Gå til innhold

EA kutter prisene på Star Wars: Battlefront II-innhold i kjølvannet av sterk kritikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om reviews vil fokusere på all kritikken mot kostnader for ditten og datten eller om noen vil faktisk nevne hvor bra det er :p Aldri før har det vært et bedre Star Wars spill men er ingen som nevner det. 

Ta denne f.eks: http://www.trustedreviews.com/reviews/star-wars-battlefront-2-4

Alle negative punkter handler om progression. Man trenger ikke å tenke på det engang hvis man vil og heller bare nyte spillet. Positive punktet dem drar fram "Multiplayer excellent fun". Nettopp derfor jeg spiller det, ikke for loot og alt annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk EA PR. De prøver seg på å gjøre den absolutt minste forandringen de kan gjøre for å "fikse" ett element som har fått mye kritikk i det siste, samtidig som de ikke gjør en dritt med hovedproblemet: At spillene på generell basis gjøres dårligere enn de trenger å være for å presse mer penger ut av folk som allerede har betalt full pris for spillet.

 

Jeg håper inderlig at det for en gangs skyld ikke virker, at Battlefront 2 blir en økonomisk katastrofe for dem og at idiotene på pengesekken på toppen faktisk tar den rette lærdommen av det og slutter å være så jævlig grådige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på om reviews vil fokusere på all kritikken mot kostnader for ditten og datten eller om noen vil faktisk nevne hvor bra det er :p Aldri før har det vært et bedre Star Wars spill men er ingen som nevner det. 

Ta denne f.eks: http://www.trustedreviews.com/reviews/star-wars-battlefront-2-4

Alle negative punkter handler om progression. Man trenger ikke å tenke på det engang hvis man vil og heller bare nyte spillet. Positive punktet dem drar fram "Multiplayer excellent fun". Nettopp derfor jeg spiller det, ikke for loot og alt annet. 

 

Er det noe reviews fokuserer for lite på, så er det konsumentfiendtlig dill som utgivere finner på.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Lurer på om reviews vil fokusere på all kritikken mot kostnader for ditten og datten eller om noen vil faktisk nevne hvor bra det er :p Aldri før har det vært et bedre Star Wars spill men er ingen som nevner det. 

 

Ta denne f.eks: http://www.trustedreviews.com/reviews/star-wars-battlefront-2-4

 

Alle negative punkter handler om progression. Man trenger ikke å tenke på det engang hvis man vil og heller bare nyte spillet. Positive punktet dem drar fram "Multiplayer excellent fun". Nettopp derfor jeg spiller det, ikke for loot og alt annet.

 

Hjelper ikke at biffen smaker himmelsk om du tilbringer 2 uker på intensiven med kolera etterpå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lurer på om reviews vil fokusere på all kritikken mot kostnader for ditten og datten eller om noen vil faktisk nevne hvor bra det er :p Aldri før har det vært et bedre Star Wars spill men er ingen som nevner det. 

Ta denne f.eks: http://www.trustedreviews.com/reviews/star-wars-battlefront-2-4

Alle negative punkter handler om progression. Man trenger ikke å tenke på det engang hvis man vil og heller bare nyte spillet. Positive punktet dem drar fram "Multiplayer excellent fun". Nettopp derfor jeg spiller det, ikke for loot og alt annet. 

 

Aldri vært et bedre Star Wars-spill? Du var i så fall aldri heldig nok til å spille Knights Of The Old Republic, Jedi Academy eller Rouge Squadron. Herregud, tilogmed de originale Battlefront-spillene var helt fantastisk! Jeg har mine såre tvil om at Battlefront II (2017) er høydepunktet av Star Wars-spill.

 

Og måten spillet håndterer progresjon er ikke en triviell ting. Om du kan umiddelbart kjøpe deg til en fordel i et multiplayer-spill, så kan du fort få balanseproblemer i spillet. For ikke å nevne det faktum at progresjon ofte er den lille ekstra biten som holder deg interessert i et spill over en lengre periode, og er definitivt et viktig moment i helhetsvurderingen av hvor bra (eller dårlig) spillet er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg mener dette har blitt blåst vel mye opp. Første gang i historien jeg bruker uttrykket, men "git good"! Du er ikke uslåelig med noen bra kort eller helter, slik er ikke spillet balansert.. Er vel heller hva slike bokser gir som signal fra utvikler til forbruker. Har vært borti så mange "pay2win" spill uten å bruke en krone og har klart meg fint..

