Gå til innhold

ANMELDELSE: Need for Speed: Payback


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan måler spillet seg opp mot The Crew? Synes det er rart at det ikke blir nevnt da det har svært mange likheter slik som jeg ser det. Åpen verden, historiedel, sideoppdrag, progresjonssytem, forskjellige klasser på biler og arkade-preg.

 

Testet trial og fikk aldri noe inntrykk av open world. Ja det er en open world man kjører i men missionene begrenser deg med store flashy piler som forteller deg hvor du må kjøre. Tror jeg aldri i mitt liv har spilt mer et arkade spill siden Ridge Racer.

Lenke til kommentar

 

Ikke at jeg hadde lyst på spillet i utgangspunktet, men enda et mikrotransaksjonshelvete fra EA gjør at jeg definitivt boikotter de.

Ikke ta det ille opp, men tror du like gjerne kan kvitte deg med PCen og konsollene dine. Microtransactions er kommet for å bli.

Ja, det er de, men det er ikke dermed sagt at dersom nok folk innser at spill til full pris som har microtransaksjoner i seg er uakseptabelt, så slutter spillselskapene å inkludere det i spillene sine. Det er i hvertfall lov å håpe at de innser det.

 

Ikke EA og Bethesda vel og merke, de har blitt for grådige og kommer aldri til å snu seg tilbake.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Testet trial og fikk aldri noe inntrykk av open world. Ja det er en open world man kjører i men missionene begrenser deg med store flashy piler som forteller deg hvor du må kjøre. Tror jeg aldri i mitt liv har spilt mer et arkade spill siden Ridge Racer.

 

Jeg er mer en simulator-fan, men liker et arcade bilspill fra tid til annen, som Driver San Francisco og Test Drive Unlimited 2. Men de spillene hadde fortsatt utfordrende og tilfredsstillende kjørefølelse, cockpitcam, og de føltes ikke ut som de var beregnet på 14-åringer. Dagens arcade bilspill er i en helt annen klasse. Det er så mye piler som viser hvor du skal, cut scene avbrytelser, hand-holding og helt basic kjørefølelse. Skuffende.

Lenke til kommentar

Og hva microtransactions angår (med utgangspunkt i GTA5)...

 

Those Shark cards are selling by the millions. Their net revenue jumped by 6% year-on-year and bagged them a whopping $433.6 million. (...) Other games that helped them grow are NBA 2K17XCOM 2, and WWE SuperCard. Take-Two defines “recurrent consumer spending” as “virtual currency, add-on content and microtransactions”. In other words – nearly half of their incoming money is as result of microtransaction sales.

 

https://sagamer.co.za/2017/11/08/microtransactions-makes-nearly-half-income-take-two-interactive

 

 

Det ser mørkt ut for Red Dead Redemption 2.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

Ikke at jeg hadde lyst på spillet i utgangspunktet, men enda et mikrotransaksjonshelvete fra EA gjør at jeg definitivt boikotter de.

Ikke ta det ille opp, men tror du like gjerne kan kvitte deg med PCen og konsollene dine. Microtransactions er kommet for å bli.

 

Har ikke noe imot mikrotransaksjoner i seg selv. Kjøpt min del av keys i Rocket League, og en del loot boxes i Overwatch. Men jeg boikotter de som gjør det på feil måte. Shadow of War, SW:Battlefront 2 og nå Need For Speed: Payback, Call of Duty (de var først tror jeg). Dette er bare noen av de. Jeg er i mot de som misbruker prinsippet med mikrotransaksjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste dere kan gjøre om dere vil vise at dere ikke aksepterer mikrotransaksjoner og loot ekser osv er å ikke kjøpe spillet. Dessverre så er dette i så mange spill nå at det betyr at en ikke kan spille veldig mange spill. Da kan en gjøre det nest beste ved å kjøpe spillet brukt. Om en spiller på konsoll vel å merke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste dere kan gjøre om dere vil vise at dere ikke aksepterer mikrotransaksjoner og loot ekser osv er å ikke kjøpe spillet. Dessverre så er dette i så mange spill nå at det betyr at en ikke kan spille veldig mange spill. Da kan en gjøre det nest beste ved å kjøpe spillet brukt. Om en spiller på konsoll vel å merke.

