Gå til innhold

EA kjøper Titanfall-utvikler Respawn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kommentarfeltet er, som vanlig, preget av liten til ingen innsikt eller forståelse.

 

Hva mener du? Alle vet at når ea tar over et studio er det det samme som ubeskyttet analsex med damene på kaien. Der kan gå bra men sjansene er store for svie eller verre.

Moderatorer, slå ned på dette er dere snill. Undergraver legitimiteten til forumet som seriøs diskusjonsplass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kommentarfeltet er, som vanlig, preget av liten til ingen innsikt eller forståelse.

Hva mener du? Alle vet at når ea tar over et studio er det det samme som ubeskyttet analsex med damene på kaien. Der kan gå bra men sjansene er store for svie eller verre.

Moderatorer, slå ned på dette er dere snill. Undergraver legitimiteten til forumet som seriøs diskusjonsplass.

 

Man undergraver også legitimiteten ved å moderere for hardt. Skal man ta hensyn til alle oversensitive folk så kan man like greit legge ned forumet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kommentarfeltet er, som vanlig, preget av liten til ingen innsikt eller forståelse.

 

Samtidig er det forståelig at man får de kommentarene man gjør. Det er et faktum at flere av de studioene, som har blitt kjøpt opp av EA de siste ti-tyve årene har enten blitt oppløst, eller har ødelagt flere spillserier. Et eksempel er jo Mass Effect og Dragon Age. Kanskje dumt å komme med to eksempler fra samme studio, men poenget er at tilsynelatende gode serier har endt opp dårlig etter at EA har tatt over eierspakene. Dog kan det jo hende det ville gått like dårlig om EA ikke hadde kjøpt opp eksempelvis Bioware, men når dette er regelen oftere enn unntaket når EA har kjøpt opp et studio, så er det forståelig at en får de kommentarene som en får ovenfor.

 

Således så forstår jeg ikke helt hva du sikter til, når du uttaler at kommentarfeltet, som vanlig er preget av liten til ingen innsikt eller forståelse. Det kan hende jeg er 100% enig med deg, men uten mer kjøtt på benet, så er det litt vanskelig og ikke føye deg til mengdene i rekken.

 

Forøvrig håper jeg at trenden til EA tar slutt, og at dette oppkjøpet blir en milepæl på en skiftende trend. Det hadde vært fint om spill kunne være laget for spillere, og ikke middelmådig søppel som kun har til hensikt å gjøre eierne "rike". Jeg har spilt dataspill siden C-64 sin regjeringstid, hvor det var spillene og spilleropplevelsen som var i sentrum. I dag får jeg mer og mer følelsen av at det er om å gjøre å levere så realistisk mulig grafikk, mens resten er søppel og ræl. Unntakene blir de små indie-utviklerne. Men dert blir forsåvidt en diskusjon for en annen tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kommentarfeltet er, som vanlig, preget av liten til ingen innsikt eller forståelse.

 

Hva mener du? Alle vet at når ea tar over et studio er det det samme som ubeskyttet analsex med damene på kaien. Der kan gå bra men sjansene er store for svie eller verre.
Moderatorer, slå ned på dette er dere snill. Undergraver legitimiteten til forumet som seriøs diskusjonsplass.

Du undergraver det ganske kraftig selv, når du påstår at folk har liten innsikt og forståelse uten det minste spor av noe som bygger opp det du sier. De fleste andre trenger ikke så mye å bygge opp om da ea har lagt ned Bullfrog, westworld, origin, visceral, mythic, maxis, pandemic og sikkert flere. I tillegg så vil nok den ekte bioware fanskaren være enig i at Bioware er gjort mer og mer om til et firma som lager main stream enn hva de ønsker seg (denne er jo todelt da).

 

Så ja jeg står ved kommentaren min selv om du synes den ble litt for useriøs for den intellektuelle og reflekterte diskusjonen du forvente å finne rundt EA og oppkjøp. Prøv itavisen.no har hørt det er bra nivå der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Grunnen til at de legger ned selskapene er fordi EA tror kontrollen over spillseriene til selskapene de kjøper opp og så kommer det først et par greie spill til det kommer noe som verken fansen til selskapet eller mainstream markedet som EA ønsker å treffe liker og deretter der der kroken på døra. Så EA kjøper på grunn av fansen, men ønsker mer mainstream og bommer da ofte på begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...