Gå til innhold

ANMELDELSE: Star Wars: Battlefront 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt utrolig at et spill som egentlig er bra er blitt helt ødelagt av grådighet. Men da kan jo heldigvis spillet reddes gjennom noe ala loot 2.0, hvis EA vil det.

 

Forøvrig virker det som de har utviklet spillet bemerkelsesverdig lite siden de første spillene for 10-15 år siden. Det eneste som har skjedd omtrent er bedre grafikk og lyd, og litt færre features.

Endret av Buddy Dakota
Lenke til kommentar

Det er helt utrolig at et spill som egentlig er bra er blitt helt ødelagt av grådighet. Men da kan jo heldigvis spillet reddes gjennom noe ala loot 2.0, hvis EA vil det.

Spillet er overhoved ikke ødelagt på noe som helst vis, og salgstallene vil nok garantert vise dette. At folk syter og klager på nettet er dessverre ikke noe nytt, selv om det er seriøst overdrevet rundt Battlefront 2. Her skal det hates, koste hva det koste vil. Men jeg har en sterk mistanke om at de fleste som åpenbart hater spillet på diverse forum spiller det veldig mye bak lukkede dører. Skulle ikke forundre meg om anmelderen også storkoser seg, men satte en lav karakter fordi det er en offentlig anmeldelse, ikke hans personlige mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skuffende.. jeg hadde virkelig sett fram til Battlefront 2. Jaja.. får se på det som penger spart da.

 

Men det er bra typisk da, er det ikke?

 

Her ser man igjen og igjen at det lages langt færre gode spill i dag. Hvis vi går tilbake til 2004/2005 når Battlefield 2 kom ut. Det var et fantastisk spill, som appellerte til brukerne. Men etter det har det bare gått nedover. Jeg mener trenden og populariteten rundt streaming (Twitch, Youtube osv) har ødelagt spillindustrien!

 

Nå er alle opptatt av å lage den neste store "cash grab" tittelen, hvor det er om å være mest prangende og hyped. Crates, loot boxes, keyes, skins, heroes osv. Alt låses bak en in-game shop, som alltid blir presentert som "et alternativ", som man ikke trenger å benytte seg av. Og det stemmer helt fram til man har investert 100+ timer i spillet, og man innser at man MÅ bruke penger for å komme seg videre i en realistisk hastighet. Eller at spillets originale stand er så kjedelig og døll, at bare for å forhindre seg selv i å sovne, så ender man opp med å bruke noen kroner på noe med farge. Slik at skjermen kommer litt til live iallfall. Eller så har de låst enkelte deler av spillet bak en "Premium" løsning (*kremt* Battlefield Hardline Premium for 1200,- ved lansering *kremt*). Og produsentene melker dette 100%, fram til en ny tittel kommer på markedet. For da er det bare å starte på nytt igjen. Og 2-3 år senere er spillet glemt!

 

Det er ingen som kommer til å spille PUBG om 12 år. Det er ingen som kommer til å huske på Battlefield 1, bortsett fra kanskje i en negativ sammenheng om 12 år. Jeg tror ærlig talt at det ikke kommer til å være en sjel som tar med seg noen nevneverdige minner fra 90% av de "store" titlene på markedet i dag. En hver som ønsker god kvalitet i spill anno 2017, må enten ta til takke med indie spill, eller enspiller spill, og selv de begynner det å bli lang ventetid mellom hver tittel.

 

Det er en grunn til at folk snakker om CoD 1 og 2, WoW (pre Cata), Age of Empires 2, Heroes of Might and Magic, gamle Doom, EverQuest 1 og 2, Battlefield 1942, Vietnam og 2 osv. listen er lang. Men grunnen til at folk husker disse spillene er fordi det var kvalitet. Folk spiller Battlefield 1942 enda FFS! Det bør si sitt... ?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Her ser man igjen og igjen at det lages langt færre gode spill i dag.

Her må jeg si meg uenig. Det har aldri blitt laget så mange gode spill som i dag, og mitt største problem med spillhobbyen er at det ikke finnes nok fritid til at jeg får spilt alle spillene jeg kunne tenkt meg å spille.

 

Men det gjør det også veldig lett å bare droppe de spillene som helt tydelig har blitt ødelagt av utgiverens grådighet, for det er alltid andre spill jeg kan sette meg ned og spille i stedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er helt utrolig at et spill som egentlig er bra er blitt helt ødelagt av grådighet. Men da kan jo heldigvis spillet reddes gjennom noe ala loot 2.0, hvis EA vil det.