 

Er det egentlig det beste man kan gjøre? Jeg hører folk si det, men selskaper er ikke allvitende, antakelig er det mer effektivt å klage over det offentlig enn det er å ikke kjøpe spillet.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det beste dere kan gjøre om dere vil vise at dere ikke aksepterer mikrotransaksjoner og loot ekser osv er å ikke kjøpe spillet. Dessverre så er dette i så mange spill nå at det betyr at en ikke kan spille veldig mange spill. Da kan en gjøre det nest beste ved å kjøpe spillet brukt. Om en spiller på konsoll vel å merke.

 

Er det egentlig det beste man kan gjøre? Jeg hører folk si det, men selskaper er ikke allvitende, antakelig er det mer effektivt å klage over det offentlig enn det er å ikke kjøpe spillet.

 

AtW

 

 

Ja selvfølgelig burde du klage. Men om du må spille et av disse spillene og ikke vil gi dem en krone så kjøp spillene brukt. Da går alt til mellom mannen. 

Lenke til kommentar

Heldigvis finnes det indei utvilkere som har forstått at det er penger og gost rykte (som gir ennå mer penger) på å lage gode spill uten mikrotransaksjoner.

 

Anbefaler alle som like bilspill å ta en nærmere titt på BeamNG Drive: https://www.beamng.com/

 

Dette er det bilspillet som har gitt meg desidert mest glede de siste årene sammen med Spinntires (som nettopp ble relasnert på steam med ny utgiver). Søk på Spinntires Mud Runner: http://www.mudrunner-spintires.com/

 

BeamNG Drive er fortsatt under utvilkling, men har både den desidert beste skademodellen av noe bilspill jeg hart vært bori og en god kjøremodell med relativt realistisk fysikk. Spille er som en lekegrinn, som stadig får flere tradisjonelle bilspillmoduler, men har ennå et stykke til det er i mål. Det har imidlertid gitt meg mange gode stunder, og har vært en favoritt sammen med barna mine.

 

Spinntires støttet jeg også under utviklingen, av den enkle grunn at utvikler slapp en spillbar demo som virkerlig fenget. Også en klar favoritt blandt barna, og en veldig anerledes bilspillopplevelse. Det har en helt unik fysikkmodell, med reell simulering av sand, gjørame, trær, osv.

 

Felles for begge disse spillene er at de er svært mod venlig, som gjør både utvalg av biler og kjøreopplevelser tilnærmet ubegenset.

 

For de som ikke vil ha spill med mikrotransaksjoner og ikke vil støtte EA anbefaler jeg å ta en nærmere kikk. Å støtte indieutviklere er kanskje den beste måten å gi EA & Co fingeren!

 

 

PS: Støtter for øvrig oppfordringen om å kjøpe brukt om du absolutt vil spille titler fra de "slemme" selskapene.

 

-ED- 

Endret av Nazgarot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan måler spillet seg opp mot The Crew? Synes det er rart at det ikke blir nevnt da det har svært mange likheter slik som jeg ser det. Åpen verden, historiedel, sideoppdrag, progresjonssytem, forskjellige klasser på biler og arkade-preg.

 

Godt poeng. Selv var jeg veldig skuffet over The Crew, det prøvde å gape over veldig mye, men fikk lite ordentlig til. Payback er en mye mer fokusert opplevelse, men er også mye strammere regissert med mindre frihet i kampanjedelen. Men det er fremdeles et helt ok spill som jeg kommer til å fortsette å spille, selv etter at anmeldelsen er publisert.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke at jeg hadde lyst på spillet i utgangspunktet, men enda et mikrotransaksjonshelvete fra EA gjør at jeg definitivt boikotter de.

Ikke ta det ille opp, men tror du like gjerne kan kvitte deg med PCen og konsollene dine. Microtransactions er kommet for å bli.

 

Har ikke noe imot mikrotransaksjoner i seg selv. Kjøpt min del av keys i Rocket League, og en del loot boxes i Overwatch. Men jeg boikotter de som gjør det på feil måte. Shadow of War, SW:Battlefront 2 og nå Need For Speed: Payback, Call of Duty (de var først tror jeg). Dette er bare noen av de. Jeg er i mot de som misbruker prinsippet med mikrotransaksjoner. 

