Gå til innhold

Nå kan du skrive dobbelt så lange Twitter-meldinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Personlig så er jeg ikke en stor bruker av Twitter, men ser nytteverdien i å øke lengden per tweet.

 

På den måten så kan folk si det dem har på hjerte uten å måtte ty til "IM-Speak", særlig om dem har mye å si.

 

Rimelig sikker på at om flere var klar over at dem har fått større plass å uttrykke seg på så hadde en større prosentandel av de registrerte meldingene vært lengre enn det artikkelen her sier.

Lenke til kommentar

- Personlig så er jeg ikke en stor bruker av Twitter, men ser nytteverdien i å øke lengden per tweet.

 

På den måten så kan folk si det dem har på hjerte uten å måtte ty til "IM-Speak", særlig om dem har mye å si.

 

Rimelig sikker på at om flere var klar over at dem har fått større plass å uttrykke seg på så hadde en større prosentandel av de registrerte meldingene vært lengre enn det artikkelen her sier.

 

Tweetens styrke, er nettopp det at det er korte meldinger, slik at man faktisk orker lese dem. Blir tweetene for lange, så er det mange som ikke orker lese dem. Om det er et problem å fordoble nå, får vi se. Begrensningen var kanskje litt for stram i utgangspunktet.

 

Men om de skulle høre å¨klagerne når også denne lengden blir for kort, så tror jeg det dreper effekten av en tweet. Bedre å ha en webside man kan klikke inne inn på for mer info, for de som er interessert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Personlig så er jeg ikke en stor bruker av Twitter, men ser nytteverdien i å øke lengden per tweet.

 

På den måten så kan folk si det dem har på hjerte uten å måtte ty til "IM-Speak", særlig om dem har mye å si.

 

Rimelig sikker på at om flere var klar over at dem har fått større plass å uttrykke seg på så hadde en større prosentandel av de registrerte meldingene vært lengre enn det artikkelen her sier.

 

 

 

 

Tweetens styrke, er nettopp det at det er korte meldinger, slik at man faktisk orker lese dem.

Blir tweetene for lange, så er det mange som ikke orker lese dem.

Om det er et problem å fordoble nå, får vi se.

Begrensningen var kanskje litt for stram i utgangspunktet.

 

Men om de skulle høre å¨klagerne når også denne lengden blir for kort, så tror jeg det dreper effekten av en tweet.

Bedre å ha en webside man kan klikke inne inn på for mer info, for de som er interessert.

 

 

 

- Dette er som med alt annet høyst subjektivt.

Lengden på en melding er høyst relativ.

Det kommer ann på hvordan meldingen er formulert.

 

En melding som tilsvarer 140 tegn skrevet 100% med "IM-Speak", sammenlignet med samme meldingen skrevet i ren tekst kan lett tilsvare 280 eller flere tegn.

 

Personlig så foretrekker jeg ren tekst, med noen få unntak.

Jeg begynner å dra på årene...he he...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

- Personlig så er jeg ikke en stor bruker av Twitter, men ser nytteverdien i å øke lengden per tweet.

 

På den måten så kan folk si det dem har på hjerte uten å måtte ty til "IM-Speak", særlig om dem har mye å si.

 

Rimelig sikker på at om flere var klar over at dem har fått større plass å uttrykke seg på så hadde en større prosentandel av de registrerte meldingene vært lengre enn det artikkelen her sier.

 

 

 

Tweetens styrke, er nettopp det at det er korte meldinger, slik at man faktisk orker lese dem.

Blir tweetene for lange, så er det mange som ikke orker lese dem.

Om det er et problem å fordoble nå, får vi se.

Begrensningen var kanskje litt for stram i utgangspunktet.

 

Men om de skulle høre å¨klagerne når også denne lengden blir for kort, så tror jeg det dreper effekten av en tweet.

Bedre å ha en webside man kan klikke inne inn på for mer info, for de som er interessert.

 

 

 

- Dette er som med alt annet høyst subjektivt.

Lengden på en melding er høyst relativ.

Det kommer ann på hvordan meldingen er formulert.

 

En melding som tilsvarer 140 tegn skrevet 100% med "IM-Speak", sammenlignet med samme meldingen skrevet i ren tekst kan lett tilsvare 280 eller flere tegn.

 

Personlig så foretrekker jeg ren tekst, med noen få unntak.

Jeg begynner å dra på årene...he he...

 

 

Foretrekker selv å lese faktisk tekst, fremfor masse av disse forkortelsene, men bruker innimellom smileys og andre ikoner/emoji.

 

Men som med så mye annet, så må man sortere ut litt. Og da skjønner jeg at for mye tekst tretter ut mange.

 

PS! Selv så hverken tweeter jeg eller følger andre. De eneste tweetene jeg leser, er de som havner på diverse nyhetssider. :-)

 

Heldigvis er man bare gammel på papiret, ikke i sinnet... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...