 

Du har 2 type spillere idag..

Du har de som ønsker alt i fanget når de starter spillet, og klager til utviklere 2 uker etterpå at spillet mangler innhold for å holde interessen. (Eksempel: IGN klagde over nfs:Payback fordi du måtte låse opp modifisering av det visuelle på biler... Eh.. Hallo?)

 

Så har du de som ønsker å se at du får igjen for å spille, men klager på at ting er for vanskelig..

 

Jeg synes begge grupper bør ta en tur tilbake til 90/00tallet når du måtte bruke evigheter på å få det du jaktet på, og det ga en god følelse! Ingen snarveier!

 

Det utviklere gjør med slike pengebokser er å la begge gruppene få spille på sin måte.. Vil du ha alt i spillet med en gang istedenfor å spille slik det er ment? Frem med lommeboka.. Spiller du uten å bruke penger og jobber deg til toppen helt på egenhånd? Vel da har du pågangsmot og er en hard gamer!

Lenke til kommentar

Tenkte å skrive en liten kommentar, men tar det heller om ett år eller to, når folk slutter å syte som noe patetiske drittunger. Hjelper ikke hvor mye EA retter opp, folk finner bare nye unnskyldninger for å syte og klage. Så la vær å kjøp spillet, hvis det er så sinnssykt tragisk å måtte spille noen timer for å få en helt du ikke kommer til å bruke stort uansett? Geezes...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener dette har blitt blåst vel mye opp. Første gang i historien jeg bruker uttrykket, men "git good"! Du er ikke uslåelig med noen bra kort eller helter, slik er ikke spillet balansert.. Er vel heller hva slike bokser gir som signal fra utvikler til forbruker. Har vært borti så mange "pay2win" spill uten å bruke en krone og har klart meg fint..

 

Du har 2 type spillere idag..

Du har de som ønsker alt i fanget når de starter spillet, og klager til utviklere 2 uker etterpå at spillet mangler innhold for å holde interessen. (Eksempel: IGN klagde over nfs:Payback fordi du måtte låse opp modifisering av det visuelle på biler... Eh.. Hallo?)

 

Så har du de som ønsker å se at du får igjen for å spille, men klager på at ting er for vanskelig..

 

Jeg synes begge grupper bør ta en tur tilbake til 90/00tallet når du måtte bruke evigheter på å få det du jaktet på, og det ga en god følelse! Ingen snarveier!

 

Det utviklere gjør med slike pengebokser er å la begge gruppene få spille på sin måte.. Vil du ha alt i spillet med en gang istedenfor å spille slik det er ment? Frem med lommeboka.. Spiller du uten å bruke penger og jobber deg til toppen helt på egenhånd? Vel da har du pågangsmot og er en hard gamer!

 

Hvem har påstått man er uslåelig?

 

Og det er to typer spillere i dag sier du? hvem av de to typene er du?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte å skrive en liten kommentar, men tar det heller om ett år eller to, når folk slutter å syte som noe patetiske drittunger. Hjelper ikke hvor mye EA retter opp, folk finner bare nye unnskyldninger for å syte og klage. Så la vær å kjøp spillet, hvis det er så sinnssykt tragisk å måtte spille noen timer for å få en helt du ikke kommer til å bruke stort uansett? Geezes...

 

Folk lar være å kjøpe spillet... Hvorfor er det så vanskelig å tåle at noen mener noe annet enn deg?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg mener dette har blitt blåst vel mye opp. Første gang i historien jeg bruker uttrykket, men "git good"! Du er ikke uslåelig med noen bra kort eller helter, slik er ikke spillet balansert.. Er vel heller hva slike bokser gir som signal fra utvikler til forbruker. Har vært borti så mange "pay2win" spill uten å bruke en krone og har klart meg fint..

 

Du har 2 type spillere idag..

Du har de som ønsker alt i fanget når de starter spillet, og klager til utviklere 2 uker etterpå at spillet mangler innhold for å holde interessen. (Eksempel: IGN klagde over nfs:Payback fordi du måtte låse opp modifisering av det visuelle på biler... Eh.. Hallo?)

 

Så har du de som ønsker å se at du får igjen for å spille, men klager på at ting er for vanskelig..

