Gå til innhold

Hackere stjal Bitcoin for 645 millioner kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nicehash har gjort endel valg mtp sikkerhet som har gjort at min tillit til dem er borte. Det er også slik at så lenge en får betalt i BTC så vil det ikke lønne seg med små transaksjoner (ut av deres wallet som er ett stort mål for hackere). Dermed er de imo uaktuelle for gaming-minere med mindre de gjør noe med sikkerheten. BTC blir stående i Nicehash sin BTC wallet for lenge. 

 

Jeg har tapt 0,015BTC på dette. Dette er endel dager med mining på min gaming maskin (4790K, 1080TI og R9 270x).

Maskinen har stort sett lagt på ca 0,7 mBTC/dag. Og det lønner seg ikke å overføre ut til ekstern wallet før en har samlet opp minst 10 mBTC. Helst mer. Dermed er en egentlig avhengig av at "Man in the middle", som i dette tilfellet er Nicehash, har orden på sin sikkerhet og ikke gjør seg til ett enkelt mål ved å ha 150K minere sine btc samlet.

 

Jeg har mine tvil til at Nicehash kommer seg på beina igjen etter dette. Jeg anser min mining balanse som tapt og har gått over til alternative mining systemer. Om de klarer å stable seg på beina igjen og får betalt ut det de skylder til minere og kjøpere vil jeg vurdere de igjen. Men kun om de endrer på systemet og ikke har alt i en heldigital btc wallet (kremt kremt....).

 

Edit: Det at noen kan via VPN og innloggingen til en av teknikerene overføre alt ut uten at noen lurer, bygger ikke akkurat opp tillit til sikkerhet. Å ha 4700BTC stående i en digital wallet er rimelig tullete. Paper Wallet.... kremt kremt...

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Nicehash har gjort endel valg mtp sikkerhet som har gjort at min tillit til dem er borte. Det er også slik at så lenge en får betalt i BTC så vil det ikke lønne seg med små transaksjoner (ut av deres wallet som er ett stort mål for hackere). Dermed er de imo uaktuelle for gaming-minere med mindre de gjør noe med sikkerheten. BTC blir stående i Nicehash sin BTC wallet for lenge. 

 

Jeg har tapt 0,015BTC på dette. Dette er endel dager med mining på min gaming maskin (4790K, 1080TI og R9 270x).

Maskinen har stort sett lagt på ca 0,7 mBTC/dag. Og det lønner seg ikke å overføre ut til ekstern wallet før en har samlet opp minst 10 mBTC. Helst mer. Dermed er en egentlig avhengig av at "Man in the middle", som i dette tilfellet er Nicehash, har orden på sin sikkerhet og ikke gjør seg til ett enkelt mål ved å ha 150K minere sine btc samlet.

 

Jeg har mine tvil til at Nicehash kommer seg på beina igjen etter dette. Jeg anser min mining balanse som tapt og har gått over til alternative mining systemer. Om de klarer å stable seg på beina igjen og får betalt ut det de skylder til minere og kjøpere vil jeg vurdere de igjen. Men kun om de endrer på systemet og ikke har alt i en heldigital btc wallet (kremt kremt....).

 

Edit: Det at noen kan via VPN og innloggingen til en av teknikerene overføre alt ut uten at noen lurer, bygger ikke akkurat opp tillit til sikkerhet. Å ha 4700BTC stående i en digital wallet er rimelig tullete. Paper Wallet.... kremt kremt...

 

hvilke alternative minere anbefaler du?

Lenke til kommentar

For øyeblikket bruker jeg winminer, men de er totalt overarbeidet for tiden med skalering da store mengder nicehashere har gått til de.

 

http://winminer.com/

 

https://bitcointalk.org/index.php?topic=2004875.0

 

Jeg var tidlig ute. Jeg vet at de jobber som galne for å skalere og gjøre klart til nye minere.

 

De har problemer med skalering i mer eller mindre alle ledd, og inntjeningen er litt begrenset sammenlignet med nicehash. Men jeg har tjent ca 9$ på en og en halv dag med I7 4790K + 1080TI + R9-270X. Jeg var tildlig ute og i begynnelsen var det høy inntjening mens VTC fremdeles var mulig. Jeg hadde ikke allerede registrert en vertcoin adresse, så nå som vertcoin.org nekter nyopprettelse av wallets har jeg valgt å kjøre WinMiner på alt (ellers hadde jeg nok valgt å kjøre vertcoin miner på 1080TI kortet).

 

Edit: Winminer er i utviklingsfasen. BTC nettverket er overarbeidet, så utbetaling til BTC er ekstremt tregt. Jeg kommer til å kjøre utbetaling til paypal når jeg har nådd grensen for utbetaling som er på 20$. 

 

Om du ikke er villig til å ta risken på winminer og heller vil gå for mer etablerte løsninger finnes det alternativer. Men jeg har aldri benyttet annet enn Nicehash over tid. Så har ingen sikre tips å gi deg desverre (vil ikke anbefale blindt).

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

 

Nicehash har gjort endel valg mtp sikkerhet som har gjort at min tillit til dem er borte. Det er også slik at så lenge en får betalt i BTC så vil det ikke lønne seg med små transaksjoner (ut av deres wallet som er ett stort mål for hackere). Dermed er de imo uaktuelle for gaming-minere med mindre de gjør noe med sikkerheten. BTC blir stående i Nicehash sin BTC wallet for lenge. 

