som att de legger til (LES:Kjøper) en del serier for å ha i sortimentet. Og dermed reklamere med dette, selv om TV-seriene ikke er komplette.

 

Da har de "bredden" men ikke alt fra de TV-seriene. Dvs ufullstendig.

 

Pluss, de har begynt med serier som er dubbet til engelsk. Er det noe jeg ikke klarer så er det sånt. Men det er subjektivt.

 

Men som sagt, det går sikkert igjen i de andre også.

Endret av hugin_q3
Lenke til kommentar

Jeg tok en rask titt innom nettsida deres for å finne ut hva de hadde å tilby. Laaangt nede på sida deres fant jeg en bitteliten, bortgjemt link med navnet "Originalinnhold fra Netflix". Hva med å presentere varene litt bedre?

Jeg får originalinnhold fra Netflix øverst i feeden 9/10 ganger.

 

Forøvrig er det morsomt å se hvor mye klaging det er på innholdet til Netflix. Jeg kan ikke tenke på en annen strømmetjeneste for video som leverer bedre enn Netflix gjør. Nå er Netflix Originals kjernen og der det beste innholdet ligger (Om man ser bort i fra andre store serier som feks Breaking Bad/Shameless eller andre kjente serier). 

 

Å bare høre om en film og så sjekke Netflix for å se om den er der så kan man kanskje bli skuffet, men sånn er det med lisensiering. Man kan ikke finne alt man vil der, men om man undersøker litt så finner man utrolig mye man ikke visste at man kom til å like.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Men... De gjør jo ikke det. Får absurde forslag som bare tangensielt er relatert. Ser en scifiserie og blir foreslått noe dårlig fantasy-drit hvor det eneste de har til felles et at begge har mennesker hovedrollene. Ser en vitenskapsdoku og får servert noe pseudovitenskaplig avføring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er vel mest når de ikke klarer å tagge filmer og serier med kvalitet. Feks er Dark en utrolig bra serie med mye kvalitet, men bare fordi man liker dark betyr det ikke at man blir å like alle andre dritdårlige mystery serier.

 

 

Netflix vet ikke alltid når du liker en sjanger og når du kun liker det beste fra en sjanger. Jeg likte Wall-E, men jeg vil ikke få masse forslag for andre animasjonfilmer

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...