Gå til innhold

Nå kan du betale med Fitbit i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

M å være trist å glemme igjen klokker som denne: den som finner den kan begynne å tømme kontoen uten særlige problemet, omtrent som med de nye kontaktløse betalingskortene. Ingen kode nødvendig: bare å sveipe for å betale beløp på inntil to hundre kroner pr sveip.

Hvordan "glemmer" man ei klokke som er vanntett og man kan bade med...?

Lenke til kommentar

M å være trist å glemme igjen klokker som denne: den som finner den kan begynne å tømme kontoen uten særlige problemet, omtrent som med de nye kontaktløse betalingskortene. Ingen kode nødvendig: bare å sveipe for å betale beløp på inntil to hundre kroner pr sveip.

Må være trist å glemme igjen lommebøker mer penger i. Den som finner de kan jo bruke de uten særlige problemer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nok en morsom duppedingst, men er det noe Vi virkelig har bruk for ? Og hvor mange år tar det før alle betalingsterminaler aksepterer en slik løsning? Ennå er det mange utslagssteder som ikke har Wi-Fi funksjonen så du kan sveipe kortet for småbeløp.

Selv ikke Vipps er tilgjengelig i alle butikker, og før alle tar Vipps så har Kineseren Ali Baba kommet til landet med sin betalingsløsning. Se dere rundt i en kassakø, ett kort, en kode og Transaksjonen gjenomført på 10 sekunder. Kortet trenger ikke strøm, krever ikke at kunden har nettverk og alle butikker tar kort.

Tror dette er et "behov" som teknologibransjen skaper, uten at hverdagen blir enklere for oss forbrukere

Lenke til kommentar

Nok en morsom duppedingst, men er det noe Vi virkelig har bruk for ? Og hvor mange år tar det før alle betalingsterminaler aksepterer en slik løsning? Ennå er det mange utslagssteder som ikke har Wi-Fi funksjonen så du kan sveipe kortet for småbeløp.

Selv ikke Vipps er tilgjengelig i alle butikker, og før alle tar Vipps så har Kineseren Ali Baba kommet til landet med sin betalingsløsning. Se dere rundt i en kassakø, ett kort, en kode og Transaksjonen gjenomført på 10 sekunder. Kortet trenger ikke strøm, krever ikke at kunden har nettverk og alle butikker tar kort.

Tror dette er et "behov" som teknologibransjen skaper, uten at hverdagen blir enklere for oss forbrukere

 

helt enig. eg er veldig for ny teknologi. Dette virker litt som kuntig skapt behov. Sikkerheten/brukervennligheten er best med kort. Dette er innøvd over mange tiår og det går kjapt og greit. Det eneste som hadde vore lettere ville vore enn fingerskanner i kassen. Du la fingen på den, ferdig. Ingen koder å hugse på, ingen kort å miste.

Lenke til kommentar

M å være trist å glemme igjen klokker som denne: den som finner den kan begynne å tømme kontoen uten særlige problemet, omtrent som med de nye kontaktløse betalingskortene. Ingen kode nødvendig: bare å sveipe for å betale beløp på inntil to hundre kroner pr sveip.

 

Leste du artikkelen?

Betaling skjer kun hvis klokken måler puls. Hvis klåkken tas av må betalingsfunksjonen autentiseres på nytt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

M å være trist å glemme igjen klokker som denne: den som finner den kan begynne å tømme kontoen uten særlige problemet, omtrent som med de nye kontaktløse betalingskortene. Ingen kode nødvendig: bare å sveipe for å betale beløp på inntil to hundre kroner pr sveip.

 

Klokken merker (har pulsmåler vet du) at den ikke er på armen lenger og du må da benytte pinkode for å åpne igjen for betaling (etter at den har vært av).

Lenke til kommentar

M å være trist å glemme igjen klokker som denne: den som finner den kan begynne å tømme kontoen uten særlige problemet, omtrent som med de nye kontaktløse betalingskortene. Ingen kode nødvendig: bare å sveipe for å betale beløp på inntil to hundre kroner pr sveip.

 

Så, fitbiten har pulsmåler og kortene har en grense på 200 kr per gang, og 600 kr per dag uten kode, og kode dersom dette synes å bli et system (selv om du vel burde merke det innen det, og bankene gjør jo også som vanlig, dekker svindel så lenge du ikke har opptrådt uaktsomt)... Det virker nesten som om noen har tenkt på disse tingene...

Lenke til kommentar

Jeg finner nesten ingen butikker der jeg i det hele tatt kan betale med kontaktløs kort, jeg.

 

På ferie i Tyskland nå betalte jeg med kontaktløs kort absolutt overalt. Opp til flere hundre kroner uten kode, faktisk.

 

Ikke så mange enda, men ser de begynner å dukke opp. Vi har det i kantinen på jobben, og McDonalds har det. Men av en eller annen merkelig grunn tar det lenger tid før betalinger gjort trådløst dukker opp i nettbanken?

Lenke til kommentar

Jeg finner nesten ingen butikker der jeg i det hele tatt kan betale med kontaktløs kort, jeg.

 

På ferie i Tyskland nå betalte jeg med kontaktløs kort absolutt overalt. Opp til flere hundre kroner uten kode, faktisk.

 

Det er faktisk en hel bråte med bankterminaler som har innebygget støtte for dette i Norge, men det er ikke blitt aktivert i særlig grad enda.

Lenke til kommentar

 

Jeg finner nesten ingen butikker der jeg i det hele tatt kan betale med kontaktløs kort, jeg.

 

På ferie i Tyskland nå betalte jeg med kontaktløs kort absolutt overalt. Opp til flere hundre kroner uten kode, faktisk.

 

Det er faktisk en hel bråte med bankterminaler som har innebygget støtte for dette i Norge, men det er ikke blitt aktivert i særlig grad enda.

Alle, eller 95% av de jeg ser har det, men ikke aktivert. Gikk veldig kjapt i Tyskland. Holdt kortet foran og puttet det tilbake i lommeboka. Så vente 2-3 sekunder mens jeg pakket til det stod godkjent, så rusle videre.

 

Dog ikke sikker på beløpsgrensene, for kunne bruke det på alle beløpene uten kode(?)

Lenke til kommentar

Systemet er her allerede, og nå vil teknologi industrien at i skal kjøpe en klokke, når mange allerede har kuttet ut klokke siden de alltid går med mobil. Og i tillegg er det mange som ser på en klokke som et smykke, og det er det neppe noen som synes om betalingsklokken. Dette er et forsøk på å finne opp hjulet på nytt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...