Gå til innhold

StarCraft II blir gratisspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott av Blizzard, men har folk tid til å spille? Jeg har kun den første delen, men jeg hadde aldri tid til å spille det ferdig eller satse noe nevneverdig på flerspillerdelen fordi jeg var dypt involvert i et annet onlinespill. Holdt på med 2v2 ei stund til medspilleren falt fra. Spilte litt 1on1 men presset ble for stort og det var en del folk kom med slibrige kommentarer hvis man vant på tilfeldigheter. Da fristet det ikke til å ta en ny runde.

Det er dessverre ikke tid til å spille alle spill man kunne ønske selv om de blir helt eller delvis gratis. Det er alt for mange spill som er tilgjengelig og det ser ut til å forverre seg fra år til år etter som spillindustrien foprtsetter å vokse.

Spill er blitt så omfattende nå at det er kun tid til å satse på étt spill. Har man først valgt spill så får man ikke spilt noe annet uten at det går ut over det spillet man satser i.

 

Til slutt kan man ende opp med så mange spill at folk fremdeles ikke har tid om spillene selges til $1 ved lansering og til den prisen kan ingen produsere spill annet enn på fritida. Det er allerede kommet så langt at inntektene til produsenter av uavhengige spill synker for hvert år. Det er rett og slett for mange aktører som vil ha av folks tid og penger.

 

The Great Video Game Crash of 1983 kommer til å gjenta seg. Det hjelper ikke at folk spiller som aldri før hvis det blir for mange aktører som spyr ut spill. Det lanseres så mange spill nå at det er en heltidsjobb å  bare følge med på hva som slippes til enhver tid.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flott av Blizzard, men har folk tid til å spille? Jeg har kun den første delen, men jeg hadde aldri tid til å spille det ferdig eller satse noe nevneverdig på flerspillerdelen fordi jeg var dypt involvert i et annet onlinespill. Holdt på med 2v2 ei stund til medspilleren falt fra. Spilte litt 1on1 men presset ble for stort og det var en del folk kom med slibrige kommentarer hvis man vant på tilfeldigheter. Da fristet det ikke til å ta en ny runde.

 

Det er dessverre ikke tid til å spille alle spill man kunne ønske selv om de blir helt eller delvis gratis. Det er alt for mange spill som er tilgjengelig og det ser ut til å forverre seg fra år til år etter som spillindustrien foprtsetter å vokse.

 

Spill er blitt så omfattende nå at det er kun tid til å satse på étt spill. Har man først valgt spill så får man ikke spilt noe annet uten at det går ut over det spillet man satser i.

 

Til slutt kan man ende opp med så mange spill at folk fremdeles ikke har tid om spillene selges til $1 ved lansering og til den prisen kan ingen produsere spill annet enn på fritida. Det er allerede kommet så langt at inntektene til produsenter av uavhengige spill synker for hvert år. Det er rett og slett for mange aktører som vil ha av folks tid og penger.

 

The Great Video Game Crash of 1983 kommer til å gjenta seg. Det hjelper ikke at folk spiller som aldri før hvis det blir for mange aktører som spyr ut spill. Det lanseres så mange spill nå at det er en heltidsjobb å  bare følge med på hva som slippes til enhver tid.

 

Jeg ser ikke problemet. Jo flere spill, jo mer mangfold. Samme går for musikk og film. Dette er jo et rent luksusproblem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med BadCat. Jeg vil heller ha kvalitet over kvantitet. Sc2 har overhodet ikke den samme spillbarheten og gjennomslagskraften som Sc1 hadde. Dette kan man kanskje ikke si om mange etterfølgere av noen som helst spill-, film- eller musikkutgivelser ... men likevel. Hvis man ikke tror man klarer å lage noe som er minst like bra eller bedre enn det første man lagde, så er det etter min mening like greit å la være. Da er det kun snakk om å melke kunder for penger, og det betyr det samme for meg som å forsøple markedet, og også folks hoder.

Lenke til kommentar

Selv liker jeg best WarCraft - Orcs and Humans. Der er det akkurat passe mange forskjellige units og oppgraderinger. Alt senere er utviklet for langt, IMO. Musikken er dyster og minneverdig, stemmetalentene er fatastiske.

 

Altså, det er positivt at grafikk og interface har utviklet seg, selv om jeg ikke er en tilhenger av overgangen til 3D. Jeg synes derimot ikke at det blir bedre spill av å legge til stadig mer kompleksitet og uendelig med nye variasjoner av enheter. Utvidelser til spill er den største styggedomen som er funnet på. Den eneste gangen jeg kan komme på hvor et spill er blitt bedre av utvidelser er Heroes of Might and Magic III. Salg av utvidelsespakker er lite annet enn grådighet og i tillegg spiltter det spillsamfunnet ved at i stedet for ei samlet gruppe spillere så får man en splittelse av spillere som vil spille i spillets opprinnelige form og spillere som vil spille en eller flere utvidelser. Jevnt over svekker utvidelser spillene.

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart du nevnte det ^^ Jeg skrev i innlegget angående Warcraft som eksempel, at det første spillet var det beste, men gadd ikke ta det med ^^ Wc1 er det beste av de 3 som er gitt ut. World of Warcraft er et tegneseriespill som er så kjedelig at man kan dø av kjedsomhet før man blir ferdig. Wc1 er intenst og hardt. Musikken er simpel, men genialt komponert. Det er sjel i spillet! Det er det ikke i de siste. Wc2 er også bra.

 

En stund siden jeg sjekka Youtube for bra Wc1-videoer. Du bør sjekke noen Warcraft 2-videoer som heter "lossless", av 3dtexture. Helt utrolig ferdigheter! Spiller gjennom noen oppdrag uten å miste en enste enhet, men raskere enn noen jeg noen gang har sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke se at artikkelen nevner at også alt av flerspiller-delen til SC2 blir gratis for alle de tre versjonene (Wings of Liberty, Heart of the Swarm og Legacy of the void), som kan være greit å vite. Det eneste man nå må betale for er campaign for hots og lotv, co-op commanders over level 5 (de har maks level på 15) og enkelte skins/protretter/annoucers/annet som ikke påvirker spillet i andre veier enn hvordan det ser/høres ut.

Lenke til kommentar

Ingenting i artikkelen om at multiplayeren blir gratis? Vill si det kanskje er det viktigste med hele annonsering.

 

Takk! La det til nå. De detaljene ble ikke lagt frem umiddelbart, så trodde det i utgangspunktet var snakk om WoL-kampanjen + multiplayerdelen uten HotS- og LotV-enhetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...