Gå til innhold

Samsungs nye lydplanke har innebygget basshøyttaler og kan henges på veggen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lydplanker er sikkert bra for dagsrevyen det...

Ellers så ville jeg heller betalt 3-5000kr for ett STEREO anlegg med bedre og mer korrekt lyd...

For ett rom nr.2 hvertfall. Her er det gulvstående front og sub og veggmontert senter og surround i hjemmekinooppsett som gjelder.

 

Tror de fleste forstår at en får bedre lydkvalitet til prisen av å kjøpe høyttalere, spesielt på Finn. Imidlertid finnes det personer med andre preferanser. Slik som design og kompakthet. Du må gjerne vise meg høyttaleranlegget som låter bedre, og som gjør mindre ut av seg enn lydplanken på bildet? Ikke det nei? :) Nei, da forstår du kanskje at det finnes et marked også for dette - og at å klage på produksjonen av lydplanker er meningsløst. Folk har rett og slett andre prioriteringer enn deg.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Lydplanker er sikkert bra for dagsrevyen det...

Ellers så ville jeg heller betalt 3-5000kr for ett STEREO anlegg med bedre og mer korrekt lyd...

For ett rom nr.2 hvertfall. Her er det gulvstående front og sub og veggmontert senter og surround i hjemmekinooppsett som gjelder.

 

Tror de fleste forstår at en får bedre lydkvalitet til prisen av å kjøpe høyttalere, spesielt på Finn. Imidlertid finnes det personer med andre preferanser. Slik som design og kompakthet. Du må gjerne vise meg høyttaleranlegget som låter bedre, og som gjør mindre ut av seg enn lydplanken på bildet? Ikke det nei? :) Nei, da forstår du kanskje at det finnes et marked også for dette - og at å klage på produksjonen av lydplanker er meningsløst. Folk har rett og slett andre prioriteringer enn deg.

Design og kompakthet.. Ja, da velger man heller ikke en lydplanke?

 

Her er jo bl.a noen i denne listen:

 

https://swsg.no/lyd-og-bilde/stereo/minianlegg

 

Og finnes ett helt hav av flere... Alt med mer korrekt og bedre lydbilde. Trenger man sub så kobler man på en. Foetsatt billigere enn de dyreste lydplankene i testen? Og selfølgelig milevis bedre til musikk og film.

 

Jeg har til info tatt knekken på absolutt ALLE argumenter for å kjøpe en lydplanke kontra noe bedre så mange ganger med så mange foeskjellige folk at det er ikke morsomt lengre. Selv kresne kvinnfolk jeg kjenner har innsett lydplanker er dårlig alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det største argumentet kjem du ikkje unna, nemlig storleik, fasong og plass. Sjølv eit minianlegg tar større plass enn ein planke. To små, aktive høgttalarar bryt med det visuelle på ein anna måte enn ein planke.

 

Lydmessig er stereoanlegg alltid å føretrekke for min del, men det er mange der ute som ikkje er like opptatt av det og fint klarar seg med ein planke. Det at mange har brukt høgttalarane innebygd i TV-en seier sitt. Det skal òg seiast at det er plankar med grei lyd, sjølv om det ikkje er noko vidunder til musikk.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Lydplanker er sikkert bra for dagsrevyen det...

Ellers så ville jeg heller betalt 3-5000kr for ett STEREO anlegg med bedre og mer korrekt lyd...

For ett rom nr.2 hvertfall. Her er det gulvstående front og sub og veggmontert senter og surround i hjemmekinooppsett som gjelder.

Tror de fleste forstår at en får bedre lydkvalitet til prisen av å kjøpe høyttalere, spesielt på Finn. Imidlertid finnes det personer med andre preferanser. Slik som design og kompakthet. Du må gjerne vise meg høyttaleranlegget som låter bedre, og som gjør mindre ut av seg enn lydplanken på bildet? Ikke det nei? :) Nei, da forstår du kanskje at det finnes et marked også for dette - og at å klage på produksjonen av lydplanker er meningsløst. Folk har rett og slett andre prioriteringer enn deg.

Design og kompakthet.. Ja, da velger man heller ikke en lydplanke

 

Her er jo bl.a noen i denne listen:

 

https://swsg.no/lyd-og-bilde/stereo/minianlegg

 

Og finnes ett helt hav av flere... Alt med mer korrekt og bedre lydbilde. Trenger man sub så kobler man på en. Foetsatt billigere enn de dyreste lydplankene i testen Og selfølgelig milevis bedre til musikk og film.

 

Jeg har til info tatt knekken på absolutt ALLE argumenter for å kjøpe en lydplanke kontra noe bedre så mange ganger med så mange foeskjellige folk at det er ikke morsomt lengre. Selv kresne kvinnfolk jeg kjenner har innsett lydplanker er dårlig alternativ.

