Gå til innhold

TEST: HP Omen Accelerator med firekjernet prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke bedre med en gaming laptop? Den billigste spectre360 med 4 kjerner går for 17000,- + 5800,- omen.Kan no få en nokså fet laptop for den prisen,til og med en med 1080 skjermkort: Lenovo Legion Y720 (90H2004QMW)

 

"fet laptop" der sa du grunnen til å gå for dette i stedet for "fet laptop". Her får man en ultrabook, noe som er mye mer attraktivt for den vanlige mannen i gata

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget med et slikt oppsett. Når du først skal ha en så svær kassevis tillegg til laptopen, kan man like greit skaffe seg en stasjonær maskin og en mindre kraftig laptop. Da får man sannsynligvis mer ytelse for pengene også.

 

Kommer helt an på behovet. For min del liker jeg tanken på å ha én maskin til alt, som jeg fremdeles kan ta med meg ut på tur. I dette tilfellet så får man da en premium laptop som er syltynn med god batteritid (noe gaming laptoper normalt ikke har), og når du sitter hjemme så veier du opp for ankepunktet ved slike laptoper, nemlig det at de ikke kan "games" med.

 

Det er på ingen måte maks fps pr krone her, men det fyller en nisje, og jeg håper vi bare ser mer og mer av dette fremover.

 

Personlig skal jeg ha en ny PC for gaming om 1-1,5 år og trolig er det enda for tidlig til at jeg vil gå for noe slikt, men neste etter det vil nok være god nok om utviklingen fortsetter.

Lenke til kommentar

 

Ser ikke helt poenget med et slikt oppsett. Når du først skal ha en så svær kassevis tillegg til laptopen, kan man like greit skaffe seg en stasjonær maskin og en mindre kraftig laptop. Da får man sannsynligvis mer ytelse for pengene også.

 

Kommer helt an på behovet. For min del liker jeg tanken på å ha én maskin til alt, som jeg fremdeles kan ta med meg ut på tur. I dette tilfellet så får man da en premium laptop som er syltynn med god batteritid (noe gaming laptoper normalt ikke har), og når du sitter hjemme så veier du opp for ankepunktet ved slike laptoper, nemlig det at de ikke kan "games" med.

 

Det er på ingen måte maks fps pr krone her, men det fyller en nisje, og jeg håper vi bare ser mer og mer av dette fremover.

 

Personlig skal jeg ha en ny PC for gaming om 1-1,5 år og trolig er det enda for tidlig til at jeg vil gå for noe slikt, men neste etter det vil nok være god nok om utviklingen fortsetter.

Og man får en dock med på kjøpet. Et hjemmekontor med én kabel for skjerm, strøm, ekstra lagring, mus og tastatur som man i tillegg kan dytte et kraftigere skjermkort inn i? Ja, takk.

Lenke til kommentar

Problemet med denne er størrelse og form faktor. Utrolig upraktisk boks å plassere noe sted egentlig.

Omen har også problemer med de største skjerm kortene lengdemessig. Man får plass men man må skru løs lys greiene i front.

Mener den også bare har 1x 8-pins og 1x6-pins pcie connector for gfx som kan bli et problem hvis gfx har 2x8-pins.

 

Har hatt Aorus 1070 gaming box og den er utrolig liten / praktisk. Minuset med den er støy fra tb3 chipsettet og ustabilitet generelt.

 

Har pr nå en akitio node tb3 og den fungerer strålende. Men den krever noen mods for å bli stillegående

 

Vil vel si at aorusen er den mest praktiske da det er liteb vits å ha en egpu som er større en en mini-itx maskin.

 

Jeg bruker forøvrig egpu med skull canyon nuc'en til intel.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Er det ikke bedre med en gaming laptop? Den billigste spectre360 med 4 kjerner går for 17000,- + 5800,- omen.Kan no få en nokså fet laptop for den prisen,til og med en med 1080 skjermkort: Lenovo Legion Y720 (90H2004QMW)

Vanskelig å oppgradere gpu på en laptop. Med denne så kan man bruke (som noen andre nevner) en ultra book eller eventuelt en eldre gaming lapptop "til alt" i tillegg så holder jo ofte cpuene seg  bedre over tid enn det gpuene gjør feks 950M/960M som fulgte med laptoppen min nå er er jo temmelig avleggs. mens en  i7 cpu ( i7 6700HQ ) fortsatt egentlig holder koken.

 

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=104094290 (6k for en decent 4 kjerner laptop) 

 

 

Når sant skal sies så har jeg solgt laptoppen min nå men hadde jeg vært like mye på flyttefot som jeg var før, så hadde denne eksterne gpu løsningen vært mer fristende. (middelmådig 960m ect gpu på tur for lett gaming på hotellrommet) og gtx 1070 hjemme.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...