Gå til innhold

KOMMENTAR: Dette var teit, Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke helt, er det feil pga det er stereotypisk å hentyde at jenter vill spille Sims?.

 

Er det i så fall Jenter eller Gutter som skal bli såret?, feks for Gutter som liker å spille Sims ....

 

Himmel det må være problematisk å være ung i dag, selv der man ikke mener noe vondt overhodet skal folk ta set rett til å bli fornærmet, må være j**** slitsomt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt, er det feil pga det er stereotypisk å hentyde at jenter vill spille Sims?.

 

Er det i så fall Jenter eller Gutter som skal bli såret?, feks for Gutter som liker å spille Sims ....

 

Himmel det må være problematisk å være ung i dag, selv der man ikke mener noe vondt overhodet skal folk ta set rett til å bli fornærmet, må være j**** slitsomt.

 

Sant nok, folk blir jo fornærmet over artikler der noen mener noe annet enn de hele tiden.....

 

AtW

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Typisk ikke-sak. Leser artikkel som at skribent ikke likte hva Sony gjorde - det har han frihet til.

Samtidig har jeg også frihet til å si at det der tror jeg ingen blir fornærmet av. Jeg er sikker på at nå i 2017 kan de fleste spille nøyaktig hva de vil, uansett kjønn eller verdier de holder. La jenter spille sims hvis de vil ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For noe drit, får denne fyren seriøst betalt for å skrive dette? Syyyyyyk verden vi lever i. Tror oppriktig de "journalistene" her sitter på Face/Reddit og bare VENTER på noe de kan være et offer for! Når de ser en sak er det ikke, "hvordan kan jeg presentere dette på en objektiv måte", det er mer "hvordan kan jeg vinkle dette til at MENN er djevelen og kvinner har alltid rett".

Dessuten, hvorfor i all verden er det engang en ting å bli støtt over? At Sony mener damer ikke gamer mye, og om de gamer så er det gjerne Sims? Sannheten svir men til slutt kommer dere raddiser til å gråte bare man nevner ordene kvinne eller mann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et litt annet uttrykk i den opprinnelige overskriften:

Fullstendig skivebom fra Sony PlayStation Norge

 

...og den noe mer modererte overskriften som kom på trykk kort tid etterpå:

Dette var teit, Sony

 

Snakker vi om om en artikkelforfatter som tar årene fatt?

Nope. Vi snakker om en A/B-testing av to vinklinger. Da jeg så at «teit»-varianten gikk bedre, avslutta jeg den andre. :) Er for øvrig ikke artikkelforfatter, men redaksjonssjef.

Endret av Arodem
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Seriøst! Dette bryr man seg med? Er det ikkje lov å vitse med noko lenger? Steik for ei samfunnsutvikling. Hadde nå Bjørnbekk endatil forstått vitsen.

 

Alle som har spillt litt veit at jenter spiller di spilla di vil og har gjort det sia byringa av 90-tallet. Om det er action eller sims har ikkje noko å seie. Såleis framstår vitsen som eit slag mot di som forhåndsdømmer jenters spillevaner. At det så dukker opp ein kvit ridder som skal redde alle "forulempa" jenter er ubetalelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Typisk ikke-sak. Leser artikkel som at skribent ikke likte hva Sony gjorde - det har han frihet til.

Samtidig har jeg også frihet til å si at det der tror jeg ingen blir fornærmet av. Jeg er sikker på at nå i 2017 kan de fleste spille nøyaktig hva de vil, uansett kjønn eller verdier de holder. La jenter spille sims hvis de vil ...

 

Tja, selve annonsen har en del kommentarer som sier at de synes dette var kjipt (og en gjeng som roper om krenkelsespoliti, seff). Så noe misnøye er det. https://www.facebook.com/SonyPlayStationNorge/videos/2205914706100735/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...