Gå til innhold

SAMLETEST: 3x GTX 1070 Ti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, med beta drivere som dere testet Vega med...

 

Ingen andre tester som har så lave tall, særlig i Vega 56 sitt tilfelle.

 

Man tar jo disse testene med en klype salt håper jeg, spesielt for de som ikke har bestemt seg for enten Vega eller GTX.

 

Lurer på hvor mange år AMD's nivå på grafikkort skal unnskyldes jeg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

AMD bør skjerpe seg.

 

Vanskelig for AMD for tiden (og historisk). Når AMD har gode kort som er enten bedre eller like gode som nvidia kjøper 70-80% av forbrukerne fortsatt nvidia. Uten disse salgene har AMD falt langt bak på RnD og nå ser vi resultatet av det.

 

AMD vil aldri ta igjen nvidia desverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

AMD bør skjerpe seg.

Vanskelig for AMD for tiden (og historisk). Når AMD har gode kort som er enten bedre eller like gode som nvidia kjøper 70-80% av forbrukerne fortsatt nvidia. Uten disse salgene har AMD falt langt bak på RnD og nå ser vi resultatet av det.

AMD vil aldri ta igjen nvidia desverre.

De er jo ikkje like gode engang :p

Lenke til kommentar

 

 

AMD bør skjerpe seg.

Vanskelig for AMD for tiden (og historisk). Når AMD har gode kort som er enten bedre eller like gode som nvidia kjøper 70-80% av forbrukerne fortsatt nvidia. Uten disse salgene har AMD falt langt bak på RnD og nå ser vi resultatet av det.

AMD vil aldri ta igjen nvidia desverre.

De er jo ikkje like gode engang :p

Jeg husker tiden da AMD først brøt 1Ghz for CPU og Intel fikk panikk og lagde en Pentium3 du kunne steke egg på. Jeg tror fremdeles jeg har min AMD Athlon 1.4Ghz i kjelleren et sted. Intel har hvilt på sine laubær uten skikkelig konkurranse fra AMD, så kom AMD med ny serie prosessorer og skjermkort, og Intel måtte skjerpe seg igjen.

 

Av og til savner jeg gamle dager, med flere konkurrenter. Det skjedde liksom mer da. Det var en tid hvor AMD hadde de beste produktene. Da Digital gikk dukken, ansatte AMD mange av folkene derfra og tok Intel skikkelig på senga. Intel brukte flere år på å hente seg igjen, men nå har nok AMD havnet helt i skyggen av Intel. Jeg tror de kunne laget dobbelt så gode produkter, og mange hadde fremdeles foretrukket Intel/nVidia.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

AMD bør skjerpe seg.

Vanskelig for AMD for tiden (og historisk). Når AMD har gode kort som er enten bedre eller like gode som nvidia kjøper 70-80% av forbrukerne fortsatt nvidia. Uten disse salgene har AMD falt langt bak på RnD og nå ser vi resultatet av det.

AMD vil aldri ta igjen nvidia desverre.

De er jo ikkje like gode engang :p

 

I noen prisklasser er de like god eller bedre. 

 

Det forstår selv du, selv om du i sedvanlig stil sitter på din høye hest.

Endret av Rusher
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

AMD bør skjerpe seg.

 

Vanskelig for AMD for tiden (og historisk). Når AMD har gode kort som er enten bedre eller like gode som nvidia kjøper 70-80% av forbrukerne fortsatt nvidia. Uten disse salgene har AMD falt langt bak på RnD og nå ser vi resultatet av det.

AMD vil aldri ta igjen nvidia desverre.

De er jo ikkje like gode engang :p

I noen prisklasser er de like god eller bedre. 

 

Det forstår selv du, selv om du i sedvanlig stil sitter på din høye hest.

Du mener i "ett" spill er vega like bra eller bedre?

 

Slutt å komme med personangrep hele tiden. Flaut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

AMD bør skjerpe seg.

 

Vanskelig for AMD for tiden (og historisk). Når AMD har gode kort som er enten bedre eller like gode som nvidia kjøper 70-80% av forbrukerne fortsatt nvidia. Uten disse salgene har AMD falt langt bak på RnD og nå ser vi resultatet av det.

