Gå til innhold

EA: – Vi gir ikke opp mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk innstilling!

 

I BF2 tok så jævlig lang tid å unlocke våpen, få medaljer, gå opp i rank osv. Da var det status å nå løytnant, og du var blant få om du noensinne ble general.

Nå begynner folk å grine om de ikke klarer å nå høyeste nivå med alle unlocks samme dag som spillet kommer ut.

Faen ta folk.

 

Jeg tror du har misforstått hva folk reagerer på.

 

Det er status om du må være dyktigog dedikert for å gå opp i gradene. Det er ikke fult så status om hvem som helst kan slenge penger på bordet og bli general samme dag som spillet kommer ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fantastisk innstilling!

 

I BF2 tok så jævlig lang tid å unlocke våpen, få medaljer, gå opp i rank osv. Da var det status å nå løytnant, og du var blant få om du noensinne ble general.

Nå begynner folk å grine om de ikke klarer å nå høyeste nivå med alle unlocks samme dag som spillet kommer ut.

Faen ta folk.

 

Jepp... det er helt sinnsykt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om dem har grind to win så kan dem ha pay to win også. Beste erjo om man unlocker alt i en spiller delen av spillet. Jeg har dessverre ikke like mye tid til å spille som endel andre så hvorfor skal ikke jeg få leke med de gøyeste lekene sånn som de som har tid til å sitte mange timer år dag?

 

Snakker nå ikke om dette spillet da jeg ikke bryr meg om first person skuespill eller starwars. Men sånn generelt. Om dem har grind to win så bør det også være greit med pay2win.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@tHz

Det henger jo sammen..

Det er lenge siden det var status å nå høyeste nivå. Men vi skal vel aldri tilbake dit dessverre.

Men ja, enda dummere er det jo å betale seg til "toppen".

 

Være den dårligste spillern med høyest rank tar seg liksom ikke helt ut.

 

Ja, tenk så fælt om statusen kom fra skills istedet for å grinde seg til flest unlocks. 

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

@tHz

Det henger jo sammen...

Det er lenge siden det var status å nå høyeste nivå.

Men vi skal vel aldri tilbake dit dessverre.

Men ja, enda dummere er det jo å betale seg til "toppen".

 

Være den dårligste spillern med høyest rank tar seg liksom ikke helt ut.

 

 

 

 

- Har nevnt dette før, men synes det er like relevant...

 

En venn av meg som er Veteran i EQ.

Hun sa det at det er lett å skille mellom en proff med "basic"-charater og en amatør med en "souped-up"-character.

 

Med andre ord...

Mange har en verktøyskasse, men det betyr ikke at man nødvendigvis er en god snekker.

 

Øvelse gjør mester, ikke verktøyet...

Som i dette tilfeller er en Spill-character.

 

I overført betydning...

Man kan gjerne ha råd til den råeste og beste motorsagen på markedet, men man blir ikke automatisk en proff tømmermann for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om dem har grind to win så kan dem ha pay to win også. Beste erjo om man unlocker alt i en spiller delen av spillet. Jeg har dessverre ikke like mye tid til å spille som endel andre så hvorfor skal ikke jeg få leke med de gøyeste lekene sånn som de som har tid til å sitte mange timer år dag?

 

Snakker nå ikke om dette spillet da jeg ikke bryr meg om first person skuespill eller starwars. Men sånn generelt. Om dem har grind to win så bør det også være greit med pay2win.

 

Om spillet er free to play så er jeg enig. Men om vi snakker om en AAA tittel som koster 500 i utgangspunktet kan de reise å ryke med microtransaksjoner. 

Bare det å kalle betalingene for microtransaction når man snakker om beløp som er like stor eller større en spillet koster i utgangspunktet er helt tåpelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Om dem har grind to win så kan dem ha pay to win også. Beste erjo om man unlocker alt i en spiller delen av spillet. Jeg har dessverre ikke like mye tid til å spille som endel andre så hvorfor skal ikke jeg få leke med de gøyeste lekene sånn som de som har tid til å sitte mange timer år dag?

 

Snakker nå ikke om dette spillet da jeg ikke bryr meg om first person skuespill eller starwars. Men sånn generelt. Om dem har grind to win så bør det også være greit med pay2win.

 

Om spillet er free to play så er jeg enig. Men om vi snakker om en AAA tittel som koster 500 i utgangspunktet kan de reise å ryke med microtransaksjoner. 

Bare det å kalle betalingene for microtransaction når man snakker om beløp som er like stor eller større en spillet koster i utgangspunktet er helt tåpelig.

Om jeg betaler 500 kr for et spill så bør jeg ha rett til å få prøve alle leketøyene i spillet. Kan gå med på at de må låses opp i singelplayer delen.

Jeg bare likestiller den grind til win delen med pay to win delen og synes begge deler er like ille.

Lenke til kommentar

- Har nevnt dette før, men synes det er like relevant...

En venn av meg som er Veteran i EQ.

Hun sa det at det er lett å skille mellom en proff med "basic"-charater og en amatør med en "souped-up"-character.

 

Med andre ord...

Mange har en verktøyskasse, men det betyr ikke at man nødvendigvis er en god snekker.

 

Øvelse gjør mester, ikke verktøyet...

Som i dette tilfeller er en Spill-character.

 

I overført betydning...

Man kan gjerne ha råd til den råeste og beste motorsagen på markedet, men man blir ikke automatisk en proff tømmermann for det.

 

 

Dette er jo bare dumt, skal du sammenligne for å si noe fornuftig om effekten av pay2win så får du sammenligne spillere som er like gode eller erfarne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at han sa det heller, så det er greit. Men det er en interessant og nokså hårete konsekvens av det han sa - at de ønsker at dataspill skal bli det første mediet med innebygget klasseskille. Når man kjøper en kinobillett, en bok, tegneserie, LP, CD, DVD eller blu-ray, da får man tilgang til det samme innholdet på samme premisser, men her er altså det at "noen har mer penger enn tid" et uproblematisk argument for at de skal kunne kjøpe seg til en annen opplevelse. Dette skjer nødvendigvis på bekostning av de som har mer tid enn penger, for spillet må jo lages slik at det irriterer rikingene til å betale. EA stiller seg altså til doms over verdien på fritiden til sine brukere.  Det blir bare verre jo mer jeg tenker på det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...