Gå til innhold

Intel har avdekket alvorlig sikkerhetshull i sine prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Sårbarhetene ble oppdaget av Intel etter en intern granskning som ble iverksatt på bakgrunn av funn fra eksterne sikkerhetsforskere."

Så er det ikke eksterne sikkerhetsforskere som har avdekket det? Intel ettersom jeg forstår har bare bekreftet sårbarheten.

 

Alternativt kan eksterne ha kommet opp med en teori uten å ha klar t å faktisk utnytte sårbarheten. Det er også relativt vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Intel har utgitt et 'Detection Tool' som kan si om ditt system er sårbart eller ikke: https://downloadcenter.intel.com/download/27150

(For Linux og Windows 7,8.1 og 10)

Jeg fikk opp at min PC var utsatt. Må jeg da laste ned oppdatering fra Intel eller MSI som jeg har hovedkort fra?

 

 

Du ikke, men du bør - dersom det finnes en oppdatering.

Det er nok mange systemer som aldri vil bli oppdatert.

 

Angrepet må vel også finne sted fra det samme (lokal-)nettverket din PC er på, så det er ikke slik at en "hacker" på den andre siden av planeten enkelt kan krabbe inn i PC'en din pga denne sårbarheten. (Da må han i så fall gå via en hacket maskin på det samme nettverket ...)

Lenke til kommentar

 

De mener altså hull utover de som de har designet inn?...

 

Konspirasjonsteorier kan gi magesår.

 

For å sitere meg selv

 

"

Noen liker å dra konspirasjonskortet hver gang andre advarer mot myndigheters overvåkning eller skjulte hensikter. Det kaller jeg å være desillusjonert selv om bildet som "konspiratøren" maler ikke nødvendigvis stemmer helt med virkeligheten, men essensen og forståelsen for at det er skjulte hensikter bak er der. Ikke slik at jeg går rundt og er redd for att noen kanskje kikker meg i kortene, for det vet jeg allerede at de gjør. Men å gå inn i tjenester som levert av google og facebook etc. og tro på det de sier om personvern og at de gjør alt for at din sikkerhet ivaretas er intet annen enn en real facepalm.

 

Noe med frosker og koking her. Kan imidlertid ikke gjøre så mye med det, men man skal ha ett mer bevisst forhold til dette enn det som er gjengs for almenheten i dag. Jeg er mest redd for de menneskene som ikke bekymrer seg det spøtt over at alle bevegelser skal logges og analyseres av kreti og pleti via telefoner, biler, offentlige tjenester, lyspærer og ditto. Det var denne type mennesker som ledet oss inn i WW2 og det er disse menneskene som leder oss til BB samfunnet gjennom at de omfavner dette for sin egen forlystelse skyld eller bagatelliserer problemet. De er gull vert for de som sitter med makten, og da snakker vi ikke nødvendigvis den folkevalgte makten som ofte også er nyttige knehøner.."

 

https://www.digi.no/artikler/det-er-ikke-windows-linux-eller-macos-som-har-den-egentlige-kontrollen-over-pc-en-din/411596

Lenke til kommentar

 

Magesår er ikke bra greier.

Jeg hører du har 1.hånds kunnskap på slikt

 

Hvem har du hørt det av? Nå blir jeg skikkelig paranoid altså, helt sikker på at du og en gjeng forfølger meg. KONSPIRASJON!!!

 

Det er jo det jeg sier jo, du er en konspiratoriker som konspirerer at alle er konspiratører ... derfor har du magesår.  Det er ett fakta servert meg fra SSB, den største konspiratøren av alle, eller konspirerer jeg nå? Jeg er f... meg ikke sikker.

Endret av EremittPåTur
Lenke til kommentar

Magesår er ikke bra greier.

Jeg hører du har 1.hånds kunnskap på slikt

 

Hvem har du hørt det av? Nå blir jeg skikkelig paranoid altså, helt sikker på at du og en gjeng forfølger meg. KONSPIRASJON!!!

Det er jo det jeg sier jo, du er en konspiratoriker som konspirerer at alle er konspiratører ... derfor har du magesår.  Det er ett fakta servert meg fra SSB, den største konspiratøren av alle, eller konspirerer jeg nå? Jeg er f... meg ikke sikker.

 

Triggered!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...