Gå til innhold

TEST: Sony HT-ST5000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet lydplanken selv på det en lydplanke bør testes mot.

Lett tv lyd etc.

 

På musikk forventet jeg egentlig ingenting og det var det som også skjedde. all form for dybde/klang/dynamikk/varme og naturlighet var borte.

 

På en annen side kan man seriøst ikke mene at folk skal bruke en lydplanke til musikk , så dypt har vi vel ikke sunket?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Sonys Atmos-lydplanke er kjempegod, men ikke på Atmos-lyd" SELFØLGELIG er den ikke god på Atmos lyd! Det ENESTE som duger sa er ett ekte Atmos oppsett. Samme med surround lyd generelt. Å sette flere kanaler i samme boks er latterlig idiotisk! Eller enda værre: Simulere 5++ kanals lyd fra 2 kanaler?

Det er såre enkelt: Driter man i lyd og bare skal ha "bedre enn Tv lyd" går man for lydplanke etc.

Bryr man seg litt mer om lyd da kjøper man IKKE slikt skvip. Punktum.

Da finnes kun 1 alternativ: Ekte flerkanals oppsett med flere høyttalere fysisk plassert rundt ser de skal i rommet.

 

Eventuelt om du ikke trenger eller vil ha surround: Ekte stereo oppsett med bra gulvstående eller gode stativhøyttalere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

"Sonys Atmos-lydplanke er kjempegod, men ikke på Atmos-lyd" SELFØLGELIG er den ikke god på Atmos lyd! Det ENESTE som duger sa er ett ekte Atmos oppsett. Samme med surround lyd generelt. Å sette flere kanaler i samme boks er latterlig idiotisk! Eller enda værre: Simulere 5++ kanals lyd fra 2 kanaler?

Det er såre enkelt: Driter man i lyd og bare skal ha "bedre enn Tv lyd" går man for lydplanke etc.

Bryr man seg litt mer om lyd da kjøper man IKKE slikt skvip. Punktum.

Da finnes kun 1 alternativ: Ekte flerkanals oppsett med flere høyttalere fysisk plassert rundt ser de skal i rommet.

 

Eventuelt om du ikke trenger eller vil ha surround: Ekte stereo oppsett med bra gulvstående eller gode stativhøyttalere.

 

Som den Hi-Fi idioten jeg er har jeg bare ett ord å si til innlegget ditt, AMEN :D

 

Men jeg skjønner at folk har ulike krav og kriterier til hva som er god lyd...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har testet lydplanken selv på det en lydplanke bør testes mot.

Lett tv lyd etc.

 

På musikk forventet jeg egentlig ingenting og det var det som også skjedde. all form for dybde/klang/dynamikk/varme og naturlighet var borte.

 

På en annen side kan man seriøst ikke mene at folk skal bruke en lydplanke til musikk , så dypt har vi vel ikke sunket?

 

 

Hehe er nok bare oss nerds som bryr oss veldig om hva utstyr vi bruker. Folk flest de klarer seg lenge med 1 mono bluetooth høyttaler. Og ofte hører man også folk snakke om hvor bra det låter. Om det er opplevelsen de får så er jo det bra. Om andre finner at lydplanker også duger til musikk så er det jo fint for dem. Da slipper de fylle huset med ennå mer "dritt". 

 

Nå er det jo plenty av folk som bruker ear buds som fulgte med mobilen. Eller som lytter til musikk via handsfri på mobil eller fra innbygd høyttaler i pc. Og da vil jo en lydplanke fort være en helt fantastisk oppgradering. Uansett så trengs jo bare kvalitet nok til at folk klarer å nyte musikken. Alt over det er jo overkill. For noen så holder det at det faktisk er lyd. Da er de fornøyd. Andre har krav til hvordan lyden skal være. Ikke sikkert noen av de sitter på fasiten ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne i helgen da det var tilbud på komplett, sitter her og hører på ulik musikk. I morgen hentes Xbox Scorpio, da testes atmos så jeg er spent. Jeg kjøpte denne da jeg har begrenset med plass i den nye leiligheten. Det styrte meg vekk fra ekte 5.1 oppsett.

 

Det jeg liker så langt er kvaliteten på musikken og spesielt filmmusikk, og bassen er nydelig. Men nå er ikke jeg HiFi kjent, jeg går fra Logitech Z906 til dette. Så det meste ville nok vært en oppgradering, uansett så virker dette lovende :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne i helgen da det var tilbud på komplett, sitter her og hører på ulik musikk. I morgen hentes Xbox Scorpio, da testes atmos så jeg er spent. Jeg kjøpte denne da jeg har begrenset med plass i den nye leiligheten. Det styrte meg vekk fra ekte 5.1 oppsett.

 

Det jeg liker så langt er kvaliteten på musikken og spesielt filmmusikk, og bassen er nydelig. Men nå er ikke jeg HiFi kjent, jeg går fra Logitech Z906 til dette. Så det meste ville nok vært en oppgradering, uansett så virker dette lovende :)

Er DU fornøyd, så er det det viktigste ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

"Sonys Atmos-lydplanke er kjempegod, men ikke på Atmos-lyd" SELFØLGELIG er den ikke god på Atmos lyd! Det ENESTE som duger sa er ett ekte Atmos oppsett. Samme med surround lyd generelt. Å sette flere kanaler i samme boks er latterlig idiotisk! Eller enda værre: Simulere 5++ kanals lyd fra 2 kanaler?

Det er såre enkelt: Driter man i lyd og bare skal ha "bedre enn Tv lyd" går man for lydplanke etc.

Bryr man seg litt mer om lyd da kjøper man IKKE slikt skvip. Punktum.

Da finnes kun 1 alternativ: Ekte flerkanals oppsett med flere høyttalere fysisk plassert rundt ser de skal i rommet.

 

Eventuelt om du ikke trenger eller vil ha surround: Ekte stereo oppsett med bra gulvstående eller gode stativhøyttalere.

 

Helt enig! For min del så har ekte stereo alltid vært det beste da en slipper ledningsknot med bakhøyttalere. En skikkelig god stereo-forsterker har også mye mer muskler enn surround-receivere som får nye modeller årlig hvor features går på bekostning av muskler.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne i helgen da det var tilbud på komplett, sitter her og hører på ulik musikk. I morgen hentes Xbox Scorpio, da testes atmos så jeg er spent. Jeg kjøpte denne da jeg har begrenset med plass i den nye leiligheten. Det styrte meg vekk fra ekte 5.1 oppsett.

 

Det jeg liker så langt er kvaliteten på musikken og spesielt filmmusikk, og bassen er nydelig. Men nå er ikke jeg HiFi kjent, jeg går fra Logitech Z906 til dette. Så det meste ville nok vært en oppgradering, uansett så virker dette lovende :)

 

Begrenset plass var vel dårlig unnskylding får 5.1 oppsett? Man får veldig bra vegg/tak høyttalere som er flatt/tynn og tar ingen plass med en bra sub. i tillegg, i forhold til jalla lydplanken du har nu ? Endret av Nils Petterson
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...