Gå til innhold

iPhone X selger bedre enn iPhone 8, til tross for den ekstreme prisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Folk er syke...

Mange har god råd. We are living in a velferdssamfunn.

Folk over hele verden kjoeper selv hvis dem har dårlig okonomi. Oftest ikke de lureste gutta i klassa. Fattigmanns statussymbol.

Having you keeping up with the Jones.

Eldste trikset i boka:

https://www.ladyegypt.com/files/large/c50c87081ec1c99/720/478/fit

Funker fortsatt fint 4500 år senere, fordelen med veksten de siste 200 år er at du nå kan lure alle ikke bare overklassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Ekstrem pris", "folk er syke", "fattigmanns statussymbol". Jeg skjønner ikke hva folk reagerer så sinnsykt for.

Ja, det er en høy pris for en telefon, men er det egentlig mye penger i 2017? Folk kjøper seg biler til 5-600 000 uten å blunke. I en budrunde for den nye leiligheten har ikke 200 000 til eller fra så mye å si. TV til 20. Sofa til 15. Hva koster en fuktig kveld på byen med noen venner, 2-3000 kr?

Jeg bruker mobilen døgnet rundt, hver dag hele året. Da synes jeg ikke 11 000 er ekstremt. Jeg kommer nok ikke til å ringe Blakstad med det første heller. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil no tru att mange brukt Swap osv til sine kjøpe, evt nedbetaling gjennom operatøren.

 

Men skal seie att eg sjølv syns prisane er begynt å bli skummelt høge, blir vel ikkje lenge før vi ser nokon prøve seg på 20k for ein topp modell. Og mesteparten av mobilbrukarar hadde ikkje merka forskjell på ein telefon til 2-3000 og ein topp modell i ein blindtest.

 

Og her i Noreg vil eg tru att mengden solgt vil forbli den samme sjølv om du skrur prisen opp eller ned 2000kr. Nettopp pga Swap og nedbetalingsplanar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Folk over hele verden kjoeper selv hvis dem har dårlig okonomi. Oftest ikke de lureste gutta i klassa. Fattigmanns statussymbol.

 

 

Tenke seg til, kanskje noen rett og slett liker iOS bedre?

 

Jeg for min del bruker ikke penger på noe som må rootes før det fungerer noenlunde tilfredstillende..

Lenke til kommentar

 

Folk over hele verden kjoeper selv hvis dem har dårlig okonomi. Oftest ikke de lureste gutta i klassa. Fattigmanns statussymbol.

 

 

Tenke seg til, kanskje noen rett og slett liker iOS bedre?

 

Jeg for min del bruker ikke penger på noe som må rootes før det fungerer noenlunde tilfredstillende..

Det er ikke snakk om OS her men behovet for å kjøpe en så dyr telefon. Man kan kjøpe iphone 8 som er mye billigere og er nesten like bra.Tror de hadde solgt bra selv om de hadde priset den til 20.000kr siden de har en fanskare som bare må ha det siste og aller beste ifra Apple. Ser man på luksusfellen så ser man at de som sliter økonomisk har allikevel "råd" til den siste modellen ifra Apple.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Ekstrem pris", "folk er syke", "fattigmanns statussymbol". Jeg skjønner ikke hva folk reagerer så sinnsykt for.

 

Ja, det er en høy pris for en telefon, men er det egentlig mye penger i 2017? Folk kjøper seg biler til 5-600 000 uten å blunke. I en budrunde for den nye leiligheten har ikke 200 000 til eller fra så mye å si. TV til 20. Sofa til 15. Hva koster en fuktig kveld på byen med noen venner, 2-3000 kr?

 

Jeg bruker mobilen døgnet rundt, hver dag hele året. Da synes jeg ikke 11 000 er ekstremt. Jeg kommer nok ikke til å ringe Blakstad med det første heller. 

 

Tja.. En tv bruker du i 10 år før det er "nødvendig" å skifte ut, en bil i 20 år og bolig i 50 år. 11-14000kr for en mobiltelefon som er "utdatert" etter 1 år er vel litt mye penger. Men det er alltid noen som gjerne vil vise at de "har" penger og må ha det siste av mobiler, tv og fin bil samt strø litt penger på byen for å vise seg. 2-3000kr på byen er litt mye for bare seg selv... tror ytterst få drikker 15-20 øl/drinker når de er ute på byen. Som oftest er dette folk som er litt usikker på seg selv og blir fort gjennomskuet. Man ser at de som virkelig har penger har ikke dette behovet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Folk over hele verden kjoeper selv hvis dem har dårlig okonomi. Oftest ikke de lureste gutta i klassa. Fattigmanns statussymbol.

 

 

Tenke seg til, kanskje noen rett og slett liker iOS bedre?

 

Jeg for min del bruker ikke penger på noe som må rootes før det fungerer noenlunde tilfredstillende..

Det er ikke snakk om OS her men behovet for å kjøpe en så dyr telefon. Man kan kjøpe iphone 8 som er mye billigere og er nesten like bra.Tror de hadde solgt bra selv om de hadde priset den til 20.000kr siden de har en fanskare som bare må ha det siste og aller beste ifra Apple. Ser man på luksusfellen så ser man at de som sliter økonomisk har allikevel "råd" til den siste modellen ifra Apple.

 

 

 

 

Ja men er lite vits å kjøpe ein iPhone 8 om ein sitter på 6-7, dei ser jo kliss like ut. Og Luksusfellen har mykje av folk som ikkje har eit snev av peiliing på økonomi. Har sett enkelte har hadt eit forbruk på 6-10 000kr i mat aleine, som 1-2 personar. + dei rotar seg borti kredittkort og brukar meir enn dei har mulegheit til å betale neste månad. Så å betale 500-800kr i månaden for mobil klarer dei aller fleste fint. Men dei treng absolutt ikkje det.