AMD vil aldri ta igjen nvidia desverre.

De er jo ikkje like gode engang :p

I noen prisklasser er de like god eller bedre. 

 

Det forstår selv du, selv om du i sedvanlig stil sitter på din høye hest.

Du mener i "ett" spill er vega like bra eller bedre?

 

Slutt å komme med personangrep hele tiden. Flaut.

Han snakker da ikke bare om VEGA her, eller i det hele tatt. Polaris eller flere eldre kort som HD 7000 serien har vært mer enn konkurransedyktig om ikke rett og slett bedre, men folket kjøper nvidia uansett. Selvfølgelig del av det er AMD's forferdelig markedsføring, med det hjelper heller ikke når kommentarer som dine videre setter nvidia på topp ved hver mulighet.

 

Skal også sies at VEGA resultatene, 56 spesielt, til tek er mye lavere enn mange andre sider der ute på det vide web. Ikke at det er unormalt for denne siden når det kommet til grafikkkort tester...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Inno3D GeForce GTX 1070 Ti X2 til ca 4400kr, gjør at det ikkje finnes èn grunn for å kjøpe Vega 56/64 hvis pris/ytelse er viktigst.

 

Man lyger til seg selv, om man i det heletatt vurderer Vega over "GTX" :p

 

Det er faktisk jævlig synd at AMD ikke leverte bedre med Vega. Nvidia kan da fortsette å bæsje på kundene sine med kort som overhodet ikke er nødvendig for forbruker. Snart kommer sikkert 1060 Ti og Titan XP Ti med 1gb mer minne. De burde heller få ut Volta men det kommer de til å vente med nå fordi det ikke er noen grunn til å stresse med det.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

AMD bør skjerpe seg.

Vanskelig for AMD for tiden (og historisk). Når AMD har gode kort som er enten bedre eller like gode som nvidia kjøper 70-80% av forbrukerne fortsatt nvidia. Uten disse salgene har AMD falt langt bak på RnD og nå ser vi resultatet av det.

AMD vil aldri ta igjen nvidia desverre.

De er jo ikkje like gode engang :p

I noen prisklasser er de like god eller bedre. 

 

Det forstår selv du, selv om du i sedvanlig stil sitter på din høye hest.

Du mener i "ett" spill er vega like bra eller bedre?

 

Slutt å komme med personangrep hele tiden. Flaut.

 

Personangrep? Som vanlig fra deg, flaut.

 

Nevnte aldri Vega...

Lenke til kommentar

Om Smedsrud har brukt en Amd driver som er 16.4.1 så er det kanskje ikke rart at resultatet er overlegent.

Men jeg antar det bare er slurv og at resultatene er med de siste driverne til Amd da disse har gitt et ytelseløft siden lansering i august.

 

Ellers er mange av testspillene utdatert og bør byttes ut eller tilføyes flere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det hadde kanskje vært bedre om Tek droppet å kjøre egne tester av grafikkort, og heller samle sammen resultater fra andre store testere. Da kunne de brukt tid på å vurdere gyldigheten av disse istedet, og lage en god oversikt over gjennomsnittlig ytelse.

 

Hardware Unboxed, Gamers Nexus etc tester gjennom mange flere spill, og får et mye bedre datagrunnlag. Jeg vet ikke om det hovedsakelig er antallet og sammensetningen av spillene Tek bruker, men resultatene til Tek er ofte ganske langt fra de fleste større testere.

 

Med dagens priser på AMD er jeg enig i at 1070 og 1070ti isolert sett er noe bedre kjøp enn Vega 56, men for meg som sitter med en Freesync-skjerm ville jeg uansett ha valgt Vega.

 

(Jeg har i dag et GTX 670, som da jeg kjøpte det i 2012 lå mellom Radeon 7950 og 7970 i ytelse. I nyere spill yter 7950 bedre enn GTX 680, så AMD har holdt seg bedre. Det trenger selvfølgelig ikke bli slik fremover, men siden AMD generelt yter bedre i DX12 og Vulcan er det mye som tyder på det.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...