Gå til innhold

Tidal kan gå ned for telling i løpet av neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke rart. Lossless er ENESTE fordel over f.eks Spotify. Finnes ingen andre fordeler. Prøver Tidal gratis i 3mnd nå. Blir garantert ikke brukt lengre enn prøveperioden...

 

For enkelte er lossless nok til å velge Tidal. Meg bekjent er det ingen andre som kan tilby det samme i lydkvalitet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Ikke rart. Lossless er ENESTE fordel over f.eks Spotify. Finnes ingen andre fordeler. Prøver Tidal gratis i 3mnd nå. Blir garantert ikke brukt lengre enn prøveperioden...

 

For enkelte er lossless nok til å velge Tidal. Meg bekjent er det ingen andre som kan tilby det samme i lydkvalitet.

Hvor mange hører faktisk forskjell? Mine ører gjør det ikke.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Du vil høre forskjell i diskanten, gjennom at du får bedre oppløsning av f.eks. kvinnelige vokalister. Hør på Linda Ronstadts innspillinger fra 90-tallet, så merker du at det er mer detaljer i stemmen hennes på lossless. Men du må lytte nøye, og på godt utstyr.

Lenke til kommentar

Mesteparten hører på musikk på mobilen

Det jeg har lagt merke til er at musikk på Youtube hjemme, er bedre enn musikk på CD i bilen

Hadde Google Play, men funnet ut at Youtube er bra nok for de gangene jeg hører på musikk

Det må i så fall vere på grunn av avspelarutstyret. Ein kan ikkje samanlikne forskjellige medier på forskjellig utstyr. I bilen er det mange element som bidreg til dårleg lyd, der kvaliteten på utstyret og støy kanskje er det viktigaste.

 

Om YouTube er primærkjelda til musikk, er vel neppe lydkvalitet det største fokuset.

 

Eg blir ikkje overraska om Tidal går dukken. Marknaden for lossless er ganske lite samanlikna med resten.

Lenke til kommentar

Jeg har både tidal hifi og spotify premium.

 

Siden jeg har et anlegg til 170.000,- og bilstereo til 100.000,- så bruker jeg Tidal 99% av tiden pga. lossless.

Men jeg bruker ofte spotify til å finne ny musikk.

 

Det tok veldig lang tid før jeg ble komfortabel med brukergrensesnittet til Tidal. Men nå har jeg blitt veldig glad i favoritt artist, track og albumfunksjonen. 

Men det meste andre er mye bedre i spotify. Så jeg vurderer litt hva jeg gjør når spotify kommer med lossless.

Lenke til kommentar

Unngår streamingstjenestene på grunn av at de ofte ikke har den beste masteringen av et album tilgjenglig - som regel er det en typisk remaster som er ille komprimert. Ser at de har tanker om dette - og tilbyr mange ganger flere versjoner av samme album.

 

Men det er klart man kan jo få den istykkerkomprimerte versjonen i lossless da  :green:

Lenke til kommentar

Jeg skaffer meg de albumene jeg liker og spiller mest i de beste versjonene (ved hjelp av http://dr.loudness-war.info/ og tips fra nettsteder).

 

Ny musikk er greit via streaming. Dessverre er også en stor del av ny musikk spilt inn altfor høyt og veldig komprimert.

 

Man kan jo lure på hvorfor de fortsatt gjør dette? Radiostasjoner og streamingtjenestene har jo volumutjevning allikevel. Virker som om det har blitt en standard, vi skal ikke ha god lyd liksom. 

Lenke til kommentar

Kjørte en testperiode nå i høst og jeg hørte ikke så mye forskjell opp til Tidal, men merket det godt da jeg gikk tilbake. Blir som å gå fra helmelk til lettmelk.

 

I motsetning til mange andre kan ikke jeg fordra Spority-grensesnittet i appen og foretrekker Tidal lett. Men når resten av familien bruker SPotify-family og ikke minst Connect, blir det for dyrt å ha begge tjenestene. Synd, skulle gjerne hatt Tidal, heier alltid på kvalitet. Det burde flere gjort...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...