 

Jeg synes begge grupper bør ta en tur tilbake til 90/00tallet når du måtte bruke evigheter på å få det du jaktet på, og det ga en god følelse! Ingen snarveier!

 

Det utviklere gjør med slike pengebokser er å la begge gruppene få spille på sin måte.. Vil du ha alt i spillet med en gang istedenfor å spille slik det er ment? Frem med lommeboka.. Spiller du uten å bruke penger og jobber deg til toppen helt på egenhånd? Vel da har du pågangsmot og er en hard gamer!

 

Jeg tror du har bommet litt på poenget, i alle fall med den opprinnelige kritikken. Om man ønsker å få alt i fanget umiddelbart, eller åpne stadig mer utstyr/abilities gjennom progresjon (tid og ferdigheter) er et designvalg som man sikkert kan være enig eller uenig i. Men når du med viten og vilje gjør progresjon urimelig vanskelig og tidkrevende (40 timer uten å bruke noe in-game currency på noe som helst annet) SAMTIDIG som du gjør det mulig å kjøpe seg til samme mål, så er det åpenbart et forsøk på en cash-grab.

 

De har prøvd å forbedre det med denne justeringen, men hovedproblemet vil alltid være at progresjon har INGENTING å gjøre kombinert med mikrotransaksjoner. Det her bare minimerer en skade som ikke skulle eksistert til å begynne med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Jeg mener dette har blitt blåst vel mye opp. Første gang i historien jeg bruker uttrykket, men "git good"! Du er ikke uslåelig med noen bra kort eller helter, slik er ikke spillet balansert.. Er vel heller hva slike bokser gir som signal fra utvikler til forbruker. Har vært borti så mange "pay2win" spill uten å bruke en krone og har klart meg fint..

 

Du har 2 type spillere idag..

Du har de som ønsker alt i fanget når de starter spillet, og klager til utviklere 2 uker etterpå at spillet mangler innhold for å holde interessen. (Eksempel: IGN klagde over nfs:Payback fordi du måtte låse opp modifisering av det visuelle på biler... Eh.. Hallo?)

 

Så har du de som ønsker å se at du får igjen for å spille, men klager på at ting er for vanskelig..

 

Jeg synes begge grupper bør ta en tur tilbake til 90/00tallet når du måtte bruke evigheter på å få det du jaktet på, og det ga en god følelse! Ingen snarveier!

 

Det utviklere gjør med slike pengebokser er å la begge gruppene få spille på sin måte.. Vil du ha alt i spillet med en gang istedenfor å spille slik det er ment? Frem med lommeboka.. Spiller du uten å bruke penger og jobber deg til toppen helt på egenhånd? Vel da har du pågangsmot og er en hard gamer!

Hvem har påstått man er uslåelig?

 

Og det er to typer spillere i dag sier du? hvem av de to typene er du?

 

AtW

Okei kanskje det er tre typer. De ligner nr 2, men tar utfordringer på strak arm. :)

 

Jeg er en av dem. Har blant annet The Insane tittelen på en karakter på World of Warcraft når jeg spilte det.. Jeg lar meg ikke påvirke!

Lenke til kommentar

 

Jeg mener dette har blitt blåst vel mye opp. Første gang i historien jeg bruker uttrykket, men "git good"! Du er ikke uslåelig med noen bra kort eller helter, slik er ikke spillet balansert.. Er vel heller hva slike bokser gir som signal fra utvikler til forbruker. Har vært borti så mange "pay2win" spill uten å bruke en krone og har klart meg fint..

 

Du har 2 type spillere idag..

Du har de som ønsker alt i fanget når de starter spillet, og klager til utviklere 2 uker etterpå at spillet mangler innhold for å holde interessen. (Eksempel: IGN klagde over nfs:Payback fordi du måtte låse opp modifisering av det visuelle på biler... Eh.. Hallo?)

 

Så har du de som ønsker å se at du får igjen for å spille, men klager på at ting er for vanskelig..

 

Jeg synes begge grupper bør ta en tur tilbake til 90/00tallet når du måtte bruke evigheter på å få det du jaktet på, og det ga en god følelse! Ingen snarveier!

 

Det utviklere gjør med slike pengebokser er å la begge gruppene få spille på sin måte.. Vil du ha alt i spillet med en gang istedenfor å spille slik det er ment? Frem med lommeboka.. Spiller du uten å bruke penger og jobber deg til toppen helt på egenhånd? Vel da har du pågangsmot og er en hard gamer!

