Gå til innhold

ANMELDELSE: Doom VFR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Mangel på «vanleg» rørsle er skuffande, for eg trur dei aller fleste føretrekkjer det."

 

Jeg har Doom VFR på PS4, og vi kan så absolutt bevege oss fritt som i "vanlige" FPSer. Spring som vanlig med venstre stikke på gamepaden, og snu deg fritt med den høyre. Det er med andre ord et helt "normalt" FPS på PS4. Den største forskjellen er at man teleporter med L2 i stedet for å hoppe, men det ble jeg fort vant med.

 

Og btw, telefragging har vært med oss helt siden Quake 1, og muligens enda lengre. Faktisk var det den eneste måten å ta sistebossen i Quake. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Mangel på «vanleg» rørsle er skuffande, for eg trur dei aller fleste føretrekkjer det."

 

Jeg har Doom VFR på PS4, og vi kan så absolutt bevege oss fritt som i "vanlige" FPSer. Spring som vanlig med venstre stikke på gamepaden, og snu deg fritt med den høyre. Det er med andre ord et helt "normalt" FPS på PS4. Den største forskjellen er at man teleporter med L2 i stedet for å hoppe, men det ble jeg fort vant med.

 

Og btw, telefragging har vært med oss helt siden Quake 1, og muligens enda lengre. Faktisk var det den eneste måten å ta sistebossen i Quake. :)

http://doom.wikia.com/wiki/Telefrag Huh, TIL. Litt før for mi tid det her, men kjekt å vite. Fekk ikkje med meg det når eg spelte i fjor. 

 

Har fått med meg at det er vanleg locomotion på PS4 ja, men dette er altså basert på Vive-versjonen. Må modde for å få noko anna enn teleportering/dash med Vive-stavane.

Endret av iR' BR34K
Lenke til kommentar

Har fått med meg at det er vanleg locomotion på PS4 ja, men dette er altså basert på Vive-versjonen. Må modde for å få noko anna enn teleportering/dash med Vive-stavane.

Ser den, men det står ingen steder at det er Vive-versjonen du har anmeldt. Det står bare Doom VFR, og den er til flere systemer. Da kan det fort bli lett å tro disse locomotion-greiene gjelder for alle versjonene, noe det altså ikke gjør. :)

Lenke til kommentar

 

Har fått med meg at det er vanleg locomotion på PS4 ja, men dette er altså basert på Vive-versjonen. Må modde for å få noko anna enn teleportering/dash med Vive-stavane.

Ser den, men det står ingen steder at det er Vive-versjonen du har anmeldt. Det står bare Doom VFR, og den er til flere systemer. Da kan det fort bli lett å tro disse locomotion-greiene gjelder for alle versjonene, noe det altså ikke gjør. :)

Bortsett fra at det står i teksten selvsagt. ;)

Lenke til kommentar

Burde vel kanskje prøve dette spillet som det er ment, med en PS4 og AIM kontroller. Det er flere ting som blir kritisert her som ikke er et problem på Playstation ;-) Definitivt verdt pengene på PS4 :-)

Vel, vel. Har prøvd litt hos ein ven av meg. Spelet er milevis betre på Vive enn på PS4. Gåinga er betre på PS4, ja, men alt anna er overlegent på Vive. FPS, oppløysing, våpenhandtering/kontroll osv. Berre det å kunne ha romskala-setup gjer forskjellen som natt og dag.

Endret av iR' BR34K
Lenke til kommentar

Er enig med karakteren. Spillet var helt greit, men kunne vært bedre.

 

Håper Fallout 4 blir bedre.

 

 

Og til dere som anmelder på Gamer, kunne vi ikke fått noen anmeldelser av storspillene på Oculus Rift også? Lone Echo og From Other Suns blant annet?

Ingen som har Rift i redaksjonen, er eg redd. Mogleg eg kjøper neste gong det kjem på sal. Ser Rift har gått veldig ned i pris i det siste. 

 

Me (eg) kjem med omtale av Fallout 4, i alle fall.

Endret av iR' BR34K
Lenke til kommentar

 

Er enig med karakteren. Spillet var helt greit, men kunne vært bedre.

 

Håper Fallout 4 blir bedre.

 

 

Og til dere som anmelder på Gamer, kunne vi ikke fått noen anmeldelser av storspillene på Oculus Rift også? Lone Echo og From Other Suns blant annet?

Ingen som har Rift i redaksjonen, er eg redd. Mogleg eg kjøper neste gong det kjem på sal. Ser Rift har gått veldig ned i pris i det siste. 

 

Me (eg) kjem med omtale av Fallout 4, i alle fall.

 

Var nylig til salg for 3800kr her i Norge med Touch kontrollere og spill inkludert i pakken på Black Friday ;) Men ja neste salg blir muligens januar salget...

Lenke til kommentar

 

 

Synes det med bevegelse virker som det er mest stress på VR, fint om man kunne jogge rundt i slike spill.

