Gå til innhold

Microsofts Surface-sjef: – Vi gjør ikke kompromisser med produktene våre. Det gjør vi bare ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En god selger i alle fall!

Enten vil man ha Windows eller Apple-produkter. Hvem som ligger et hestehode forran på den ene eller andre måten veksler hele tiden. Jeg tror ingen bytter til nytt OS p.g.a en enkelt laptop-modell.

Dessuten, det være seg Cortana eller Siri. Når skal jeg snakke til maskinen? Når man er alene hjemme antageligvis, men funker det til noe fornuftig?

Neppe!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Surfacenettbrett, er for dårlig!

(brukes i enkelte skoler som elevnettbrett) og supporten er elendig og tungvint

 

Det kommer litt ant på hvilke avtaler man gjør og faktisk hvor man holder til.

 

Men det er klart, MS er litt mindre etablerte enn Lenovo etc, og formfaktoren i seg selv utgjør en utfordring rent supportmessig. Kjøper man en tilsvarende enhet fra en av de store så kan man også risikere at servicen endrer karakter i forhold til deres tradisjonelle bærbare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En god selger i alle fall!

Enten vil man ha Windows eller Apple-produkter. Hvem som ligger et hestehode forran på den ene eller andre måten veksler hele tiden. Jeg tror ingen bytter til nytt OS p.g.a en enkelt laptop-modell.

Dessuten, det være seg Cortana eller Siri. Når skal jeg snakke til maskinen? Når man er alene hjemme antageligvis, men funker det til noe fornuftig?

Neppe!

 

Der har du vel grunnen til at Cortana ikke snakker norsk. Jeg ser ikke for meg at jeg noen gang vil sitte å snakke til datamaskinen min.

Lenke til kommentar

WTF. Frem til MS sier at det ikke kommer noen Surface Phone (eller en telefonlignende enhet som ikke er en konsumentrettet enhet, men fremdeles noe du kan ringe med), så er det når man er så heldig å få møte Panos Panay obligatorisk å spørre etter denne.

 

Obligatorisk? Han har fått det spørsmål et helt lass av ganger.....så hvorfor spørre om det igjen? Man vet jo hva svaret er når det gjelder slike ting, uansett produsent og ikke-utgitt produkt.

 

Bedre å spørre om ting han faktisk kan svare på.

Lenke til kommentar

En god selger i alle fall!

Enten vil man ha Windows eller Apple-produkter. Hvem som ligger et hestehode forran på den ene eller andre måten veksler hele tiden. Jeg tror ingen bytter til nytt OS p.g.a en enkelt laptop-modell.

Dessuten, det være seg Cortana eller Siri. Når skal jeg snakke til maskinen? Når man er alene hjemme antageligvis, men funker det til noe fornuftig?

Neppe!

 

Ja, alt av stemmestyring er jo det første som deaktiveres på alle enheter her så. Har 2 armer og 2 øyne så føler ikke for å sitte å prate med mobilen eller PCen etc. Om jeg var blind muligens men..

Lenke til kommentar

 

WTF. Frem til MS sier at det ikke kommer noen Surface Phone (eller en telefonlignende enhet som ikke er en konsumentrettet enhet, men fremdeles noe du kan ringe med), så er det når man er så heldig å få møte Panos Panay obligatorisk å spørre etter denne.

Obligatorisk? Han har fått det spørsmål et helt lass av ganger.....så hvorfor spørre om det igjen? Man vet jo hva svaret er når det gjelder slike ting, uansett produsent og ikke-utgitt produkt.

 

Bedre å spørre om ting han faktisk kan svare på.

 

Hvorfor ikke spørre igjen. Selvfølgelig er det, etter min mening, obligatorisk. Som Windows på mobil bruker, som om MS ikke finner på noe nytt snart må ned i skuffen og hente fram noe annet, så leser jeg med interesse alle svarene som gis på dette spørsmålet. Spesielt nå som W10m ble parkert. Jeg ser gjerne at MS får disse spørsmålene, som for dem vil være indikasjon på interesse. Nå har ikke Tek vært spesielt interessert i MS og mobil så langt heller så det var vel ikke annet å forvente, men det får så være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

WTF. Frem til MS sier at det ikke kommer noen Surface Phone (eller en telefonlignende enhet som ikke er en konsumentrettet enhet, men fremdeles noe du kan ringe med), så er det når man er så heldig å få møte Panos Panay obligatorisk å spørre etter denne.

Obligatorisk? Han har fått det spørsmål et helt lass av ganger.....så hvorfor spørre om det igjen? Man vet jo hva svaret er når det gjelder slike ting, uansett produsent og ikke-utgitt produkt.

