Gå til innhold

Xbox One X kan bli vanskelig å få tak i ved lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dette skyldes nok mest at de har delt ut konsoller til halve Youtube.

 

Mulig jeg er litt i treigeste laget her nå, men: er du seriøs?

 

Til artikkelen: det er jo veldig trendy nå for tiden å ha hardwaremangel ved lansering.

Alle YouTubere har unboxing videoer av denne konsollen for tiden så, det kan jo hende.

 

Ellers så tror jeg heller at dette dreier seg om et desperat markedsføringstriks. Det er tross alt ingenting som tilsier at denne konsollen er verdt å kjøpe så derfor skaper de falsk etterspørsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Alle YouTubere har unboxing videoer av denne konsollen for tiden så, det kan jo hende.

 

 

Snakker vi millioner av YouTubere? For hvis ikke, så tror jeg ikke ett sekund på at dette har noen innvirkning på disse tallene.

 

Hvis vi tar godt i, så er det kanskje noen tusen YouTubere som har fått konsoller. Og da har jeg virkelig tatt godt i. Noen tusen enheter fra eller til har ingenting å si; det er ikke det som skaper leveranseproblemer for Microsoft.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

 

Alle YouTubere har unboxing videoer av denne konsollen for tiden så, det kan jo hende.

 

Snakker vi millioner av YouTubere? For hvis ikke, så tror jeg ikke ett sekund på at dette har noen innvirkning på disse tallene.

 

Hvis vi tar godt i, så er det kanskje noen tusen YouTubere som har fått konsoller. Og da har jeg virkelig tatt godt i. Noen tusen enheter fra eller til har ingenting å si; det er ikke det som skaper leveranseproblemer for Microsoft.

Prøvde egentlig å være morsom.

 

Tror ikke det er YouTubere sin feil nei og at de få de sender ut til de er utslagsgivende, men det sier vel heller litt om prioriteringer hos Microsoft.

 

Bygg hype, lag falsk mangel og dermed økt etterspørsel. Funker for Nintendo så ingen bombe at Microsoft prøver samme strategi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette skyldes nok mest at de har delt ut konsoller til halve Youtube.

 

Haha, har lagt merke til det samme.

 

Personlig venter jeg litt til hypen har gitt seg og virkeligheten setter inn. Vil se litt mer in depth reviews av selve opplevelsen, og ikke den fancy eska heldige youtubere har fått tilsendt gratis :)

Lenke til kommentar

Mja. Lager de faktisk kunstig mangel?

 

Han sier det er den mest forhåndsbestilte xboxen i historien. Så etterspørselen er høy. Konsollen ligger som nr 16 i amazon sin "Best sellers" liste (kategori video games). PS4 slim ligger på 53. plass, PS4 Pro på 77. plass  og Xbox One på 78. plass  Så det er ikke så usannsynlig.

 

Det er mye som må på plass for å produsere hundretusenvis eller millioner av konsoller. Det er ikke gjort på 1-2-3. Og det er neppe verdt kostnaden å skalere for pre-order tall hvis man må nedskalere produksjonen betraktelig senere.

 

Men det blir kanskje litt kjedelig for dere?

Endret av Bottekott
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mja. Lager de faktisk kunstig mangel?

 

Han sier det er den mest forhåndsbestilte xboxen i historien. Så etterspørselen er høy. Konsollen ligger som nr 16 i amazon sin "Best sellers" liste (kategori video games). PS4 slim ligger på 53. plass, PS4 Pro på 77. plass og Xbox One på 78. plass Så det er ikke så usannsynlig.

 

Det er mye som må på plass for å produsere hundretusenvis eller millioner av konsoller. Det er ikke gjort på 1-2-3. Og det er neppe verdt kostnaden å skalere for pre-order tall hvis man må nedskalere produksjonen betraktelig senere.

 

Men det blir kanskje litt kjedelig for dere?

Kjedelig er det jo ikke, men at de ikke har tatt høyde for at det er litt interesse rundt "verdens kraftigste konsoll" finner jeg litt merkelig. Da har de i såfall undervurdert seg selv og sitt eget produkt. Men såklart, det er sikkert ikke enkelt å produsere millioner av maskiner på null komma niks. At konsollen trumfer bestselgerlister er ikke så rart da den er ny og å sammenligne den med tallene for PS4 har liten verdi.

 

Jeg personlig skjønner ikke hypen, for det er ikke ett spill jeg føler jeg har gått glipp av siden jeg ikke har Xbox, og min fire år gamle PC er uansett uendelig mye kraftigere enn denne kjeksboksen.

Lenke til kommentar

og min fire år gamle PC er uansett uendelig mye kraftigere enn denne kjeksboksen.

Så du er ungkar og har pcen stående i stua lamme 70 tommern? For isåfall kan jeg skjønne at du ikke trenger konsoll.

 

Spiller 90℅ av spillene mine på PC, men av å til er det digg å ligge i sofaen å chille fremfor storskjermen. At man nå får 4K og HDR pushet ut er en ekstra bonus som nok gjør at xboxen blir enda mere brukt enn før.

 

Xbox spill lanseres jo til pc og så ingen grunn til å handle konsoll bare for exklusive titler.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

og min fire år gamle PC er uansett uendelig mye kraftigere enn denne kjeksboksen.

Så du er ungkar og har pcen stående i stua lamme 70 tommern? For isåfall kan jeg skjønne at du ikke trenger konsoll.

 

Spiller 90℅ av spillene mine på PC, men av å til er det digg å ligge i sofaen å chille fremfor storskjermen. At man nå får 4K og HDR pushet ut er en ekstra bonus som nok gjør at xboxen blir enda mere brukt enn før.

 

Xbox spill lanseres jo til pc og så ingen grunn til å handle konsoll bare for exklusive titler.

Er ikke ungkar, men har PS4 og Switch stående under og ved siden av 55 tommern i stua. PCen står på kontoret under 27 tommern. Foretrekker konsollspilling selv, og de to andre dekker mine behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

og min fire år gamle PC er uansett uendelig mye kraftigere enn denne kjeksboksen.

Så du er ungkar og har pcen stående i stua lamme 70 tommern? For isåfall kan jeg skjønne at du ikke trenger konsoll.

 

 

Hatt dame i rundt 2,4 år og har ikke et fnugg av problem at jeg bruker PC på 55 tommer'n i stua - til spill osv.

Har fortsatt konsoller også pga eksklusive spill. 

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

 

27 tommer bruker folk virkelig så smått enda? PC gaming er et mysterie fatter ikke de små skjermene.

Vært hos optikeren i det siste?

 

4k på en 27" er ganske smått. Om man ikke skalerer opp alt, men da er jo mye av poenget med 4k borte :p

 

Folk foretrekker vel skjermer med en fantasilion HZ, og det koster sjorta om man skal ha litt størrelse på det.

Har selv en 40" curved skjerm til pc'en og det er ikke for at jeg ser dårlig, men fordi det er utrolig praktisk med masse plass.

Pluss at gaming er digg på storskjerm.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...