 

 

 

"Ekstrem pris", "folk er syke", "fattigmanns statussymbol". Jeg skjønner ikke hva folk reagerer så sinnsykt for.

 

Ja, det er en høy pris for en telefon, men er det egentlig mye penger i 2017? Folk kjøper seg biler til 5-600 000 uten å blunke. I en budrunde for den nye leiligheten har ikke 200 000 til eller fra så mye å si. TV til 20. Sofa til 15. Hva koster en fuktig kveld på byen med noen venner, 2-3000 kr?

 

Jeg bruker mobilen døgnet rundt, hver dag hele året. Da synes jeg ikke 11 000 er ekstremt. Jeg kommer nok ikke til å ringe Blakstad med det første heller. 

Tja.. En tv bruker du i 10 år før det er "nødvendig" å skifte ut, en bil i 20 år og bolig i 50 år. 11-14000kr for en mobiltelefon som er "utdatert" etter 1 år er vel litt mye penger. Men det er alltid noen som gjerne vil vise at de "har" penger og må ha det siste av mobiler, tv og fin bil samt strø litt penger på byen for å vise seg. 2-3000kr på byen er litt mye for bare seg selv... tror ytterst få drikker 15-20 øl/drinker når de er ute på byen. Som oftest er dette folk som er litt usikker på seg selv og blir fort gjennomskuet. Man ser at de som virkelig har penger har ikke dette behovet.

 

 

2-3000kr er ikkje mykje for ein kveld ute, med mindre du drikke det billigaste av det billige. For med mindre du bur i f.eks. Oslo må du rekne med taxi heim, kanskje taxi dit du skal og, f.eks. her kostar taxi turen heim fort 500kr, og for meg er det 15km. Drikke på vors blir fort 400-500kr alt etter kva du drikk, går fort oppi 800kr i øl, du kanskje kjøper ei til ein kompis som ikkje har råd f.eks. Der blir nokre shots. Og så kan du no rekne med 2-300kr i nattmat. 

 

Og byttar du mobil årleg så går du gjerne for ei løysning som Swap, da e plutseleg mobilen ikkje "så dyr", men du får heller ikkje behold den, for å gje den vekk til eit familie medlem. Med mindre du har den i 2 år.

Lenke til kommentar

iPhone er gode Tlf min 4s er på 7året still going strong...) jobber i anleggsbransjen så den har blitt ˚brukt˚ hardt˚ oppgraderer nu til 8. Ingen tidligere Tlf har vært i nærheten av å tåle min bruk så lenge.. når det gjelder den økonomiske delen så eriPhone for min del konge..

 

Jada, det er sikkert ikke noe annet enn iphone som fungerer så lenge. Du er jo ekspert og har brukt iphone 4S i 7 år så.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Ekstrem pris", "folk er syke", "fattigmanns statussymbol". Jeg skjønner ikke hva folk reagerer så sinnsykt for.

 

Ja, det er en høy pris for en telefon, men er det egentlig mye penger i 2017? Folk kjøper seg biler til 5-600 000 uten å blunke. I en budrunde for den nye leiligheten har ikke 200 000 til eller fra så mye å si. TV til 20. Sofa til 15. Hva koster en fuktig kveld på byen med noen venner, 2-3000 kr?

 

Jeg bruker mobilen døgnet rundt, hver dag hele året. Da synes jeg ikke 11 000 er ekstremt. Jeg kommer nok ikke til å ringe Blakstad med det første heller. 

Tja.. En tv bruker du i 10 år før det er "nødvendig" å skifte ut, en bil i 20 år og bolig i 50 år. 11-14000kr for en mobiltelefon som er "utdatert" etter 1 år er vel litt mye penger. Men det er alltid noen som gjerne vil vise at de "har" penger og må ha det siste av mobiler, tv og fin bil samt strø litt penger på byen for å vise seg. 2-3000kr på byen er litt mye for bare seg selv... tror ytterst få drikker 15-20 øl/drinker når de er ute på byen. Som oftest er dette folk som er litt usikker på seg selv og blir fort gjennomskuet. Man ser at de som virkelig har penger har ikke dette behovet.

 

 

Takk for svar. Skjønner argumentene dine, selv om svært få av dagens biler holder i 20 år uten omfattende reperasjoner. Poenget var at det aldri blir skrevet om "ekstreme priser" når Volvo kommer med nye modeller med stadig høyere priser. Det samme med hus. Se på timesprisen for en håndverker, rundt 1000 kr? Skal ikke store oppussingen til før det nærmer seg ganske mye penger. Jeg ser sjelden at folk blir omtalt som syke når de pusser opp badet sitt... Hvis du mener at X er utdatert etter 1 år så er det vel heller ditt syn på virkeligheten det er noe galt med. Fordelen med at designet er nytt og at den er forholdsvis bra speccet er jo at den fint vil holde seg i 3 år før mange vil føle behov for å oppgradere. Andre vil sikkert ha den lengre. 

 

Som Bakpak er inne på så er 2-3000 for en kveld på byen ganske vanlig dersom man faktisk regner med hele kvelden og ikke bare regninga fra baren. Mange klarer seg med mindre, mange bruker også mye mer. 

 

Synes forresten du kan legge av deg den nedlatende holdninga om alle som har kjøpt seg iPhone X har gjort det fordi de MÅ ha det nyeste hele tiden. Hva faen vet du om at de har oppgradert fra en 6 år gammel iPhone 4s eller fra en iPhone 7? 

 

tldr: 11 000 er ikke mye penger i 2017. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...