 

Jeg har tapt 0,015BTC på dette. Dette er endel dager med mining på min gaming maskin (4790K, 1080TI og R9 270x).

Maskinen har stort sett lagt på ca 0,7 mBTC/dag. Og det lønner seg ikke å overføre ut til ekstern wallet før en har samlet opp minst 10 mBTC. Helst mer. Dermed er en egentlig avhengig av at "Man in the middle", som i dette tilfellet er Nicehash, har orden på sin sikkerhet og ikke gjør seg til ett enkelt mål ved å ha 150K minere sine btc samlet.

 

Jeg har mine tvil til at Nicehash kommer seg på beina igjen etter dette. Jeg anser min mining balanse som tapt og har gått over til alternative mining systemer. Om de klarer å stable seg på beina igjen og får betalt ut det de skylder til minere og kjøpere vil jeg vurdere de igjen. Men kun om de endrer på systemet og ikke har alt i en heldigital btc wallet (kremt kremt....).

 

Edit: Det at noen kan via VPN og innloggingen til en av teknikerene overføre alt ut uten at noen lurer, bygger ikke akkurat opp tillit til sikkerhet. Å ha 4700BTC stående i en digital wallet er rimelig tullete. Paper Wallet.... kremt kremt...

 

hvilke alternative minere anbefaler du?

jeg er usikker på hva dere har valgt å gå til, men har hørt litt om winminer, computta og krytex. jeg har prøvd begge de første men vil nå prøve sistnevnte. computta ga en hel grei betaling, winminer var også helt ok men kryptex høres mer lovende ut samt med lite payment sum. tror det var så mye som 26kr du måtte ha inn for å bli betalt. :) hvis dere vet om noe annet like lett som nicehash, gi meg tips! :)

Lenke til kommentar

Jeg fortsetter med winminer litt til. Jeg ligger på ca 6$ / dag som er tilsvarende hva jeg lå på med NH. Forskjellen er først og fremst at jeg kan velge fritt mtp betaling (Til paypal, btc / andre cc og diverse gift cards). Utviklerene jobber på spreng, men jeg har mine tvil til at dette kommer seg over barnesykdommer med det første. Men potensialet til en god mining løsning er der. Så kan en bare håpe på at utviklerene er seriøse...

 

Om det viser seg at det forsvinner mye i transaksjonkostnader prøver jeg Awesome Miner (bah for ett navn på ett program).

Lenke til kommentar

For øyeblikket bruker jeg winminer, men de er totalt overarbeidet for tiden med skalering da store mengder nicehashere har gått til de.

 

http://winminer.com/

 

https://bitcointalk.org/index.php?topic=2004875.0

 

Jeg var tidlig ute. Jeg vet at de jobber som galne for å skalere og gjøre klart til nye minere.

 

De har problemer med skalering i mer eller mindre alle ledd, og inntjeningen er litt begrenset sammenlignet med nicehash. Men jeg har tjent ca 9$ på en og en halv dag med I7 4790K + 1080TI + R9-270X. Jeg var tildlig ute og i begynnelsen var det høy inntjening mens VTC fremdeles var mulig. Jeg hadde ikke allerede registrert en vertcoin adresse, så nå som vertcoin.org nekter nyopprettelse av wallets har jeg valgt å kjøre WinMiner på alt (ellers hadde jeg nok valgt å kjøre vertcoin miner på 1080TI kortet).

 

Edit: Winminer er i utviklingsfasen. BTC nettverket er overarbeidet, så utbetaling til BTC er ekstremt tregt. Jeg kommer til å kjøre utbetaling til paypal når jeg har nådd grensen for utbetaling som er på 20$. 

 

Om du ikke er villig til å ta risken på winminer og heller vil gå for mer etablerte løsninger finnes det alternativer. Men jeg har aldri benyttet annet enn Nicehash over tid. Så har ingen sikre tips å gi deg desverre (vil ikke anbefale blindt).

 

Ente med å gå over til https://miningpoolhub.com og bruker multiminer som er ilnket på siden deres. Litt bedre ytelse enn hva jeg fikk fra nicehash. Etter jeg fjernet noen elementer fra start fila :)

Lenke til kommentar

I går kjørte jeg ut 20.64$ til paypal.

Noen timer senere tikket det inn 19,03$ 

 

Jeg ville teste Awesome miner med zpool, og har nå kjørt i 12 timer. Resultat? - litt over 1$  på 2x 1080ti

 

Ikke akkurat imponert av det. Så da fortsetter jeg med winminer.

 

 

Nicehash har kommet med endel uttalelser til Wikitribune (de var de første som rapporterte om hack).

Jeg vil anbefale dere å lese. Jeg er ikke overbevist eller negativt innstilt til det som blir sagt, men syns det er positivt at de faktisk sier ting svart på hvitt. 

 

 

 

It will take time but we are working on a solution to ensure all users are reimbursed. 

 

Jeg for min del tror det den dagen jeg ser det, men de har i det minste sagt det nå...

 

Edit: https://www.wikitribune.com/story/2017/12/11/technology/nicehash-ceo-speaks-out-after-60m-cryptocurrency-hack/27212/

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...