 

Jeg tror du har bommet litt på poenget, i alle fall med den opprinnelige kritikken. Om man ønsker å få alt i fanget umiddelbart, eller åpne stadig mer utstyr/abilities gjennom progresjon (tid og ferdigheter) er et designvalg som man sikkert kan være enig eller uenig i. Men når du med viten og vilje gjør progresjon urimelig vanskelig og tidkrevende (40 timer uten å bruke noe in-game currency på noe som helst annet) SAMTIDIG som du gjør det mulig å kjøpe seg til samme mål, så er det åpenbart et forsøk på en cash-grab.

 

De har prøvd å forbedre det med denne justeringen, men hovedproblemet vil alltid være at progresjon har INGENTING å gjøre kombinert med mikrotransaksjoner. Det her bare minimerer en skade som ikke skulle eksistert til å begynne med.

Tingen er den.. Uten lootboksen, så hadde ingen kommentert på den høye prisen, for da hadde det vært et direkte mål å sikte på.. Ikoniske karakterer fra den orginale trilogien. Er lov å lukke øynene litt.. For meg finnes ikke de boksene.. Jeg er innstilt på å spille, ikke gamble med penger. Endret av XE DarkRunner
Lenke til kommentar

 

 

Jeg mener dette har blitt blåst vel mye opp. Første gang i historien jeg bruker uttrykket, men "git good"! Du er ikke uslåelig med noen bra kort eller helter, slik er ikke spillet balansert.. Er vel heller hva slike bokser gir som signal fra utvikler til forbruker. Har vært borti så mange "pay2win" spill uten å bruke en krone og har klart meg fint..

 

Du har 2 type spillere idag..

Du har de som ønsker alt i fanget når de starter spillet, og klager til utviklere 2 uker etterpå at spillet mangler innhold for å holde interessen. (Eksempel: IGN klagde over nfs:Payback fordi du måtte låse opp modifisering av det visuelle på biler... Eh.. Hallo?)

 

Så har du de som ønsker å se at du får igjen for å spille, men klager på at ting er for vanskelig..

 

Jeg synes begge grupper bør ta en tur tilbake til 90/00tallet når du måtte bruke evigheter på å få det du jaktet på, og det ga en god følelse! Ingen snarveier!

 

Det utviklere gjør med slike pengebokser er å la begge gruppene få spille på sin måte.. Vil du ha alt i spillet med en gang istedenfor å spille slik det er ment? Frem med lommeboka.. Spiller du uten å bruke penger og jobber deg til toppen helt på egenhånd? Vel da har du pågangsmot og er en hard gamer!

 

Jeg tror du har bommet litt på poenget, i alle fall med den opprinnelige kritikken. Om man ønsker å få alt i fanget umiddelbart, eller åpne stadig mer utstyr/abilities gjennom progresjon (tid og ferdigheter) er et designvalg som man sikkert kan være enig eller uenig i. Men når du med viten og vilje gjør progresjon urimelig vanskelig og tidkrevende (40 timer uten å bruke noe in-game currency på noe som helst annet) SAMTIDIG som du gjør det mulig å kjøpe seg til samme mål, så er det åpenbart et forsøk på en cash-grab.

 

De har prøvd å forbedre det med denne justeringen, men hovedproblemet vil alltid være at progresjon har INGENTING å gjøre kombinert med mikrotransaksjoner. Det her bare minimerer en skade som ikke skulle eksistert til å begynne med.

Tingen er den.. Uten lootboksen, så hadde ingen kommentert på den høye prisen, for da hadde det vært et direkte mål å sikte på.. Ikoniske karakterer fra den orginale trilogien. Er lov å lukke øynene litt.. For meg finnes ikke de boksene.. Jeg er innstilt på å spille, ikke gamble med penger.

Hadde dette vært et engangstilfelle, så kunne jeg kanskje sagt meg enig. Men dette har vært et vedvarende problem med EA sine spillserier i en lang tid, og ser bare ut til å bli værre. De har gjort mikrotransaksjoner til en "norm", uten å vise noe form for lidenskap for spill lengre. Battlefront, Need For Speed, Mass Effect, Fifa, Madden, NBA er bare noen av seriene de for øyeblikket kjører i grunnen, enten med at spillene rett og slett er dårlige, eller fylt opp til ørene med mikrotransaksjoner/DLC' (eller begge deler), samtidig som de tjener helt vilt på det.