 

Du tror virkelig mange kvinnfolk foretrekker de klumpene der over en lydplanke? :p Som sagt, din smak dikterer ikke hva andre liker. Jeg påstår heller ikke at sånne stereoanlegg ikke burde eksistere selv om jeg synes de verken har god lyd eller bra utseendet. At du maser kvinnfolk lei er en annen sak. 

Lenke til kommentar

Lydplanker er sikkert bra for dagsrevyen det...

Ellers så ville jeg heller betalt 3-5000kr for ett STEREO anlegg med bedre og mer korrekt lyd...

For ett rom nr.2 hvertfall. Her er det gulvstående front og sub og veggmontert senter og surround i hjemmekinooppsett som gjelder.

 

Klikka på artikkelen bare for å se om du hadde kommet med din standard Dagsrevyen påstand. Skuffet ikke. Rart at du klikker deg inn på alle lydplankerartikler om du ikke er interessert i produktene.

 

Enten så er du super stolt over ditt eget oppsett og ønsker å rakke ned på alt annet, eller så har du hatt en traumatisk opplevelse med en lydplanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Lydplanker er sikkert bra for dagsrevyen det...

Ellers så ville jeg heller betalt 3-5000kr for ett STEREO anlegg med bedre og mer korrekt lyd...

For ett rom nr.2 hvertfall. Her er det gulvstående front og sub og veggmontert senter og surround i hjemmekinooppsett som gjelder.

 

Tror de fleste forstår at en får bedre lydkvalitet til prisen av å kjøpe høyttalere, spesielt på Finn. Imidlertid finnes det personer med andre preferanser. Slik som design og kompakthet. Du må gjerne vise meg høyttaleranlegget som låter bedre, og som gjør mindre ut av seg enn lydplanken på bildet? Ikke det nei? :) Nei, da forstår du kanskje at det finnes et marked også for dette - og at å klage på produksjonen av lydplanker er meningsløst. Folk har rett og slett andre prioriteringer enn deg.
Design og kompakthet.. Ja, da velger man heller ikke en lydplanke?

 

Her er jo bl.a noen i denne listen:

 

https://swsg.no/lyd-og-bilde/stereo/minianlegg

 

Og finnes ett helt hav av flere... Alt med mer korrekt og bedre lydbilde. Trenger man sub så kobler man på en. Foetsatt billigere enn de dyreste lydplankene i testen? Og selfølgelig milevis bedre til musikk og film.

 

Jeg har til info tatt knekken på absolutt ALLE argumenter for å kjøpe en lydplanke kontra noe bedre så mange ganger med så mange foeskjellige folk at det er ikke morsomt lengre. Selv kresne kvinnfolk jeg kjenner har innsett lydplanker er dårlig alternativ.

Uansett hvor utrolig argumenter du kan ha, så er jeg 100% sikker på en ting, og det er at moren min syns høyttalere er noe av det styggeste i verden. Det er grunnen til at hun aldri kommer til å ha et minianlegg eller hjemmekinoanlegg hjemme hos seg.

 

Det er også grunnen til at mange kjøper lydplanker. Ja, man får bedre lyd med ørten høyttalere og 3 sub-er, men det blir ikke spesielt pent å se på. Lydplanker er derfor kjempefine fordi man kan kjøpe en relativt diskret en og plassere den under tven i TV-benken og nesten ikke tenke over at det er en høyttaler.

 

Jeg er personlig glad i god lyd, og har derfor prøvd å kjøpe ordentlige høyttalere til moren min, men hun har aldri villet pga. utseende. Hun har gått med på å skaffe seg en lydplanke.

Lenke til kommentar

Har 5.1 Denon/Dali i stua, men ved neste korsvei kan det godt hende det blir en Sonos-løsning (inkludert lydplanke). Skjønner ikke at det kan være så provoserende at folk prioriterer forskjellig.

 

De aller fleste TV serier har dårlig eller manglende surround mix og det er nok (tildels) fordi det er så mange som går for lydplanke idag. Lite poeng å bruke tid og penger på noe et fåtall vil ha glede av. Om ikke provoserende så syns jeg at det er leit.

Lenke til kommentar

Har 5.1 Denon/Dali i stua, men ved neste korsvei kan det godt hende det blir en Sonos-løsning (inkludert lydplanke). Skjønner ikke at det kan være så provoserende at folk prioriterer forskjellig.

 

Provoserende er det ikke, men det er synd at det med lyd er litt på ville veier. (og kanskje mildt provoserende at alle insisterer på å skylde på dama hele tiden....:))

 

AtW

Lenke til kommentar

Lydplanker kan faktisk låte helt ok om man ser vekk fra dynamikk/varme/bredde/klang og mellomtone.

 

Problemet mitt med de såkalte plankene er at de er så stygge , Hvem er det som vil ha sånne pølser liggende under tv`n sin.

 

Nei. Takke meg til et par pene stativ høytalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...