 

Har spilt en god del Shadow of War, og har aldri hatt et problem med loot boxer der. Jeg gir rett og slett blaffen i dem. SoW er rent single-player for min del, så hvorfor bry meg om loot boxes? Ser heller ikke problemet i NfS. Ja, du kan kjøpe loot boxes som gjør at du får raskere progressjon, men hvordan ødelegger det for deg, hvis du driter i loot boxer? Du må spille litt mer for å få progressjon? Klarer ikke å se problemet her. Du kjøper et spill til full pris, og så klager du fordi du må betale for å slippe å spille? Hvis å spille virkelig er så ille, hvorfor kjøpe du da spillet i utgangspunktet?

 

Ang Battlefront 2 kan jeeg ikke uttale meg, fordi jeg ikke har spilt det ennå. Men jeg vet de har endret loot boxene veldig mye siden betaen alle klagde på. Så hvorfor du er så imot disse tre, når du samtidig sier du ikke er imot microtransaction i seg selv, skjønner jeg ikke. Du motsier jo deg selv?

Lenke til kommentar

Heldigvis finnes det indei utvilkere som har forstått at det er penger og gost rykte (som gir ennå mer penger) på å lage gode spill uten mikrotransaksjoner.

Feil. Det de tjener penger på er i hovedsak microtransactions. Det folk overser er at hele greia der er at veldig få betaler for dette, men de betaler til gjengjeld veldig mye. Det er ikke uten grunn det er blitt mer og mer av det, og det er dermed kommet for å bli. Lag noen nye skins, og vips har du tjent noen titalls tusen dollar på microtransactions. At det er bortkastede penger for de fleste er ikke nøye, da de fleste gir blaffen. Eller burde det, i alle fall.

 

Selvsagt, hvis vi snakker pay 2 win er det en helt annen sak. Det burde bannlyses her og nå. Men det er heldigvis de færreste av de populære spillene som driver med sånt i dag.

 

Sorry, litt mye microtransaction-styr her nå. Skal slutte med dette pratet, og heller krype til korset og kjøpe NfS: Payback. Det ser veldig lovende ut, spesielt siden jeg ikke har spilt noe bilspill på lenge. Da får det heller være at jeg må spille for å komme videre. The horror! :p

Lenke til kommentar

Har spilt en god del Shadow of War, og har aldri hatt et problem med loot boxer der. Jeg gir rett og slett blaffen i dem. SoW er rent single-player for min del, så hvorfor bry meg om loot boxes? Ser heller ikke problemet i NfS. Ja, du kan kjøpe loot boxes som gjør at du får raskere progressjon, men hvordan ødelegger det for deg, hvis du driter i loot boxer? Du må spille litt mer for å få progressjon? Klarer ikke å se problemet her. Du kjøper et spill til full pris, og så klager du fordi du må betale for å slippe å spille? Hvis å spille virkelig er så ille, hvorfor kjøpe du da spillet i utgangspunktet?

 

 

 

Du kan velge å ignorere hva enn du vil, men det forandrer ikke det faktum at loot bokser i single-player spill er helt på trynet og burde ikke vært lovlig. Og selv spillet går fint å spille uten de, så forandrer det heller ikke det faktum at spill ofte blir designet rundt disse mikrotransaksjonene. Hvis du ikke betaler noenting og prøver å komme igjennom spillet til topps da, så merker du fort at det blir en vanvittig grinding og ting tar alt for lang tid. 

 

Det er greia. De gjør det teoretisk mulig å spille uten, men de designer spillet slik at du alltid tenker "Åh, dette tar for lang tid", "huff for en grind" eller "Vil ha det kostymet men det tar jo så lang tid å få det". Så plutselig har du X av hundre personer som bruker penger for å slippe den forderdelige grinden.

Et spill som inneholder mikrotransaksjoner som gjør at ting går raskere kan umulig være balansert slik at tempoet er riktig når man ikke betaler. I så fall hadde de ikke tjent nok til at det var verdt å gjøre det. 

 

Det er ingen tvil om at praksisen i Shadow of War, Need for Speed og Battlefront 2 er direkte forbrukerfiendtlig og at vi som forbrukere taper på at folk faktisk kjøper de spillene. 

 

 

Før i tiden kunne man bruke juksekoder på å få ting. Nå må man bruke bankkortet. Hvor er logikken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...