 

Også blir saken ekstra sår siden det er Star Wars vi snakker om, et filmunivers mange av oss har stor lidenskap for. Jeg tror bare dette har vært dråpen for å få et allerede fullt beger til å tippe over for mange av oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg mener dette har blitt blåst vel mye opp. Første gang i historien jeg bruker uttrykket, men "git good"! Du er ikke uslåelig med noen bra kort eller helter, slik er ikke spillet balansert.. Er vel heller hva slike bokser gir som signal fra utvikler til forbruker. Har vært borti så mange "pay2win" spill uten å bruke en krone og har klart meg fint..

 

Du har 2 type spillere idag..

Du har de som ønsker alt i fanget når de starter spillet, og klager til utviklere 2 uker etterpå at spillet mangler innhold for å holde interessen. (Eksempel: IGN klagde over nfs:Payback fordi du måtte låse opp modifisering av det visuelle på biler... Eh.. Hallo?)

 

Så har du de som ønsker å se at du får igjen for å spille, men klager på at ting er for vanskelig..

 

Jeg synes begge grupper bør ta en tur tilbake til 90/00tallet når du måtte bruke evigheter på å få det du jaktet på, og det ga en god følelse! Ingen snarveier!

 

Det utviklere gjør med slike pengebokser er å la begge gruppene få spille på sin måte.. Vil du ha alt i spillet med en gang istedenfor å spille slik det er ment? Frem med lommeboka.. Spiller du uten å bruke penger og jobber deg til toppen helt på egenhånd? Vel da har du pågangsmot og er en hard gamer!

 

Jeg tror du har bommet litt på poenget, i alle fall med den opprinnelige kritikken. Om man ønsker å få alt i fanget umiddelbart, eller åpne stadig mer utstyr/abilities gjennom progresjon (tid og ferdigheter) er et designvalg som man sikkert kan være enig eller uenig i. Men når du med viten og vilje gjør progresjon urimelig vanskelig og tidkrevende (40 timer uten å bruke noe in-game currency på noe som helst annet) SAMTIDIG som du gjør det mulig å kjøpe seg til samme mål, så er det åpenbart et forsøk på en cash-grab.

 

De har prøvd å forbedre det med denne justeringen, men hovedproblemet vil alltid være at progresjon har INGENTING å gjøre kombinert med mikrotransaksjoner. Det her bare minimerer en skade som ikke skulle eksistert til å begynne med.

Tingen er den.. Uten lootboksen, så hadde ingen kommentert på den høye prisen, for da hadde det vært et direkte mål å sikte på.. Ikoniske karakterer fra den orginale trilogien. Er lov å lukke øynene litt.. For meg finnes ikke de boksene.. Jeg er innstilt på å spille, ikke gamble med penger.

Hadde dette vært et engangstilfelle, så kunne jeg kanskje sagt meg enig. Men dette har vært et vedvarende problem med EA sine spillserier i en lang tid, og ser bare ut til å bli værre. De har gjort mikrotransaksjoner til en "norm", uten å vise noe form for lidenskap for spill lengre. Battlefront, Need For Speed, Mass Effect, Fifa, Madden, NBA er bare noen av seriene de for øyeblikket kjører i grunnen, enten med at spillene rett og slett er dårlige, eller fylt opp til ørene med mikrotransaksjoner/DLC' (eller begge deler), samtidig som de tjener helt vilt på det.

 

Også blir saken ekstra sår siden det er Star Wars vi snakker om, et filmunivers mange av oss har stor lidenskap for. Jeg tror bare dette har vært dråpen for å få et allerede fullt beger til å tippe over for mange av oss.

Ja jeg ser fullstendig problemstillingen det gjør jeg, men det her går dessverre bare en vei.. Ikke bare pay2win, men lootbokser generelt.