Spillet er overhoved ikke ødelagt på noe som helst vis, og salgstallene vil nok garantert vise dette. At folk syter og klager på nettet er dessverre ikke noe nytt, selv om det er seriøst overdrevet rundt Battlefront 2. Her skal det hates, koste hva det koste vil. Men jeg har en sterk mistanke om at de fleste som åpenbart hater spillet på diverse forum spiller det veldig mye bak lukkede dører. Skulle ikke forundre meg om anmelderen også storkoser seg, men satte en lav karakter fordi det er en offentlig anmeldelse, ikke hans personlige mening.

Kanskje de som sitter og forsvarer spillet sitter bak lukkede dører og kjøper loot crates og nekter å akspetere virkligheten.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skuffende.. jeg hadde virkelig sett fram til Battlefront 2. Jaja.. får se på det som penger spart da.

 

Men det er bra typisk da, er det ikke?

 

Her ser man igjen og igjen at det lages langt færre gode spill i dag. Hvis vi går tilbake til 2004/2005 når Battlefield 2 kom ut. Det var et fantastisk spill, som appellerte til brukerne. Men etter det har det bare gått nedover. Jeg mener trenden og populariteten rundt streaming (Twitch, Youtube osv) har ødelagt spillindustrien!

 

Nå er alle opptatt av å lage den neste store "cash grab" tittelen, hvor det er om å være mest prangende og hyped. Crates, loot boxes, keyes, skins, heroes osv. Alt låses bak en in-game shop, som alltid blir presentert som "et alternativ", som man ikke trenger å benytte seg av. Og det stemmer helt fram til man har investert 100+ timer i spillet, og man innser at man MÅ bruke penger for å komme seg videre i en realistisk hastighet. Eller at spillets originale stand er så kjedelig og døll, at bare for å forhindre seg selv i å sovne, så ender man opp med å bruke noen kroner på noe med farge. Slik at skjermen kommer litt til live iallfall. Eller så har de låst enkelte deler av spillet bak en "Premium" løsning (*kremt* Battlefield Hardline Premium for 1200,- ved lansering *kremt*). Og produsentene melker dette 100%, fram til en ny tittel kommer på markedet. For da er det bare å starte på nytt igjen. Og 2-3 år senere er spillet glemt!

 

Det er ingen som kommer til å spille PUBG om 12 år. Det er ingen som kommer til å huske på Battlefield 1, bortsett fra kanskje i en negativ sammenheng om 12 år. Jeg tror ærlig talt at det ikke kommer til å være en sjel som tar med seg noen nevneverdige minner fra 90% av de "store" titlene på markedet i dag. En hver som ønsker god kvalitet i spill anno 2017, må enten ta til takke med indie spill, eller enspiller spill, og selv de begynner det å bli lang ventetid mellom hver tittel.

 

Det er en grunn til at folk snakker om CoD 1 og 2, WoW (pre Cata), Age of Empires 2, Heroes of Might and Magic, gamle Doom, EverQuest 1 og 2, Battlefield 1942, Vietnam og 2 osv. listen er lang. Men grunnen til at folk husker disse spillene er fordi det var kvalitet. Folk spiller Battlefield 1942 enda FFS! Det bør si sitt... ?

 

DOOM (2016) var jo fantastisk bra spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, nå er det jo kanskje sånn at når vi tenker tilbake på gamle spill så blir vi litt nostalgiske. Vi hadde det jo så gøy! men bf1942 var jo helt latterlig. Den nettkoden/hit reg greia som var der var jo helt bak mål. spillet var sirup. BF vietnam hadde også PLENTY med feil. Strengt tatt så har vel dice vært kjent for at spill er beyond bugga til release. i Wow var jo standard svaret fra Blizz "working as intended" på alt som var feil. så ble det patcha etter en stund uansett.

 

Jeg trur vi forventet mindre og det var lettere å være nyskapende. I hvertfall til en viss grad.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke kan spille spillet på vanelig måte å oppgradre utstyret ettervert så ser jeg ikke vitsen med å spille, det er vel en av gledene å oppnå nye ting man har slitt for, kan ikke skjønne gleden med å kjøpe seg til full pakke, hva så ?når man har alt så er jo spillet ikke noe vits å spille mere lol

Lenke til kommentar

Hvordan er kommentarene rundt progresjon og kasser feil?

 

Det står at det tar timesvis å tjene seg fram til en kasse, når det i realiteten tar under en. (rundt 300 credits per runde, en runde varer rundt 10 min, og en kasse koster rundt 1000.) (dette uten å ta med alle ekstra credits man tjener)

 

Hva gjelder progresjon, så er det jo helt likt tidligere battlefield. Du har XP. Som du får per runde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...