Gå til innhold

Her er brikken som kommer til å sitte i neste års toppmobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

- "I praksis betyr dette støtte for nedhastigheter på opptil 1,2 gigabit per sekund."

 

Hva med opphastighet?

Om den er symetrisk så er det veldig imponerende.

150MB opplastningshastighet

 

 

- Så med andre ord symetrisk-båndbredde...cool...

Nei, 150Mbps står det på dataspec hos Qualcomm.
Lenke til kommentar

Er stemmestyring, personlige assistenttjenster eller VR noe som folk faktisk bruker? Eller er intressert av å bruke på en mobil?

 

Har prøvd litt med mobilen i bil, men foreløpig så er ikke Google sin assistent god nok ennå i Norge. Men på det lille den klarer, så er det genialt til bilbruk. Slipper å knote på telefonen, men kan prate inn instruksjoner. langt mer trafikksikkert når man klarer å gjøre dette trådløst.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- "I praksis betyr dette støtte for nedhastigheter på opptil 1,2 gigabit per sekund."

 

Hva med opphastighet?

Om den er symetrisk så er det veldig imponerende.

 

 

 

 

150MB opplastningshastighet

 

 

 

- Så med andre ord symetrisk-båndbredde...cool...

 

 

 

Nei, 150Mbps står det på dataspec hos Qualcomm.

 

 

 

- Som uttrykket sier...

"If something seems too good to be true, it probably is..."

 

Det var et veldig sprik mellom opp og ned.

Lenke til kommentar

 

Er stemmestyring, personlige assistenttjenster eller VR noe som folk faktisk bruker? Eller er intressert av å bruke på en mobil?

 

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men ja jeg er interessert i de to første, spesielt nummer to. Egentlig alle tre, da jeg benytter VR innimellom. Ikke til noe spesielt, men kjøpte et sett cardboard og benytter det for moro skyld innimellom. Er jo klar over at det ikke er en HTC Vive-konkurrent, men det har jeg ikke plass eller lyst på. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

 

Kan man vente en slik prosessor i noen budsjett-mobil?

Tipper den kommer i budsjett-mobiler også.

Men då må du nok vente ca 4-6år

 

 

Hva babler du om. Deres Snapdragon 600-seriemodeller har ofte samme ytelse som 800-serien fra året før. Noen ganger resirkulerer de samme prosessor fra året før og i budsjettmobiler. For eks. HTC U Ultra med SD821 fra i år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

Kan man vente en slik prosessor i noen budsjett-mobil?

 

Selve prosessoren definerer hvorvidt noe er flaggskipp eller ikke. SD845 er en flaggskipprosessor, så nei, du vil ikke se det i noen budsjettmobiler. Men du vil finne den i de billigere flaggskiptelefonene fra Xiaomi (Mi7), OnePlus (OnePlus 6) og en rekke andre. Da snakker vi om telefoner som koster ca. 4000 NOK+ i utlandet.

Endret av Slettet-82pScT
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...