 

Det begynte i CS:GO.. Så oppdaget utviklere hvor mye hype det er rundt caseopenings... Nå gjør alle det.. Blizzard (Overwatch, Hearthstone), Forza Motorsport 7 pluss en haug med EA spill. De ser hva som er populært på YouTube, og skviser hver eneste krone utav muligheten.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg mener dette har blitt blåst vel mye opp. Første gang i historien jeg bruker uttrykket, men "git good"! Du er ikke uslåelig med noen bra kort eller helter, slik er ikke spillet balansert.. Er vel heller hva slike bokser gir som signal fra utvikler til forbruker. Har vært borti så mange "pay2win" spill uten å bruke en krone og har klart meg fint..

 

Du har 2 type spillere idag..

Du har de som ønsker alt i fanget når de starter spillet, og klager til utviklere 2 uker etterpå at spillet mangler innhold for å holde interessen. (Eksempel: IGN klagde over nfs:Payback fordi du måtte låse opp modifisering av det visuelle på biler... Eh.. Hallo?)

 

Så har du de som ønsker å se at du får igjen for å spille, men klager på at ting er for vanskelig..

 

Jeg synes begge grupper bør ta en tur tilbake til 90/00tallet når du måtte bruke evigheter på å få det du jaktet på, og det ga en god følelse! Ingen snarveier!

 

Det utviklere gjør med slike pengebokser er å la begge gruppene få spille på sin måte.. Vil du ha alt i spillet med en gang istedenfor å spille slik det er ment? Frem med lommeboka.. Spiller du uten å bruke penger og jobber deg til toppen helt på egenhånd? Vel da har du pågangsmot og er en hard gamer!

 

Jeg tror du har bommet litt på poenget, i alle fall med den opprinnelige kritikken. Om man ønsker å få alt i fanget umiddelbart, eller åpne stadig mer utstyr/abilities gjennom progresjon (tid og ferdigheter) er et designvalg som man sikkert kan være enig eller uenig i. Men når du med viten og vilje gjør progresjon urimelig vanskelig og tidkrevende (40 timer uten å bruke noe in-game currency på noe som helst annet) SAMTIDIG som du gjør det mulig å kjøpe seg til samme mål, så er det åpenbart et forsøk på en cash-grab.

 

De har prøvd å forbedre det med denne justeringen, men hovedproblemet vil alltid være at progresjon har INGENTING å gjøre kombinert med mikrotransaksjoner. Det her bare minimerer en skade som ikke skulle eksistert til å begynne med.

Tingen er den.. Uten lootboksen, så hadde ingen kommentert på den høye prisen, for da hadde det vært et direkte mål å sikte på.. Ikoniske karakterer fra den orginale trilogien. Er lov å lukke øynene litt.. For meg finnes ikke de boksene.. Jeg er innstilt på å spille, ikke gamble med penger.

Hadde dette vært et engangstilfelle, så kunne jeg kanskje sagt meg enig. Men dette har vært et vedvarende problem med EA sine spillserier i en lang tid, og ser bare ut til å bli værre. De har gjort mikrotransaksjoner til en "norm", uten å vise noe form for lidenskap for spill lengre. Battlefront, Need For Speed, Mass Effect, Fifa, Madden, NBA er bare noen av seriene de for øyeblikket kjører i grunnen, enten med at spillene rett og slett er dårlige, eller fylt opp til ørene med mikrotransaksjoner/DLC' (eller begge deler), samtidig som de tjener helt vilt på det.

 

Også blir saken ekstra sår siden det er Star Wars vi snakker om, et filmunivers mange av oss har stor lidenskap for. Jeg tror bare dette har vært dråpen for å få et allerede fullt beger til å tippe over for mange av oss.

Ja jeg ser fullstendig problemstillingen det gjør jeg, men det her går dessverre bare en vei.. Ikke bare pay2win, men lootbokser generelt.

 

Det begynte i CS:GO.. Så oppdaget utviklere hvor mye hype det er rundt caseopenings... Nå gjør alle det.. Blizzard (Overwatch, Hearthstone), Forza Motorsport 7 pluss en haug med EA spill. De ser hva som er populært på YouTube, og skviser hver eneste krone utav muligheten.

CS:GO og Overwatch har primært bare visuals i sine mikrotransaksjoner, og går ikke ut over gameplay. Det har jeg ingenting imot! Hearthstone er gratis, så der skjønner jeg veldig godt at de har mikrotransaksjoner. Men det EA driver med er et helt annet udyr. AAA-spill til 600 kroner, hvor mikrotransaksjoner styrer progresjon og går direkte ut over gameplay? Nei, der tror jeg at grensa for mange av oss går!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...