 

Bedre å spørre om ting han faktisk kan svare på.

 

Hvorfor ikke spørre igjen. Selvfølgelig er det, etter min mening, obligatorisk. Som Windows på mobil bruker, som om MS ikke finner på noe nytt snart må ned i skuffen og hente fram noe annet, så leser jeg med interesse alle svarene som gis på dette spørsmålet. Spesielt nå som W10m ble parkert. Jeg ser gjerne at MS får disse spørsmålene, som for dem vil være indikasjon på interesse. Nå har ikke Tek vært spesielt interessert i MS og mobil så langt heller så det var vel ikke annet å forvente, men det får så være.

 

 

Joa, det er bare det at folk flest (og tek?) ikke er så interessert i win mobile.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En god selger i alle fall!

Enten vil man ha Windows eller Apple-produkter. Hvem som ligger et hestehode forran på den ene eller andre måten veksler hele tiden. Jeg tror ingen bytter til nytt OS p.g.a en enkelt laptop-modell.

Dessuten, det være seg Cortana eller Siri. Når skal jeg snakke til maskinen? Når man er alene hjemme antageligvis, men funker det til noe fornuftig?

Neppe!

 

Der har du vel grunnen til at Cortana ikke snakker norsk. Jeg ser ikke for meg at jeg noen gang vil sitte å snakke til datamaskinen min.

Cortana er mer enn en tale-applikasjon, det er en digital personlig assistent, der man også kan velge å snakke til PCen. Så lenge Cortana ikke er lansert i Norge så fungerer ikke tjenesten heller når man har norsk på språk- og regioninnstillinger.

https://support.microsoft.com/nb-no/help/17214/windows-10-what-is

Lenke til kommentar

 

 

 

WTF. Frem til MS sier at det ikke kommer noen Surface Phone (eller en telefonlignende enhet som ikke er en konsumentrettet enhet, men fremdeles noe du kan ringe med), så er det når man er så heldig å få møte Panos Panay obligatorisk å spørre etter denne.

Obligatorisk? Han har fått det spørsmål et helt lass av ganger.....så hvorfor spørre om det igjen? Man vet jo hva svaret er når det gjelder slike ting, uansett produsent og ikke-utgitt produkt.

 

Bedre å spørre om ting han faktisk kan svare på.

 

Hvorfor ikke spørre igjen. Selvfølgelig er det, etter min mening, obligatorisk. Som Windows på mobil bruker, som om MS ikke finner på noe nytt snart må ned i skuffen og hente fram noe annet, så leser jeg med interesse alle svarene som gis på dette spørsmålet. Spesielt nå som W10m ble parkert. Jeg ser gjerne at MS får disse spørsmålene, som for dem vil være indikasjon på interesse. Nå har ikke Tek vært spesielt interessert i MS og mobil så langt heller så det var vel ikke annet å forvente, men det får så være.

 

 

Joa, det er bare det at folk flest (og tek?) ikke er så interessert i win mobile.

 

AtW

 

 

Folk flest vet ikke at Windows Mobile noen gang har eksistert. Og så kan man naturligvis argumentere frem og tilbake om dette har sammenheng med tek og andres manglende interesse.

 

Det vi snakker om her er imidlertid hva MS kan ha som visjon for Windows på mobil i fremtiden. Jeg har jo postet en del om dette før, Windows on ARM, CShell, Windows Core OS osv. I praksis det som ser ut til å være en Windows 10 datamaskin i lommeformat, med brukervennlig GUI tilsvarende W10m når man ser på mobilskjerm, og full desktop når man docker med større skjerm.

 

Enkeltkomponentene MS utvikler tilsier at de går denne veien, men de sier ikke så mye om det.

Lenke til kommentar

 

Jeg har jo postet en del om dette før

 

QFT...!

Vel, når tek og andre som i lys av sitt "fagfelt" burde ha vist mer interesse, etter min mening, ikke ser på disse tingene så må noen andre gjøre det, desverre. Man må gjerne velge å tro hva man vil om Windows på mobil, men jeg synes like fullt det er litt sløvt av Tek og ikke følge med på hva som skjer utenfor iOS og Andorid. Men det er klart, det er klikkene som teller, og viktigheten av å drodle på alskens iPhone nyheter for å skape klikk er nok ikke ubetydelig.

 

Jeg sier ikke at Tek skal bruke all sin energi på dette, men alt jeg har skrevet om tidligere vedrørende disse tingene er spennende, men like fullt har det ikke blitt nevnt med ett eneste ord, 0, av Tek. Og det er noget merkelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...