 

AtW

 

Lurer på hvor det blir av alle de tredemøllene jeg har sett som skal ta VR inn i et "større" rom, uten å ty til teleportering eller rails.

 

Ja, jeg har tenkt det samme.

 

AtW

 

Upraktisk med store tredemøller. Løsningen er å tilby valgmuligheter for flere typer bevegelse i spill, inkludert fri bevegelse med trackpad eller stikke slik vi kjenner det fra førstepersons spill på skjerm.

 

Dessuten tenk hvor sliten man ville bli om man faktisk måtte løpe og gå kilometervis i spill som Fallout 4, jeg tror folk hadde gått lei det ganske fort og byttet om til mer lettvinte metoder for fremdrift. Selv om jeg faktisk kan fysisk hakke ut blokker i Minecraft modden Vivecraft så er det kult som en gimmick men det er mye mer praktisk å trykke inn knappen slik at jobben skjer uten noe fysisk anstrengelse :p

 

Og hvis man ønsker å rusle litt så kan man gjøre det med roomscale om rommet ditt tillater det. Kombiner dette med fri bevegelse eller teleport så har man en ganske god løsning.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

 

 

Synes det med bevegelse virker som det er mest stress på VR, fint om man kunne jogge rundt i slike spill.

 

AtW

 

Lurer på hvor det blir av alle de tredemøllene jeg har sett som skal ta VR inn i et "større" rom, uten å ty til teleportering eller rails.

 

Ja, jeg har tenkt det samme.

 

AtW

 

Upraktisk med store tredemøller. Løsningen er å tilby valgmuligheter for flere typer bevegelse i spill, inkludert fri bevegelse med trackpad eller stikke slik vi kjenner det fra førstepersons spill på skjerm.

 

Dessuten tenk hvor sliten man ville bli om man faktisk måtte løpe og gå kilometervis i spill som Fallout 4, jeg tror folk fort hadde gått lei det ganske fort og byttet om til mer lettvinte metoder for fremdrift. Selv om jeg faktisk kan fysisk hakke ut blokker i Minecraft modden Vivecraft så er det kult som en gimmick men det er mye mer praktisk å trykke inn knappen slik at jobben skjer uten noe fysisk anstrengelse :p

 

 

Jeg skjønner det ikke er for alle, men per i dag er det jo ikke engang tilgjengelig i praksis. Og det trenger ikke å være 1:1, og spillet må tilpasses.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Synes det med bevegelse virker som det er mest stress på VR, fint om man kunne jogge rundt i slike spill.

 

AtW

 

Lurer på hvor det blir av alle de tredemøllene jeg har sett som skal ta VR inn i et "større" rom, uten å ty til teleportering eller rails.

 

Ja, jeg har tenkt det samme.

 

AtW

 

Upraktisk med store tredemøller. Løsningen er å tilby valgmuligheter for flere typer bevegelse i spill, inkludert fri bevegelse med trackpad eller stikke slik vi kjenner det fra førstepersons spill på skjerm.

 

Dessuten tenk hvor sliten man ville bli om man faktisk måtte løpe og gå kilometervis i spill som Fallout 4, jeg tror folk hadde gått lei det ganske fort og byttet om til mer lettvinte metoder for fremdrift. Selv om jeg faktisk kan fysisk hakke ut blokker i Minecraft modden Vivecraft så er det kult som en gimmick men det er mye mer praktisk å trykke inn knappen slik at jobben skjer uten noe fysisk anstrengelse :p

 

Og hvis man ønsker å rusle litt så kan man gjøre det med roomscale om rommet ditt tillater det. Kombiner dette med fri bevegelse eller teleport så har man en ganske god løsning.

 

 

Ja, de er forholdsvis upraktiske, men det er jo en helt ny dimensjon av innlevelse. Hvis de kan gjøre den mobil nok til at du kan pakke den sammen og skyve den inn i et skap eller noe uten at du brekker ryggen, så kan det nok være et marked for det. Jeg tror ikke man trenger å ha 1:1 ganghastighet i spill. Tenk heller på DooM, hvor man har syvmilsstøvler. Kanskje folk setter pris på å bevege seg litt? Tenk om hvor mange fortvilte foreldre der ute som vil at kidsa skal røre litt på seg, her er det stort potensiale med riktig markedsføring:) Men yes, en får smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar

Det eneste problemet med bevegelse er at det bryter innlevelsen en smule å teleportere seg rundt, selve mekanikken er underholdende og får spillet til å bli mer fartsfylt.

 

Griningen over lading tror jeg også ikke er helt gjennomtenkt. Doom VFR er utfordrende nok om man ikke skulle måtte ta ladegrep midt i demonslaktingen.

 

Jeg er enig i at Doom VFR dessverre ikke er den Vive-selgeren som man kanskje kunne håpe på, og Fallout 4 er dessverre ikke helt min greie selv om det skal prøves.

 

Jeg håper Skyrim VR blir bra, og kommer raskt. Sverd og skjold er jo som skapt for VR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...